دفتر ترودو بیانیه مطبوعاتی را فراخوانده و اوتول را به دلیل انتشار اطلاعات غلط فراخوانده است

تلاش نخست وزیر جاستین ترودو برای فراخواندن حزب محافظه کار برای تبلیغ اطلاعات نادرست درباره COVID-19 امشب متوقف شد وقتی کارمندان PMO پیش نویس بیانیه ای را که خود حاوی اطلاعات غلط بود ارسال کردند.

برای ترودو و رهبر محافظه کار ارین اوتول عصر امروز تماسی برقرار شد. روش معمول پس از این تماس ها این است که هر دو طرف بیانیه ای ارائه دهند – “بازخوانی” – توصیف آنچه در طول تماس صحبت شده است.

کمی بعد از ساعت 4:30 عصر امروز ، دفتر نخست وزیر دقیقاً چنین یادداشتی را صادر کرد مبنی بر اینکه ترودو “باعث ایجاد نگرانی در مورد تبلیغات نادرست COVID-19 توسط اعضای محافظه کار پارلمان شد ، زیرا نمایندگان محافظه کار اخیراً مرگ کانادایی ها را در آلبرتا به دلیل COVID کم اهمیت جلوه دادند. -19 و COVID-19 را با آنفولانزا مقایسه کرد. “

قرار نبود تماس با اوتول تا ساعت 5:15 بعدازظهر برقرار شود

مدیر ارتباطات O’Toole ، ملانی پارادیس این پیام را دید و به سرعت توییت کرد و تصویری از ایمیل PMO را منتشر کرد با عنوان: “چرا PMO اطلاعات نادرست را بیرون می کشد؟ این بسیار نگران کننده است.”

در بیانیه مطبوعاتی زودرس همچنین گفته شد که این دو در مورد دولت جدید آمدن جو بایدن رئیس جمهور منتخب ایالات متحده ، مبارزه با COVID-19 ، تغییر آب و هوا ، تجارت ، ناتو ، حمایت از زندانیان کانادایی Michael Kovrig و Michael Spavor در چین ، پروژه Keystone XL و سیاست خرید آمریکا.

سخنگوی PMO به CBC گفت كه كارمندان معمولاً قبل از فراخوان اقدام به بازخوانی می كنند تا به عنوان یك محل نگهدارنده عمل كنند و پس از پایان جلسه آن را به روز كنند.

سخنگو گفت كه یكی از اعضای ستاد نخست وزیر به طور تصادفی پیش نویس پیش نویس را زود ارسال كرد. انتظار می رود که بازخوانی ویرایش شده عصر امروز انجام شود.