شرکت های هواپیمایی از عدم وجود برنامه نجات در به روزرسانی مالی فدرال ناامید شدند

گروه های نمایندگی صنعت هواپیمایی می گویند که آنها ناامید شده اند که به روزرسانی اقتصادی دولت فدرال نتوانسته به این بخش – که به دلیل همه گیری همه آسیب دیده است – کمک تازه ای برای کمک به آن برای زنده ماندن در بحران ارائه دهد.

دولت فدرال اعلام کرد آماده است 980 میلیون دلار برای حمایت و اجاره بهای فرودگاه های کانادا هزینه کند. با این حال ، توضیح نداد که چطور هدف آن کمک به شرکت های هواپیمایی است که با کاهش تقاضا تا 90 درصد مواجه هستند که باعث شده آنها ده ها مسیر منطقه ای را لغو کنند و هزاران کارگر را از کار بیکار کنند.

مایک مک نانی ، رئیس جمهور و مدیرعامل شورای هواپیمایی ملی کانادا ، نماینده بزرگترین شرکت های هواپیمایی کشور از جمله ایر کانادا ، وست جت و ایر ترانسات است.

مک نانی گفت: “در حالی که سایر کشورها در سراسر جهان ماه ها پیش برای ارائه پشتیبانی بخشی پیش رفته اند ، ما همچنان یک بخش جهانی باقی مانده و به ظاهر در مرحله صفر در روند برنامه ریزی دولت گیر کرده ایم.”

“ما باید حرکت کنیم. ما باید این کار را ادامه دهیم.”

در به روزرسانی مالی آمده است که از ابتدای شیوع همه گیر ، شرکت های هواپیمایی از طریق یارانه دستمزد بیش از 1.4 میلیارد دلار پشتیبانی دریافت کرده اند. این به روزرسانی همچنین می گوید که دولت اکنون “در حال تهیه فرایندی با شرکت های هواپیمایی بزرگ در زمینه کمک مالی” است که منوط به بازپرداخت کانادایی ها برای پروازهای لغو شده به دلیل COVID-19 است.

بیش از 100000 کانادایی به دادخواستها پیوسته اند و از دولت خواسته اند اقدامی در جهت اجبار شرکتهای هواپیمایی برای بازپرداخت مسافران برای پروازهای لغو شده انجام دهد و چندین پرونده قضایی نیز تشکیل شده است.

وزیر دارایی و معاون نخست وزیر کریستیا فری لند گفت که 1.2 میلیارد دلار در بودجه اقتصادی امروز برای فرودگاه ها ، انفجار فرودگاه و خطوط هوایی منطقه ای است. وی گفت که گفتگوهای دقیق با شرکت های هواپیمایی بزرگ در مورد پشتیبانی بیشتر در حال انجام است.

فری لند به رزماری بارتون ، خبرنگار سیاسی سی بی سی ، گفت: “برای اینکه بدانیم دقیقاً چگونه از آنها حمایت کنیم ، باید واقعاً ببینیم که وضعیت مالی آنها چگونه است.”

رزماری بارتون ، خبرنگار ارشد سیاسی سی بی سی ، با فری لند در مورد اینکه این برنامه برای شرکت های هواپیمایی تحت فشار COVID-19 چیست صحبت کرد. 1:31

206 میلیون دلار برای کمک به حمل و نقل هوایی منطقه ای

با به روزرسانی مالی ، 206 میلیون دلار در طول دو سال برای “حمایت از حمل و نقل هوایی منطقه ای ، از جمله حمل و نقل هوایی منطقه ای” با دادن بودجه به “آژانس های توسعه منطقه ای” برای ایجاد “طرح حمل و نقل هوایی منطقه ای” پیشنهاد شده است.

جان مک کنا ، رئیس انجمن حمل و نقل هوایی کانادا ، به سی بی سی نیوز گفت: “این شروع به کار آنچه باید انجام شود ، نمی شود.” “ما دوباره بسیار ناامید شدیم.

“این دولت صنعت ما را به دست نمی آورد. آنها دردسر ما را درک نمی کنند.”

سازمان مک کنا حدود 35 شرکت هواپیمایی بزرگ و کوچک را شامل می شود ، از جمله Porter – که دارای این شرکت است کل عملیات خود را زمین گیر کرد– حامل اوقات فراغت Sunwing و بیش از دوازده اپراتور منطقه ای که به جوامع روستایی و دوردست خدمت می کنند.

مک کنا گفت که از سازمان او مشورت نشده است و برای او کاملاً مشخص نیست که این ابتکار منطقه ای چیست.

مک کنا گفت: “صنعت ما اکنون بیش از هشت ماه با ظرفیت 15 نفر در حال کار است و ما هنوز 100 درصد از بدهی خود را در آنجا داریم.” “دولت هیچ کاری برای کمک به ما انجام نداده است ، به غیر از گفتن ،” من درد شما را احساس می کنم. “

افزایش یارانه دستمزد

بر اساس به روزرسانی مالی ، دولت قصد دارد تا یارانه دستمزد را برای تأمین 75 درصد حقوق کارمندان برای پرداختن به “وحشی بودن موج دوم” افزایش دهد. در حال حاضر ، حداکثر نرخ 65 درصد است.

اما مک کنا گفت که یارانه بدهی سرمایه شرکت های هواپیمایی را پرداخت نمی کند.

وی گفت: “قسمت سخت صنعت این است كه از شدت اهرم استفاده می كند زیرا آنها مجبور به خرید هواپیما ، آویز و تجهیزات هستند و بدهی زیادی دارند و درآمدی برای جبران آن ندارند.”

مک نانی ابراز امیدواری کرد که جزئیات برنامه کمک مالی ، پشتیبانی بیشتر از خطوط هوایی منطقه ای ، بودجه Nav Navada (بنابراین نیازی به افزایش هزینه برای خطوط هوایی نیست) و آزمایش سریع COVID-19 در فرودگاه ها باشد. در عوض ، وی گفت ، دولت همان پیامی را كه صنعت از ماه ها قبل شنیده است ، تکرار كرد.

در طی همه گیر COVID-19 در تورنتو در روز چهارشنبه ، 14 اکتبر سال 2020 ، افراد در صف بین المللی صف می گیرند و برای پرواز بین المللی وارد می شوند. (مطبوعات کانادایی)

سخنگوی ایر ترانسات ، کریستف هنبل ، اظهار داشت که بیانیه اقتصادی یک فرصت از دست رفته برای اعلام “یک برنامه قوی” برای اطمینان از رقابت صنعت هواپیمایی کانادا است.

هنبل در بیانیه ای گفت: “ما ناامید شده ایم.” “ما هنوز منتظر شروع بحث در مورد مساعدت اعلام شده در 8 نوامبر هستیم ، در حالی که ماه ها است که حمایت قابل توجهی از این بخش در بسیاری از کشورهای جهان ارائه شده است.”

980 میلیون دلار پرداخت ، تخفیف اجاره برای فرودگاه ها

به روزرسانی اقتصادی شامل 500 میلیون دلار در طول شش سال پیشنهاد شده برای شروع یک برنامه پرداخت جدید انتقال برای فرودگاه های بزرگ بود. بر اساس این بیانیه ، پروژه هایی مانند ایستگاه سریع السیر متروپلیتن Réseau در فرودگاه مونترال واجد شرایط بودجه هستند.

دولت همچنین در نظر دارد 229 میلیون دلار کمک هزینه اجاره به مقامات فرودگاه که به دولت فدرال و فرودگاه شهر بیلی بیشاپ تورنتو پرداخت می کنند ، کمک کند. 65 میلیون دلار اضافی برای مقامات فرودگاه در سال 2021 پیش بینی می شود.

186 میلیون دلار دیگر در طول دو سال از سال 2021 برای کمک به فرودگاه های کوچک و منطقه ای از طریق “برنامه کمک سرمایه فرودگاه” هزینه می شود.

دانیل-رابرت گوچ ، رئیس شورای فرودگاه های کانادا ، گفت که درک جزئیات بیشتر آنچه اعلام شده چند روز طول می کشد ، اما پیشنهاد کرد که کافی نیست.

گوچ در بیانیه ای به سی بی سی نیوز گفت: “خوب است که ببینیم بخش هوایی مستقیماً مورد توجه قرار می گیرد اما این چیزی که صنعت برای تحمل این بحران نیاز دارد کاملاً کوتاه است.”

تیم پری ، رئیس انجمن خلبانان خط هوایی ، گفت که پشتیبانی از فرودگاه ها باید “خط مثبت” برای خطوط هوایی باشد. وی گفت گروه وی همچنان از دولت فدرال می خواهد تا “موانع” موجود برای خطوط هوایی برای بازگشت به پرواز هنگامی كه “كانادایی ها آماده سفر مجدد هستند” برطرف شود.

گفتگوها در این ماه با شرکت های هواپیمایی بزرگ در مورد کمک مالی آغاز شد

پس از ماه ها فشار فزاینده از طرف صنعت ، دولت مذاکرات خود را در این ماه با شرکت های هواپیمایی بزرگ کانادا در مورد بسته نجات ویژه صنعت که می تواند شامل وام و سایر حمایت ها باشد ، آغاز کرد.

Globe and Mail گزارش داد که مذاکرات شروع کند و ناامیدکننده ای داشته است. به نقل از گلوب ، دولت لیستی از خواسته ها ، از جمله افتتاح کتاب های شرکت های هواپیمایی ، بازپرداخت مسافران برای پروازهای لغو شده و جلوگیری از لغو خریدهای برنامه ریزی شده هواپیماهای جدید ساخته شده در این کشور را داشته است.

در اوایل روز ، ممت جنرو ، نماینده محافظه کار ، که نماینده ادمونتون ریوربند است ، به دلیل عدم پشتیبانی سریع از صنعت خاص هدف دولت را گرفت.

جنرو در طی س questionال امروز گفت: “اگرچه سایر كشورهای جهان بلافاصله از خطوط هوایی خود پشتیبانی می كنند ، اما این دولت” بحران را تا هشت ماه پس از بروز همه گیری تصدیق نكرد. ”

کیوسک های ورود به سیستم در چک داخلی در فرودگاه بین المللی ونکوور ، سه شنبه 9 ژوئن 2020 ، با پلاستیک پوشانده می شوند. (جاناتان هیوارد / مطبوعات کانادایی)

وزیر حمل و نقل مارک گارنو در اوایل ماه جاری گفت که “یک صنعت حمل و نقل هوایی قدرتمند و رقابتی برای اقتصاد کانادا حیاتی است” ، اما گفت که بسته کمک به شركت های هواپیمایی پیشنهاد می شود كه بازپرداخت کنند.

Garneau در 8 نوامبر در یک بیانیه مطبوعاتی گفت: “قبل از اینکه ما یک پنی پول مودیان را برای خطوط هوایی خرج کنیم ، اطمینان خواهیم داد که بازپرداخت کانادایی ها بازپرداخت می شود.”

از آن زمان ، ناو کانادا به کنترل کنندگان ترافیک هوایی خود در سراسر کشور هشدار داده است که به عنوان بخشی از “بازسازی کامل” ، اخراج کارها در راه است. این شرکت میلیون ها کیلومتر از فضای هوایی را کنترل می کند و کنترل کننده های ترافیک هوایی آن هواپیماها را در آسمان و زمین جدا نگه می دارند.

این شرکت در مقایسه با بودجه خود 518 میلیون دلار کاهش درآمد داشته است. مطابق یادداشت داخلی ، Nav Canada “برای کمک” دولت “را تحت فشار قرار داده است. از 22 سپتامبر ، این شرکت بیش از 700 مدیر و کارمند را کاهش داده است – 14 درصد از نیروی کار و تقریباً همه دانشجویان آن. ناو کانادا همچنین در حال مطالعه هفت برج در سراسر کانادا برای کاهش احتمالی سرویس است.

خلبانان ، مهمانداران و سایر کارگران هواپیمایی در پارلمان هیل اعتراض کردند ، از اینکه وزیر حمل و نقل مارک گارنو به مدت هفت ماه از بروز همه گیر ، برنامه ای برای کمک به صنعت ارائه نکرده است ، ناامید شده است. 1:53