جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پیروز می شود ، قول می دهد برای وحدت تلاش کند

جو بایدن ، رئیس جمهور دموکرات ، دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا را شکست داد و روز چهارشنبه به چهل و ششمین رئیس جمهور ایالات متحده تبدیل شد ، و خود را به عنوان رهبری معرفی کرد که “به دنبال تفرقه انداختن نیست ، بلکه برای متحد کردن” کشوری است که درگیر یک بیماری همه گیر تاریخی و تلاقی اقتصادی و اجتماعی است. آشفتگی.

بایدن در سخنرانی پیروزی نخست وقت نه چندان دور از خانه خود در دلاور گفت: “من به دنبال این دفتر بودم تا روح امریکا را احیا کنم ،” و این که آمریکا را دوباره در سراسر جهان مورد احترام قرار دهم و ما را اینجا در خانه متحد کنیم. “

پیروزی وی پس از بیش از سه روز بلاتکلیفی حاصل شد ، در حالی که مقامات انتخابات از طریق موج آرای رایانه ای که پردازش برخی از آرا را به تأخیر انداختند ، مرتب کردند. بایدن با پیروزی در ایالت خود در پنسیلوانیا از آستانه 270 رأی کالج انتخاباتی عبور کرد و بعداً در همان روز شش رأی انتخاباتی نوادا را تأمین کرد.

ترامپ با تهدید به اقدامات قانونی بعدی در مورد شمارش آرا ، از قبول نتیجه امتناع ورزید.

بایدن ، 77 ساله ، نامزدی خود را کمتر از هرگونه ایدئولوژی متمایز سیاسی نسبت به ایجاد یک ائتلاف گسترده از رای دهندگان پیرامون این تصور که ترامپ تهدیدی وجودی برای دموکراسی آمریکایی است ، درگیر کرد. این استراتژی م effectiveثر به اثبات رسید و در نتیجه پیروزی های محوری در میشیگان و ویسکانسین و همچنین پنسیلوانیا ، سنگرهای دموکرات یک باره که در سال 2016 به ترامپ رسیده بودند ، منجر شد.

تماشا کنید | اولین سخنرانی بایدن به عنوان رئیس جمهور منتخب ایالات متحده:

جو بایدن در اولین سخنرانی خود به عنوان رئیس جمهور منتخب ایالات متحده در ویلمینگتون ، دل ، متعهد شد که آمریکایی ها را متحد کند و کشور را “در سراسر جهان دوباره مورد احترام قرار دهد”. ساعت 14:30

پیروزی بایدن سرکشی از رهبری تفرقه افکن ترامپ بود و رئیس جمهور منتخب اکنون وارث یک ملت عمیقاً قطبی است که با سوالات اساسی عدالت نژادی و انصاف اقتصادی دست به گریبان است در حالی که در یک ویروس است که بیش از 236000 آمریکایی را کشته و هنجارهای روزمره را تغییر شکل داده است. زندگی

کمالا هریس به عنوان اولین زن سیاه پوستی که معاون رئیس جمهور شد تاریخ را ثبت کرد ، دستاوردی که ایالات متحده با محاسبه عدالت نژادی روبرو می شود. سناتور کالیفرنیا ، که همچنین اولین فرد از نژاد آسیای جنوبی است که به عنوان معاون ریاست جمهوری انتخاب شده است ، چهار سال پس از شکست ترامپ بر هیلاری کلینتون ، به بالاترین رده زن در خدمت دولت تبدیل خواهد شد.

هریس بایدن را “بعنوان یک رئیس جمهور برای همه آمریکایی ها” معرفی کرد که به دنبال ساختن یک ملت شیطانی با حزبگرایی است و با سر به ماهیت تاریخی صعود خود به معاون ریاست جمهوری اشاره می کند.

هریس گفت: “با جاه طلبی رویا ، با اعتقاد راسخ رهبری کنید و خود را به گونه ای ببینید که دیگران ممکن است فقط به این دلیل نباشند که قبلاً هرگز آن را ندیده اند.” “شما امید و اتحاد ، نجابت ، علم و بله حقیقت را انتخاب کردید … روز جدیدی را برای آمریکا آغاز کردید.”

بایدن در راه پیروزی بیش از چهار میلیون رای مردم ملی بود ، این اختلاف با ادامه شمارش آرا ممکن است رشد کند.

ترامپ تسلیم نمی شود

ترامپ که از سنت دیرینه دموکراتیک خارج شده و از انتقال قدرت متلاطم به قدرت خبر می داد ، ترامپ در حالی که در زمین گلف ویرجینیا بود ، بیانیه رزمی صادر کرد.

در این گزارش آمده است که مبارزات انتخاباتی وی اقدامات قانونی نامشخصی را انجام خواهد داد و “تا زمانی که مردم آمریکا شمارش آرا honest صادقانه ای را که شایسته آنهاست و دموکراسی مطالبه می کند ، آرام نخواهیم کرد.”

ترامپ با اشاره به تأخیر در پردازش آرا در برخی ایالت ها ادعای بدون هیچ مدرکی مبنی بر وجود تقلب در رأی دهندگان و ادعا اینکه رقیب وی در تلاش برای به دست گرفتن قدرت است – اتهامی فوق العاده توسط رئیس جمهور در حال نشست که سعی در ایجاد شک و تردید در مورد روند دموکراتیک بستر دارد .

دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا پس از گلف بازی در ویرجینیا در روز شنبه به کاخ سفید بازگشت. (کارلوس باریا / رویترز)

ترامپ اولین رئیس جمهور فعلی است که پس از انتخابات مجدد جورج دبلیو دبلیو بوش در سال 1992 ، مجدداً در انتخابات شکست خورد. مشخص نبود که آیا وی به طور علنی انصراف می دهد.

هنگامی که در این مسابقه شکست خورد ، در باشگاه خود در ایالت ویرجینیا گلف بازی می کرد.

او ساعتها بیرون ماند و برای تبریک عروس هنگام عزیمت متوقف شد و اتومبیلش با صدای بلند فریاد ، تمسخر و حرکات غیر دوستانه دست به کاخ سفید بازگشت.

جشن ، اعتراض

در سراسر کشور ، احزاب و اعتراضات برگزار شد.

در شهر نیویورک مهمانی های خودجوش بلوکی آغاز شد. مردم از ساختمانهایشان بیرون زدند و گلدانها را زدند. آنها در میان بوق زدن با غریبه ها می رقصیدند و پنج بالا می روند. از بلندترین تشویق ها تشویق ها برای عبور از کامیون های خدمات پستی ایالات متحده بود.

مردم به سمت Black Lives Matter Plaza در نزدیکی کاخ سفید ، نزدیک جایی که ترامپ در ماه ژوئن دستور پاکسازی معترضان را داده بود ، تکان دادن علائم و عکس گرفتن از تلفن های همراه را سرازیر کردند.

عکسها | آمریکایی ها پس از پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری به خیابان ها ریختند:

اما در پله های ساختمان ساختمان ایالت جورجیا در مرکز شهر آتلانتا ، طرفداران ترامپ همچنان سرکش بودند. آنها اصرار داشتند که انتخابات هنوز به پایان نرسیده است و نتایج با تقلب در انتخابات آلوده شده است.

دانیل لابرکه ، 26 ساله ، از ماریتا ، گا ، حومه آتلانتا ، به مارک گولوم از CBC گفت: “هیچ یک از اینها ما را متعجب نمی کند. به همین دلیل همه ما اینجا هستیم.”

“اگر جو بایدن امروز انتخاب شد ، اگر او به عنوان منتخب انتخاب شد ، این متوقف نمی شود. این متوقف نمی شود. این اشتباه است. آنچه در مورد مردم آمریکا اتفاق می افتد اشتباه است.”

تماشا کنید | معترضین مخالف در آتلانتا جمع می شوند:

معترضان طرفدار ترامپ و ضد ترامپ در میان پیش بینی های ریاست جمهوری جو بایدن از شبکه های بزرگ ، در خیابان آتلانتا در ایالت حمل و نقل آزاد در حال جمع شدن و گاهی اوقات یکدیگر را مورد تمسخر قرار می دهند. 5:41

جانی پتی ، بازنشسته اخیر ، شش ساعت با اتومبیل از پنساکولا ، فلوریدا رانندگی کرد تا در این اعتراض شرکت کند و از تصمیم رئیس جمهور مبنی بر تسلیم نشدن حمایت کند.

وی به سی بی سی گفت: “من او را تشویق می کنم که تسلیم نشود.” “دونالد ترامپ سه شنبه چهار سال دیگر برنده شد. او آرا را داشت. آنها نمی توانستند ناظران نظرسنجی را وارد کنند. آنها دوباره تقلب کردند.”

آمریکایی ها علاقه زیادی به مسابقه ریاست جمهوری نشان دادند. رکورد 103 میلیون نفر در اوایل سال جاری رأی دادند و تصمیم گرفتند از انتظار در صف های طولانی در مکان های رای گیری در طی همه گیری جلوگیری کنند. با ادامه شمارش آرا در برخی از ایالت ها ، بایدن پیش از این بیش از 74 میلیون رای کسب کرده بود ، بیش از هر نامزد ریاست جمهوری پیش از خود.

انتقال مسالمت آمیز؟

امتناع از پذیرفتن ترامپ هیچگونه پیامد قانونی ندارد. اما این می تواند به چالش دولت آینده برای جمع کردن کشور پس از یک انتخابات تلخ اضافه کند.

در طول مبارزات انتخاباتی ، ترامپ بارها و بارها از ادعای انتقال صلح آمیز قدرت خودداری كرد ، بدون اینكه مدرکی مبنی بر تقلب در انتخابات داشته باشد ، استدلال كرد. این ملت سابقه طولانی دارد که نامزدهای ریاست جمهوری به طور مسالمت آمیز نتیجه انتخابات را می پذیرند ، از سال 1800 ، زمانی که جان آدامز به رقیب خود توماس جفرسون تسلیم شد.

این پنسیلوانیا بومی بایدن بود که او را در رأس امور قرار داد ، ایالتی که وی برای برقراری ارتباط با رای دهندگان طبقه کارگر در طول مبارزات انتخاباتی فراخوانده می شد. وی همچنین شنبه نوادا را به دست آورد و مجموع خود را به 290 رأی هیئت انتخاباتی رساند.

شنبه شب ، رهبر اکثریت سنا ، میچ مک کانل هنوز هیچ اظهارات علنی نکرده است – یا بایدن را تبریک گفته یا به شکایات ترامپ پیوسته است. اما سناتور بازنشسته جمهوری خواه لامار الكساندر از تنسی ، كه نزدیك به مك كانل است ، گفت: “پس از شمارش هر رأی معتبر و اجازه دادگاه ها برای حل اختلافات ، احترام و پذیرش سریع نتیجه مهم است.”

همه گیری ، نژاد موضوعات کلیدی بودند

بیش از 236000 آمریکایی در طی بیماری همه گیر ویروس کرونا جان خود را از دست داده اند ، نزدیک به 10 میلیون نفر آلوده شده و میلیون ها شغل از دست رفته است. روزهای پایانی مبارزات تقریباً در هر ایالت از جمله زمینه های نبرد مانند ویسکانسین که به بایدن منتقل شد ، با زمینه افزایش موارد تأیید شده همراه بود.

به زودی بایدن همه گیر خواهد شد ، و او وعده داد که یک واکنش بزرگ دولت ، شبیه آنچه فرانکلین D. روزولت در معاملات جدید در دوران رکود اقتصادی دهه 1930 نظارت می کرد ، انجام داد. اما جمهوری خواهان سنا با چندین رقیب دموکرات مقابله کردند و به دنبال حفظ اکثریت شکننده ای بودند که می تواند به عنوان یک بررسی از چنین جاه طلبی بایدن باشد.

مبارزات انتخاباتی سال 2020 ، همه پرسی در مورد نحوه برخورد همه گیر با ترامپ بود که باعث بسته شدن مدارس در سراسر کشور ، ایجاد اختلال در مشاغل و ایجاد سوالاتی در مورد امکان اجتماعات خانوادگی به تعطیلات شده است.

تماشا کنید | طرفداران بایدن در فیلادلفیا جشن می گیرند:

لحظاتی پس از اینکه شبکه های مهم تلویزیونی تشخیص دادند که جو بایدن به اندازه کافی آرا college کالج انتخاباتی برای تأمین ریاست جمهوری ایالات متحده را دارد ، هواداران وی در فیلادلفیا در خیابان ها جشن گرفتند و پیروزی وی برای آنها پس از یک مسابقه تنگاتنگ چه معنایی داشت. 10:45

گسترش سریع ویروس کرونا ، تجمعات سیاسی را از کرایه تبلیغات استاندارد به گردهمایی هایی که موارد اضطراری بالقوه بهداشت عمومی بودند ، تبدیل کرد. این امر همچنین منجر به تغییر بی سابقه ای در رای گیری زودهنگام و از طریق پست شد و بایدن را وادار کرد تا برای رعایت محدودیت ها سفر و رویدادهای خود را به طور چشمگیری کاهش دهد. ترامپ درخواست احتیاط را نادیده گرفت و سرانجام خودش به این بیماری مبتلا شد.

ترامپ در طول سال از ارزیابی های منفی مردم در مورد نحوه برخورد با همه گیر زین می شد. این هفته شیوع دیگری COVID-19 در کاخ سفید رخ داد که رئیس دفتر وی مارک میدوز را بیمار کرد.

بایدن همچنین در تابستان ناآرامی در مورد قتل پلیس سیاهپوستان آمریکایی از جمله برونا تیلور در کنتاکی و جورج فلوید در مینیاپولیس ، به شدت با ترامپ تفاوت داشت. مرگ آنها باعث بزرگترین جنبش اعتراضی نژادی از زمان حقوق مدنی شد. بایدن با تأیید نژادپرستی حاکم بر زندگی آمریکایی ها پاسخ داد ، در حالی که ترامپ بر حمایت خود از پلیس تأکید کرد و پیام “قانون و نظم” را که با پایگاه سفید او بسیار طنین انداز بود ، متمرکز کرد.

میراث ترامپ ، فرصت بایدن

سومین رئیس جمهور استیضاح شده ، هرچند در سنا تبرئه شد ، ترامپ با ترک اثری پاک نشدنی در دوره ای که با خرد شدن هنجارهای کاخ سفید و گردبادی روزمره گردش مالی ، شکاف حزبی و انفجارهای توییتر برجای مانده است ، کار خود را ترک خواهد کرد.

تیم ترامپ پرونده های حقوقی گسترده ای را در ایالت های نبرد تشکیل داده است که بلافاصله قضات از آنها رد شد. وکیل شخصی وی ، رودی جولیانی ، در حال برگزاری یک کنفرانس خبری در فیلادلفیا بود که با اعلام نامگذاری مسابقه ، اقدامات قانونی بیشتری را تهدید کرد.

بایدن ، متولد اسكرانتون ، پنسیلوانیا و بزرگ شده در دلاور ، یكی از جوانترین كاندیداهایی بود كه تاكنون به سنا انتخاب شده است. قبل از شروع به کار ، همسر و دخترش کشته شدند و دو پسرش در یک تصادف اتومبیل در سال 1972 به شدت زخمی شدند.

بایدن هر شب با قطار از واشنگتن به ویلمینگتون رفت و آمد می کرد ، شخصیت سیاسی همه را وادار به همراهی با سمت های قدرتمند سنا ، از جمله رئیس کمیته های قضایی سنا و روابط خارجی کرد. برخی از جنبه های سوابق وی مورد انتقاد جدی همكاران دموكرات قرار گرفت ، از جمله حمایت وی از لایحه جنایت 1994 ، رأی وی به جنگ عراق 2003 و مدیریت جلسات دادگاه عالی كلارنس توماس.

تماشا کنید | فجایع و پیروزی های رئیس جمهور منتخب:

رئیس جمهور منتخب جو بایدن کار خود را در اسکرانتون ، پنسیلوانیا آغاز کرد و در سفر طولانی خود به کاخ سفید فجایع و پیروزی هایی را تجربه کرده است. 3:03

مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری بایدن در سال 1988 با ادعای سرقت ادبی انجام شد و پیشنهاد بعدی وی در سال 2008 با بی سر و صدا به پایان رسید. اما بعداً در همان سال ، او به عنوان رقیب باراک اوباما شناخته شد و او معاون معاون رئیس جمهور با نفوذی شد ، و هدایت ارتباطات دولت را به دو سمت کپیتول هیل و عراق هدایت کرد.

در حالی که شهرت وی به دلیل حضور در دفتر و دوستی عمیق با اوباما از بین رفته بود ، بایدن جانشین کلینتون شد و تصمیم گرفت در سال 2016 نامزد نشود ، پس از آنکه پسر بزرگسالش Beau در اثر سرطان مغز درگذشت.

دوران ترامپ بایدن را مجبور کرد یک بار دیگر اجرا کند زیرا او اعلام کرد که “روح ملت در معرض خطر است”.