ساخت اتومبیل های برقی در کانادا برای دستیابی به اهداف آب و هوایی ، شارژ مجدد صنعت خودرو کلیدی است

این ستون نظر مرران اسمیت و سارا پتروان است. اسمیت مدیر اجرایی و پتروان مدیر سیاست Clean Energy Canada ، یک برنامه آب و هوا و انرژی پاک در مرکز گفتگوی Morris J. Wosk در دانشگاه سایمون فریزر است. برای اطلاعات بیشتر در مورد بخش نظرات CBC ، لطفاً به س theالات متداول مراجعه کنید.

کانادا یک معمای ماشین دارد. میزان تولید گازهای گلخانه ای ما افزایش یافته و بخش ساخت خودروهای ما کاهش یافته است. گرچه این دو چالش ممکن است فقط به صورت مماس به نظر برسند ، اما آنها یک راه حل مشترک دارند.

بیایید با مشکل شروع کنیم. طبق آژانس بین المللی انرژی ، کانادایی ها آلاینده ترین اتومبیل های جهان را رانندگی می کنند. به معنای واقعی کلمه ، وقتی صحبت از انتشار لوله های خروجی می شود ، ما در جایگاه اول جهانی قرار می گیریم. طی 20 سال گذشته ، به دلیل اشتهای روزافزون به SUV ها و کامیون ها ، آلودگی کربن ناشی از حمل و نقل تقریباً 30 درصد افزایش یافته است.

در همان مدت دو دهه ، تولید خودرو در کانادا 37 درصد یا بیش از یک میلیون وسیله نقلیه در سال کاهش یافته است. زمانی کانادا تولیدکننده پنج خودرو برتر جهانی بود ، کانادا اکنون حتی 10 مورد برتر را هم شکست نمی دهد.

بنابراین ، این معما است: آلودگی ناشی از وسایل نقلیه ای که ما رانندگی می کنیم در حال افزایش است ، در حالی که بخش خودرو به سواحل دیگر منتقل شده است. این یک خبر بد برای محیط زیست و اقتصاد ما است.

اما در حالی که دلایل مختلف این چالش ها را توضیح می دهد ، یک راه حل منحصر به فرد برای غلبه بر آنها وجود دارد: وسایل نقلیه با انتشار صفر.

فورد و فیات کرایسلر هر دو از برنامه های خود برای گسترش تولید خودروهای الکتریکی در کانادا برای کمک به تأمین تقاضای روزافزون برای وسایل نقلیه با آلایندگی صفر خبر داده اند. (جاناتان هیوارد / مطبوعات کانادایی)

بر اساس یک نظرسنجی در سال 2019 ، بیشتر کانادایی ها برای خرید بعدی وسیله نقلیه خود را به یک ماشین الکتریکی متمایل می کنند و اکثریت خودروها به زودی به جریان اصلی تبدیل می شوند.

مشکل؟ اکثر نمایندگی های فروش اتومبیل در این کشور حتی یک EV برای آزمایش رانندگی یا خرید در دسترس ندارند.

مطالعه 2020 در حمل و نقل کانادا که توسط شرکت مشاوره انرژی Dunsky تهیه شده است نشان می دهد لیست های انتظار سه تا شش ماهه معمول است. و اگر می خواهید برقی و کانادایی بخرید ، به یک گزینه محدود محدود می شوید: مینی ون ترکیبی پلاگین کرایسلر Pacifica.

اما اخیراً ، همه چیز به چرخ دنده تغییر کرده است.

توافق بین شرکت فورد موتور و یونیفور ، بزرگترین اتحادیه کانادا ، نزدیک به 2 میلیارد دلار برای تولید پنج مدل EV در اوکویل ، انت خواهد بود.

یک معامله 1.5 میلیارد دلاری جداگانه بین یونیفور و فیات کرایسلر نیز تولید EV را هدف قرار داده و 2000 شغل در کارخانه مستقر در Windsor ، انتها ایجاد کرده است.

دولت های فدرال و انتاریو قرار است جزئیات برنامه خود را اعلام كنند كه هر كدام 295 میلیون دلار برای كمك به فورد در به روزرسانی كارخانه مونتاژ خود در اوكویل برای شروع ساخت وسایل نقلیه الكتریكی هزینه كند. 8:27

با این حال ، ممکن است ما بخواهیم از مهمانی ها لذت ببریم ، زیرا کانادا هنوز راهی برای رسیدن به روند EV در سراسر جهان دارد. پیش از این اطلاعیه های بودجه پاییز سال 2020 ، تجزیه و تحلیل 29 خودروساز جهانی 300 میلیارد دلار آمریکا را که به تولید EV می رسند ، مشخص کرده بود ، حتی یک دلار برای کانادا در نظر گرفته نشده بود.

ساخت ماشین کل داستان خودرو برای کانادا نیست.

شرکت شیر ​​الکتریک کبک در حال حاضر فروش کامیون های برقی به CN Rail و Amazon است و بزرگترین تولید کننده اتوبوس های برقی مدرسه آمریکای شمالی است. BYD با حمایت وارن بافت در حال تولید اتوبوس های برقی در انتاریو و تحویل آنها به کمیسیون حمل و نقل تورنتو است. و تولیدکنندگان قطعات خودرو کانادا برای نشان دادن آنچه زنجیره تأمین کانادا می تواند انجام دهد ، پیش پرداخت هزینه یک ماشین مفهومی با میزان انتشار صفر را بر عهده دارند.

این فرصت ها همچنین فراتر از ساخت وسایل نقلیه است. در واقع ، کانادا به عنوان یک رقیب بالقوه در صنعت باتری EV جهانی شناخته شده است.

کانادا محل زندگی بسیاری از فلزات و مواد معدنی مورد نیاز برای تولید باتری های EV است. بعلاوه ، معدن کاران کانادایی می توانند به لطف شبکه برق نسبتاً تمیز کشورمان ، آنها را با آلودگی کمتری تولید کنند ، این ویژگی قبلاً مورد توجه تسلا قرار گرفته بود.

شرکت شیر ​​الکتریک کبک بزرگترین تولید کننده اتوبوس های برقی مدرسه آمریکای شمالی است. (شیر الکتریکی)

در حالی که کانادا سرانجام مسیر خود را ترسیم خواهد کرد – از نیروی کار منحصر به فرد و نقاط قوت جغرافیایی خود استفاده می کند – یک حوزه قضایی دیگر با موقعیت رقابتی وجود دارد که می تواند الهام بخشی باشد. کالیفرنیا از مقررات و تخفیفات برای تبدیل شدن به رهبر EV آمریکای شمالی از نظر تصویب استفاده کرده است ، در حالی که به طور همزمان از توسعه بخش خودروی EV برای تأمین تقاضای روزافزون حمایت می کند. امروز ، ایالت محل زندگی 275،600 شغل مرتبط با EV است. وسایل نقلیه الکتریکی هشتمین صادرات ارزشمند آن است.

دولت فدرال اخیراً اهداف آلودگی ملی خود را در قانون گنجانده است. اما با توجه به اینکه حمل و نقل مسئول یک چهارم انتشار گازهای گلخانه ای است ، تحقق این اهداف بدون پرداختن به معمای اتومبیل کانادا دشوار خواهد بود.

با برنامه ملی تخفیف EV ، شبکه رو به رشد ایستگاه های شارژ و چند معامله امیدوار کننده تولید EV ، کانادا از صفر شروع نمی شود. طبق گزارش جدید Clean Energy Canada ، اما ما همچنین به اندازه کافی سریع نیستیم که بتوانیم در این مسابقه پیروز شویم. این توصیه ها شامل اجرای یک استراتژی صنعتی و بسته سیاست هایی است که باعث سرمایه گذاری طولانی مدت در آنها و اتخاذ وسایل نقلیه با انتشار صفر می شود.

اگر ما اراده کنیم ، کانادا می تواند با چرخاندن ماشین و هدایت بخش حمل و نقل در جهت یک محیط تمیزتر و اقتصاد قوی تر بر معمای اتومبیل خود غلبه کند.