اقتصاد کانادا در سه ماهه سوم با رکورد 40 درصد رشد کرد – اما تولید ناخالص داخلی هنوز زیر سطح قبل از COVID است

آمار کانادا روز سه شنبه اعلام کرد که اقتصاد با رکورد سالانه رشد 40.5 درصدی در سه ماهه سوم به دلیل بیرون آمدن مشاغل از محاصره COVID-19 رشد کرده است.

این آژانس اعلام کرد ، رکورد قبلی رشد فصلی تولید ناخالص داخلی واقعی 13.2 درصد در سه ماهه اول سال 1965 بوده است.

هرچقدر جهش تاریخی تاریخی بود ، از انتظارات دور بود.

شرکت داده های مالی Refinitiv گفت که متوسط ​​تخمین اقتصاددان برای نرخ رشد سالانه 47.6 درصد برای سه ماهه بوده است.

جهش مجدد در ماه های جولای ، آگوست و سپتامبر یک چرخش شدید از سه ماه قبل بود که با افت رکورد مواجه شد.

محرک بازگشت دوباره محدودیت های بهداشت عمومی بود که اجازه فعالیت مجدد کسب و کارها را داد.

آمار کانادا همچنین گفت که افزایش قابل توجهی در بازار مسکن به دلیل نرخ بهره پایین و همچنین هزینه های خانوار برای کالاهایی مانند اتومبیل وجود دارد.

تولید ناخالص داخلی هنوز کمتر از ماه فوریه بود

علی رغم افزایش کلی ، اداره آمار ملی اعلام کرد که تولید ناخالص داخلی واقعی همچنان از آنچه قبل از همه گیری بوده خجالتی است.

سه ماهه سوم با پنجمین افزایش متوالی ماهانه در تولید ناخالص داخلی واقعی پس از شدیدترین افت ماهانه در مارس و آوریل به پایان رسید که قفل های گسترده ای ایجاد شد تا گسترش COVID-19 را کاهش دهد.

آمار کانادا اعلام کرد که در سپتامبر 0.8 درصد افزایش در تولید ناخالص داخلی واقعی را نشان می دهد که اندکی از 0.9 درصد ثبت شده در ماه آگوست کاهش یافته است.

آژانس همچنین برآورد اولیه اعداد ماه اکتبر را ارائه داد و گفت: شاخص های اولیه به 0.2 درصد افزایش در ماه اشاره دارند. این رقم در پایان ماه جاری نهایی خواهد شد.

رویس مندز ، اقتصاددان ارشد CIBC ، در یادداشتی نوشت: “سه ماهه چهارم سال 2020 هنوز با برخی از رشدها آغاز می شود ، هرچند كمتر از آنچه پیش بینی كرده بودیم.”

“با نگاه به آینده ، اقتصاد در ماه دسامبر با محدودیت های شدید مواجه است که احتمالاً شاهد انقباض دیگری در فعالیت اقتصادی خواهد بود.”