به گفته خانواده های قربانیان تصادف ، هواپیمای 737 Max که می تواند در این هفته پرواز کند ، می تواند اولین گام را برای پرواز پاک کند

خانواده های کانادایی که عزیزان خود را با بوئینگ 737 مکس در سال 2019 از دست داده اند ، می گویند حمل و نقل کانادا به آنها گفته است که ناوگان می تواند از فردا “اعتبار” یابد – اولین گام برای پاکسازی بالقوه هواپیما برای پرواز دوباره.

این هواپیما در پی دو سانحه مرگبار 20 ماه زمین گیر شده است. در مارس 2019 ، یک پرواز خطوط هوایی اتیوپی دقایقی پس از پرواز از جنوب شرقی آدیس آبابا ، پایتخت ، سقوط کرد و باعث کشته شدن همه سرنشینان شد – از جمله 18 کانادایی و یک خانواده از ساکنان دائمی کانادا.

پنج ماه قبل ، 737 مکس دیگر متعلق به Lion Air اندکی پس از برخاستن به دریای جاوا فرو رفت و همه 189 مسافر را به کام مرگ کشاند.

دانیل ، دختر 24 ساله کریس مور در سانحه تصادف در اتیوپی درگذشت. او امروز بعد از ظهر با تقریباً 10 خانواده دیگر قربانیان ، وزیر حمل و نقل مارک گارنو و چند مقام از حمل و نقل کانادا در یک تماس ویدیویی شرکت کرد. مور گفت به آنها گفته شد که هواپیماها به زودی پاکسازی می شوند تا دوباره پرواز کنند.

مور به سی بی سی نیوز گفت: “آنها بسیار مطمئن بودند که حتی در اوایل فردا نیز این کار را نمی کنند.” “کدام یک دیوانه است. چطور ممکن است ما را مانند آن در لنگه بگذاری؟”

مور گفت که سه نفر در حال تماس – نیکلاس رابینسون ، مدیر کل هواپیمایی کشوری در حمل و نقل کانادا ، دیو ترنبول ، مسئول بخش مسئول صدور گواهینامه هواپیما و یک خلبان آزمایشی – به خانواده ها اطمینان دادند که روند بررسی این هواپیما برای این هواپیما انجام شده است کامل

دفتر گارنو به سی بی سی نیوز گفت از ساعت 6:48 بعد از ظهر هنوز هیچ تصمیم نهایی در مورد اعتبار سنجی هواپیما گرفته نشده است و گفت “محدودیت های پرواز تجاری” همچنان پابرجاست.

امی بوچر ، مدیر ارتباطات گارنو در بیانیه ای گفت: “همچنین باید خاطر نشان كنم كه حتی اگر كانادا اعتبار سنجی كند ، به این معنی نیست كه برای پرواز به آن چراغ سبز نشان داده شده است.” “ابتدا باید چند مرحله انجام شود ، از جمله تصویب بخشنامه کیفیت هوا.”

بوچر گفت که “به احتمال زیاد قبل از ژانویه 2021 اتفاق نخواهد افتاد.”

بوچر گفت: “این همچنین شامل یک برنامه نگهداری ایمنی است ، با توجه به اینکه این هواپیماها به مدت 20 ماه استفاده نشده اند.” “طرح بازگشت به خدمت بسیار پیچیده است و قبل از تکمیل آن زمان می برد.”

اما مور و دیگر اعضای خانواده داغدار می گویند که آنها هنوز نگرانی های ایمنی دارند که احساس می کنند به آنها رسیدگی نشده است و نمی خواهند ناوگان به زودی پرواز کند.

وی گفت: “من از این بابت احساس خوبی ندارم.” “من احساس می کنم که قرار است زمانی اتفاق بیفتد ، گرچه از دیدگاه من نباید این اتفاق بیفتد. هنوز هم بسیاری از س questionsالات در مورد ایمنی آن هواپیما وجود دارد.”

کریس مور در سالگرد سقوط هواپیمایی اتیوپی که منجر به کشته شدن دختر 24 ساله او دانیل شد ، در خارج از حمل و نقل کانادا اعتراض کرد. (اشلی بورک / اخبار CBC)

تقریباً دو هفته پیش ، ایالات متحده 737 مکس را پاکسازی کرد تا دوباره پرواز کند. حمل و نقل کانادا با اداره هوانوردی فدرال ایالات متحده کار کرده است و بخشنامه ای در مورد تغییرات هواپیما دریافت کرده است. کارشناسان ایمنی این بخش در حال بررسی مستقل خود در مورد تغییرات پیشنهادی برای تعیین امنیت هواپیما برای پرواز دوباره هستند.

گزارش تحقیقات اتیوپی انگشت خود را به سمت بوئینگ گرفت و گفت: نقص در طراحی هواپیما باعث سقوط شده است. در این گزارش آمده است: خواندن سنسورهای نادرست سیستم ضد اصطکاک MCAS را فعال می کند ، که در هنگام تلاش خلبانان برای درست کردن آن ، بینی را به سمت پایین نشان می دهد.

رابینسون هفته گذشته در جمع نمایندگان در کمیته حمل و نقل شهادت داد و به آنها گفت که در حالی که حمل و نقل کانادا با مقامات دیگر در سراسر جهان کار می کرد ، نباید کار آنها را “روند مهر لاستیک” دانست. وی گفت كه كارشناسان آنها تابستان امسال آزمایش های پروازی را انجام داده اند و از تغییر در هواپیماهایی كه تیمش در ایجاد “م instrumentثر بوده” افتخار می كند.

رابینسون در 26 نوامبر شهادت داد: “کارشناسان ایمنی ما در حال نهایی کردن مراحل اعتبار سنجی مستقل خود هستند تا تعیین کنند آیا تغییرات پیشنهادی هواپیما را تأیید می کنند.”

“حمل و نقل کانادا تعهد خود را ثابت نگه دارد تا اینکه بوئینگ 737 MAX اجازه پرواز در کانادا را نداشته باشد تا زمانی که بتوانیم تغییرات در هواپیما را تأیید کنیم و اقدامات و آموزش کافی خدمه پرواز را تأیید کنیم.”

امدادگران در صحنه سقوط هواپیمای خطوط هوایی اتیوپی در جنوب آدیس آبابا ، اتیوپی در 11 مارس 2019 کار می کنند. (مولوگتا آینه / آسوشیتدپرس)

گارنو در اوایل این ماه گفته بود كه اگر كانادا هواپیما را برای پرواز مجدد تصویب كند ، با شرایطی روبرو خواهد شد.

وی در بیانیه رسانه ای گفت: “این اختلافات شامل مراحل اضافی روی عرشه پرواز و قبل از پرواز و همچنین تفاوت در آموزش خواهد بود.”

طی یک سال گذشته ، خانواده ها از دولت فدرال خواسته اند که تحقیق مستقلی را آغاز کند تا مشخص کند که چرا کانادا 737 مکس را پس از سقوط اول زمینگیر نکرده است – و آنچه را پس از فاجعه دوم می داند.

اما لیبرال ها و محافظه کاران در جریان جلسات دادرسی روز پنجشنبه کمیته حمل و نقل مانع حرکت حزب دموکراتیک خلق شدند و خانواده های قربانیان را ویران کرد.

مور و پل Njoroge هفته گذشته در کمیته شهادت دادند که هواپیما باید تا پس از تحقیق در زمین بماند. Njoroge در سقوط هواپیمایی اتیوپی خانواده خود را از دست داد – همسر ، سه فرزند و مادرشوهر.

وی در 24 نوامبر به کمیته گفت: “من هنوز کابوس هایی درمورد چگونگی احساس همسرم احساس ناتوانی می بینم ، ترس در چشمان فرزندان ما را می دید ، می دانست که آنها در شرف مرگ هستند.”

“ما می خواهیم حمل و نقل کانادا به صفحه نقاشی برگردد … من فکر می کنم این تنها راهی است که کانادایی ها می توانند با پا گذاشتن بر روی 737 Max احساس امنیت کنند.”