صاحبخانه می گوید مستأجران فقیری که CERB دریافت کرده اند پس از از دست دادن کمک های اجتماعی نمی توانند اجاره بدهند

صاحبخانه ها در ساسکاچوان می گویند که آنها در یک “نقطه سخت اخلاقی” قرار دارند و مجبور به انتخاب بین رانت رانده هایی می شوند که پرداخت کمک های اجتماعی در طی بیماری همه گیر COVID-19 بازپس گرفته و از درآمد اجاره ای که به آن اعتماد می کنند ، صرف نظر می کنند.

مستاجرانی که به طور معمول اجاره بها را با کمک درآمد استان یا مزایای معلولیت پرداخت می کنند ، این پرداخت ها را کاهش داده یا قطع می کنند زیرا وقتی حق دریافت پول را نداشتند و خود را عقب افتاده اند ، مزایای پاسخ اضطراری کانادا (CERB) را دریافت کردند. اجاره دادن.

کامرون چوکت ، افسر اجرایی انجمن صاحبخانه ساسکاچوان گفت: “پس از آن چند ماه اجاره دهندگان درآمد اجاره ندارند و در نهایت مجبورند آن مستأجرانی را که هزینه اجاره پرداخت نکرده اند ، بیرون کنند.”

اکثر استانها در ماههای اول بیماری همه گیر ممنوعیت اخراج غیر فوری را صادر کردند ، اما از آن زمان لغو شده است. در ساسکاچوان ، مالکان بیش از 1000 درخواست تخلیه از 4 آگوست به اداره اجاره های مسکونی برای گرفتن کلانتری برای برکناری مستأجرها ارسال کرده اند ، اما هیچ سیستم پیگیری برای اندازه گیری تعداد مستاجران به راحتی با درخواست تخلیه یا تعداد مربوط به آنها وجود ندارد به کمبود کمک دولت

در حالی که کمبود اجاره به طور معمول مالکان را در برابر مستاجران قرار می دهد ، چوکوت تقصیر را برای ایجاد یک مشکل سیستمی متوجه دولت استان می داند.

چوکت گفت: “این ما را از نظر اخلاقی در یک نقطه سخت قرار می دهد.”

“این گفتگوها با خانواده هایی که واقعاً برای دریافت مزایای CERB درخواست کرده اند بسیار دشوار است و واقعاً از زانو درآورده اند زیرا برنامه های استانی اکنون دلارهای کمک درآمد را پس می زند.”

وی گفت ، مردم “در زمستان سرد و برفی بدون مسكن ، بدون غذا و سرپناه باقی می مانند”.

برنامه CERB فدرال برای افرادی که به دلیل COVID-19 کار خود را از دست داده بودند ، با درآمد 500 دلار در هفته تا 16 هفته ، از درآمد موقت برخوردار شد. این برنامه قبل از پایان یافتن ماه سپتامبر ، حدود 80 میلیارد دلار سود به تقریباً نه میلیون نفر پرداخت كرد. (کریس هلگرن / رویترز)

استانها سیاست های خاص خود را در مورد چنگال ها دارند

برنامه CERB فدرال ، که اکنون به پایان رسیده است ، برای افرادی که به دلیل COVID-19 کار خود را از دست داده بودند ، با درآمد 500 دلار در هفته تا 16 هفته ، از درآمد موقت برخوردار شد. کانادایی هایی که در 12 ماه گذشته بیش از 5000 دلار درآمد کسب کرده بودند ، واجد شرایط درخواست بودند ، اما متقاضیان نیازی به ارائه هیچ مدرکی مبنی بر اخراج یا از دست دادن شغل به دلیل بیماری همه گیر نداشتند.

این برنامه قبل از پایان یافتن ماه سپتامبر ، حدود 80 میلیارد دلار سود به تقریباً نه میلیون نفر پرداخت كرد.

برخی از افرادی که از مزایای معلولیت برخوردارند و مشاغل کم درآمد دارند ، واجد شرایط CERB بودند ، اما برخی دیگر این حق را نداشتند. در بعضی موارد ، مردم از کمک های استانی به CERB با درآمد بالاتر روی می آوردند ، در حالی که در برخی دیگر ، هر دو را جمع می کردند – آنچه به “فرو بردن مضاعف” معروف است.

عواقب آن بستگی به محل زندگی آنها در کانادا دارد.

ساسکاچوان و اکثر استان های آتلانتیک تصمیم گرفتند کمک های استانی را قطع کنند یا با پرداخت مبلغی که دریافت کنندگان از CERB دریافت می کنند ، پرداخت دلار به دلار را پس بگیرند. آلبرتا ، مانیتوبا ، انتاریو و کبک بازپرداختهای جزئی را ایجاد کردند ، در حالی که بریتیش کلمبیا ، سرزمین های شمال غربی و یوکان به مردم اجازه می دادند تا هم از مزایای استانی و هم از نظر فدرال برخوردار شوند.

شین سیمپسون ، وزیر توسعه اجتماعی و کاهش فقر در آن زمان قبل از میلاد ، در یک خبر خبری در تاریخ 2 آوریل گفت که این راهی برای “تکمیل اقدامات بحران فدرال برای حمایت از آسیب پذیرترین جمعیت ما و اطمینان از این است که آنها عمیق تر در فقر قرار نمی گیرند. نتیجه COVID-19. “

وزیر اشتغال فدرال کارلا کوالتروو ، که در سپتامبر در اتاوا نشان داده شد ، مسئول CERB بود. دفتر وی می گوید او معتقد است که بازپس گیری کمک های استانی “ناعادلانه” است و استان ها و مناطق نباید دریافت کنندگان کمک های اضطراری درآمد را جریمه کنند. (شان کیلپاتریک / مطبوعات کانادایی)

دفتر وزیر استخدام فدرال کارلا کوالترو ، مسئول CERB ، گفت که همیشه موضع او این است که جلب کمک های استانی “ناعادلانه” است و استان ها و مناطق نباید دریافت کنندگان کمک های اضطراری درآمد را جریمه کنند.

سخنگوی ماریل هوساک در نامه ای به سی بی سی نیوز گفت: “کوالترو” به شدت از استان ها و سرزمین ها حمایت کرده است تا اقدامات و مزایای درآمد اضطراری COVID-19 برای تکمیل حمایت های استانی را تأمین کند.

شکسته و بی خانمان

دوری آرنولد ، 43 ساله ، یکی از کسانی است که پس از دریافت CERB ، حمایت درآمد استانی خود را از دست داده است.

ساکن رجینا می گوید که او در حال حاضر شکسته ، بی خانمان و بدتر از قبل از دریافت کمک های فدرال است.

آرنولد پس از سه ماه پرداخت نشدن اجاره 800 دلار در ماه ، از مجموعه اجاره ای دو خوابه خود در شمال مرکز رجینا اخراج شد. صاحبخانه او همچنین تخته سه لا را بالای درب واحد خود قرار داد.

تا همین اواخر ، او همیشه پول کافی برای اجاره بها داشته است ، علی رغم تلاش برای خسارت حدود 1200 دلار در ماه از درآمد استانی و معلولیت استانی. وی دارای مشکلات مزمن سلامتی است و سالهاست که دیگر قادر به کار نیست.

در ژوئیه ، وقتی او از یک غریبه در پارکینگ تیم هورتونز درباره CERB نکاتی را دریافت کرد ، اوضاع به سمت پایین چرخید.

آرنولد گفت: “بعضی از خانمها پیش مادرم آمدند و پرسیدند آیا ما پول COVID را جمع می كنیم یا نه ، و ما مثل این بودیم كه” نه ، ما هرگز در مورد آن چیزی نشنیده ایم. ” “او گفت که این پول رایگان است که به خانواده های کم درآمد برای زنده ماندن در حالی که COVID خارج می شود ، داده می شود.”

این دقیق نبود و آرنولد صلاحیت پرداخت CERB را نداشت. وی گفت هیچ کس ملاک ها – یا عواقب آن را برای او توضیح نداد.

“یک تماس تلفنی انجام دهید و بیمه اجتماعی خود را بدهید [number] و سپس رونق ، 2000 دلار دریافت می کنید. او به همین راحتی کار کرد. “

صاحبخانه آرنولد با اعلامیه تخلیه به او خدمت کرد و تخته سه لا را بالای درب اتاق اجاره ای خود قرار داد. او 2400 دلار بدهی اجاره معوقه دارد. (اخبار CBC)

آرنولد گفت که حمله سوسک در آپارتمان او چنان “نفرت انگیز” است که وی بیشتر پول CERB خود را – در کل 4000 دلار – برای جایگزینی مبلمان و پتو خود استفاده کرد ، و سپس برای اثبات این موضوع رسیدهایی را به مددکار اجتماعی استان خود ارائه داد.

وی گفت که خدمات اجتماعی همیشه اجاره وی را مستقیماً به صاحبخانه پرداخت می كردند ، بنابراین تا پایان ماه اوت فهمید كه از اجاره عقب مانده و كمكهای استانی وی را قطع كرده است.

“این تازه کار دشوارتر شد ، بدون اینکه بفهمم چگونه می خواهم پول بدهم [rent]. آرنولد گفت: “جایی که می خواستم بروم.”

تماشا کنید | شمال کانادا از آوریل بیش از 250 میلیون دلار بودجه CERB دریافت کرده است:

مزایای واکنش اضطراری کانادا ، شمال را با پول نقد سرازیر کرد و میلیون ها نفر را در طی بیماری همه گیر COVID-19 تسکین داد. اما این بودجه عواقب ناخواسته ای به همراه داشت. 3:50

دولت ساسکاچوان از این حرکت دفاع می کند

دولت ساسکاچوان می گوید CERB برای افرادی بود که دستمزد خود را از دست داده اند و نه برای دریافت کنندگان بهزیستی. اگر مددکاران اجتماعی زود کشف کردند که شخصی تقاضای کمک کرده است ، کمک های استانی آنها قطع شد و به آنها گفته شد که ظرف 60 روز مجدداً اقدام کنند. اما اگر کسی همزمان پول فدرال و استانی را جمع آوری کند و بعداً گرفتار شود ، خدمات اجتماعی یک برنامه بازپرداخت بلند مدت برای پول CERB تدوین می کند که شامل تخفیف برای ماه های آینده است.

پل مریمان ، وزیر خدمات اجتماعی سابق ساسکاچوان که اکنون وزیر بهداشت است ، در ماه سپتامبر به CBC Morning Edition گفت که وی فکر نمی کند که پنجه عقب “روحیه مطلوبی” داشته باشد.

مریمان گفت: “ما آنها را مجازات نمی كنیم.” “ما [provincial] برنامه ها یک برنامه آخرین چاره هستند و باید از آنها چنین استفاده شود. اگر کسی درآمد خود را به ما گزارش ندهد یا شرایط را تغییر دهد ، در این صورت او نقض مفاد قراردادی است که با او بسته ایم. “

مریمان گفت هر کسی که CERB را از اوتاوا و حمایت از کارافتادگی را از استان جمع آوری کند “می توانست برای مدت 4 ماه حداکثر 3،600 دلار در ماه دریافت کند. این مبلغ قابل توجهی پول است.”

هر دلار حساب می شود

پیتر گیلمر از وزارت مبارزه با فقر رجینا ، که از خانواده های کم درآمد حمایت می کند ، گفت که از اینکه دولت ساسکاچوان در حالی که هزینه ای برای مردم برای جمع آوری پول CERB فدرال نداشت ، هزینه های کمک های اجتماعی را پس می گیرد ، نگران است.

گیلمر گفت: “ما این امر را به عنوان پس انداز استان در حمایت از فقیرترین مردم استان می دانیم.”

“آنها 100 درصد آنرا بازپس گرفتند. در نهایت این یک انتقال فدرال به استانی بود که در آن از پس انداز پول CERB صرفه جویی کردند و این در واقع منفعت واقعی برای افرادی که در برنامه های کمک های مالی استانی واقعاً به آن نیاز داشتند ، بود. من فکر می کنم واقعا ناراحت کننده است. “

پیتر گیلمر ، مدافع وزارت مبارزه با فقر رجینا ، می گوید که او فکر نمی کند دولت ساسکاچوان باید کمک های اجتماعی را پس بگیرد ، در حالی که هزینه ای برای مردم برای جمع آوری پول CERB فدرال برای استان نداشت. (بانی آلن / اخبار CBC)

شاون شلشتر ، مالک مدیریت املاک شاون ، که نظارت بر 550 املاک اجاره ای در رجینا را بر عهده دارد ، گفت که او مجبور شده است اجاره خانه را کاهش دهد یا برنامه های پرداخت را برای مستاجرانی که احساس می کنند از پرداخت کمتر کمک های اجتماعی احساس می کنند ، تهیه کند.

وی گفت ، بیشتر آنها هنوز استانی به اندازه كافی برای تأمین هزینه اجاره خود یا بیشتر آن دریافت می كنند و به او گفته اند كه برای ماهها از قسمت كمك هزینه های زندگی بهزیستی كاهش های كمی انجام می شود.

وی گفت: “ناراحت کننده است زیرا 50 دلار که هر ماه از دست می دهند می تواند تفاوت زیادی برای یک مادر تنها داشته باشد.”

دوری آرنولد ، که به طور کامل قطع شده بود ، ماه ها است که دیگر هیچ درآمدی ندارد.

در ماه اکتبر ، او پس از زخم انگشت درمان نشده به یک عفونت جدی دچار غذا و سرپناه در بیمارستان Pasqua Regina شد. وی هفت هفته را در بیمارستان گذراند و روز پنجشنبه مرخص شد.

وی هفته آینده قرار ملاقات با خدمات اجتماعی دارد و امیدوار است که بتواند از کمک های استانی استان برخوردار شود.

تا آن زمان ، او روی نیمکت گشت و گذار می کند و برای زنده ماندن به مهربانی خانواده و دوستانش اعتماد می کند.