ترودو می گوید واکسن ها “پس از تأیید بهداشت کانادا” “در اسرع وقت” پخش می شوند

از آنجا که منتقدان مخالف و برخی نخست وزیران دولت وی را به عقب ماندن از طرح توزیع واکسن متهم می کنند ، نخست وزیر جاستین ترودو امروز تلاش کرد تا به کشور اطمینان دهد که دولت وی به زودی پس از دریافت تأییدیه های لازم بهداشت کانادا ، آماده استقرار عکس خواهد بود.

ترودو اظهار داشت: دانشمندان مستقل در حال بررسی داده های آزمایش بالینی ارسالی توسط سازندگان دارو در پشت چهار نامزد امیدوار کننده واکسن هستند که به سختی تلاش می کنند تا ایمنی این محصولات را قبل از شروع حمل بار توسط اوتاوا تأمین کنند.

با نظرسنجی های اخیر نشان داده شده است که تعداد قابل توجهی از کانادایی ها واکسن را به طور کامل امتناع می کنند یا مدتی صبر می کنند تا در صف شلیک قرار بگیرند ، ترودو گفت که می خواهد از کانادایی ها اطمینان حاصل شود که این علم عجله نخواهد کرد و نهادهای نظارتی کانادا فقط یک مورد را تأیید می کنند. محصولی که کار می کند.

ترودو گفت: “در این بیماری همه گیر COVID-19 ، ایمن نگه داشتن کانادایی ها به معنای دریافت واکسن در اسرع وقت است ، اما همچنین به معنای اطمینان از ایمن بودن واکسن برای کانادایی ها است.”

ترودو گفت هنگامی که تنظیم کننده به یکی از این واکسن ها چراغ سبز می دهد ، کانادا زیرساخت های بهداشت عمومی خود را برای استقرار در استان ها و سرزمین ها بسیج می کند.

تماشا: از ترودو در مورد نحوه واکسن زدن سال می شود

نخست وزیر جاستین ترودو روز سه شنبه در خارج از کلبه Rideau با خبرنگاران صحبت کرد. 2:05

سازمان غذا و داروی آمریکا قرار است در 10 دسامبر برای بررسی محصول Pfizer تشکیل جلسه دهد. Supriya Sharma ، مشاور ارشد پزشکی کانادا ، گفته است که انتظار می رود مقررات نظارتی در اینجا درباره زمانبندی هایی مشابه آنچه ایالات متحده دنبال می کند تصمیم بگیرند

آنیتا آناند ، وزیر خدمات عمومی و تدارکات ، در جلسه توجیهی COVID-19 با خبرنگاران گفت امروز دولت قصد دارد واکسن ها در سه ماه اول سال 2021 وارد شود.

وی گفت ، بر اساس مکالمات خود با تولیدکنندگان دارو ، امیدوار است که واکسن قبل از پایان ماه مارس در دسترس کانادایی ها قرار گیرد.

“به محض اینكه بهداشت كانادا تأیید خود را ارائه داد ، ما در شرایط كاملی برای شروع تحویل به كانادایی ها در اسرع وقت قرار داریم. ما ASAP را در روند زایمان آغاز خواهیم كرد. به همین دلیل ما یخچال های خریداری شده را تهیه كرده ایم. به همین دلیل ما سوزن داریم سرنگ و گاز تهیه شده است “.

ایالات متحده یک طرح توزیع قوی را به طور عمومی منتشر کرده است – انتظار می رود 20 میلیون آمریکایی فقط در ماه دسامبر واکسینه شوند. مقامات کانادایی فراتر از ارائه اطمینان به اینکه استان ها و سرزمین ها برای شروع کار آماده هستند ، در مورد چگونگی اعزام در اینجا بسیار ساکت بوده اند.

آناند گفت که او می خواهد آنچه را “اطلاعات غلط” می نامد و در روزهای اخیر در جریان است پاک کند.

آناند تأیید کرد که کانادا در حال حاضر 34 فریزر مورد نیاز برای ذخیره واکسن هایی را که باید در دمای زیر صفر نگهداری شوند ، دریافت کرده است و 92 فریزر دیگر نیز به زودی دنبال می شود. برای مثال محصول فایزر باید در دمای -80 درجه سانتیگراد نگهداری شود تا پایدار بماند.

آناند گفت ، همه گفته شده ، بین ذخیره سازی تازه خریداری شده و ظرفیت موجود فدرال ، 33.5 میلیون دوز واکسن منجمد و فوق العاده منجمد می تواند در اینجا ذخیره شود.

تماشا کنید: آناند: تاریخ تحویل واکسن اکنون در حال مذاکره است

وزیر تدارکات آنیتا آناند با میزبان قدرت و سیاست واسی کاپلوس صحبت کرد. 1:29

فراتر از فضای ذخیره سازی ، عکس ها نیز باید توسط حمل کنندگان مجاز منتقل شوند. آناند گفت که جزئیات بیشتر در مورد تدارکات پایان به پایان در روزهای آینده مشخص خواهد شد.

آناند گفت كه كانادا از جمله اولین كشورهایی است كه با غول های دارویی Pfizer و Moderna توافق نامه هایی را برای واكسن های خود منعقد كرد كه از فناوری پیام آور پیشگام RNA یا mRNA استفاده می كنند. این واکسنها اساساً سلولهای بدن را به سمت ساخت پروتئین برای جلوگیری یا مبارزه با بیماری هدایت می کنند.

در حالی که برخی اظهار داشتند کانادا در دسترس بودن واکسن در “پشت خط” است ، بنیانگذار Moderna روز یکشنبه به CBC News تأیید کرد که کانادا در میان اولین کشورهای جهان است که به دوزها دسترسی پیدا می کند.

روز دوشنبه ، شرکت مستقر در ماساچوست برای درخواست استفاده اضطراری (EUA) از این واکسن در بازار آمریکا به FDA مراجعه کرد.

داده های آزمایش بالینی نهایی این شرکت دلگرم کننده است ، نشان می دهد این واکسن 94.1 درصد در جلوگیری از COVID-19 و 100 درصد در پیشگیری از موارد شدید بیماری موثر است.

“داده های شگفت انگیز”

در ماه ژوئیه ، Moderna شروع به تزریق واکسن و دارونما برای 30،000 شرکت کننده در آزمایش های بالینی در ایالات متحده کرد

از 15000 نفری که این واکسن را دریافت کرده اند ، فقط 11 نفر مبتلا به COVID-19 شدند. هیچ یک از آن 11 نفر به شدت بیمار نشدند. در میان 15000 نفری که دارونما دریافت کرده اند – یک نمک نمکی که هیچ کاری نمی کند – 185 ویروس جدید کرونا را ایجاد کردند. 30 نفر از این 185 بیمار گزارش بیماری شدید و یک نفر فوت کرد.

دکتر پل اوفیت ، عضو کمیته مشاوره واکسن FDA ، به CNN دوشنبه گفت: “این قابل توجه است.” “این داده های شگفت انگیز است.”

مدیر ارشد پزشکی مدرنا گفت که شنبه شب با دیدن داده ها احساساتی شد. دکتر تل زاکس گفت: “این اولین باری بود که به خودم اجازه می دادم گریه کنم.” “ما انتظار كاملی برای تغییر روند این بیماری همه گیر داریم.”

دولت فدرال در 5 آگوست با Moderna توافق كرد كه 20 میلیون دوز واكسن خود را تهیه كند و در صورت لزوم 36 میلیون دوز اضافی را نیز تهیه كند.

اول در صف

دکتر ترزا تام ، مدیر ارشد عمومی کانادا گفت که گروه های حاشیه ای ، مانند سالمندان در خانه های مراقبت طولانی مدت ، و کارکنان مراقبت های بهداشتی در خط مقدم از اولین کسانی هستند که مایه کوبی می شوند. وی افزود که سایر کارگران ضروری ، مانند کارمندان فروشگاه های مواد غذایی ، نیز می توانند از سایر کانادایی ها پیشی بگیرند.

کمیته مشاوره ملی ایمن سازی (NACI) ، که مشاوره مستقلی به آژانس بهداشت عمومی کانادا ارائه می دهد ، برخی از رهنمودها را در مورد “جمعیتهای کلیدی” در میان اولین واکسیناسیون ارائه داده است.

در نهایت ، تشخیص اینكه چه كسی ابتدا شلیك كند به استانها و مناطق بستگی دارد. اما ترودو روز سه شنبه گفت كه نخست وزیرها موافقت می كنند كه این برنامه ها باید در سراسر كشور هماهنگ شود.

در حالی که برخی از استان ها و سرزمین ها نگرانی های جدی در مورد کمبود جزئیات در مورد چگونگی و زمان واکسن ها را ابراز داشته اند ، وزیر بهداشت پتی هاجدو گفت که این مناطق از نظر تزریق این واکسن ها برای ورود واکسن ها به خوبی مهیا هستند ، زیرا هر ساله اقدام به تلقیح گسترده می کنند در فصل آنفولانزا

تماشا کنید: حاجدو می گوید توزیع واکسن یک رقص بسیار ظریف است

وزیر بهداشت ، از پروسه نظارتی کانادا ، در مورد واکسیناسیون COVID 19 دفاع می کند. 1:08

وی گفت: “آنها در حال حاضر سیستم های مستقر دارند ، آنها در حال حاضر ظرفیت های خود را دارند ، آنها در حال حاضر فرایندهایی برای هدایت برنامه های پیچیده ایمن سازی دارند.”

“من به کانادایی ها می گویم: معلق بمان. ما می توانیم زمستان را با هم پشت سر بگذاریم و امداد در راه است.”

دولت بارها به سفارش گسترده خود برای 414 میلیون دوز واکسن از هفت شرکت مختلف اشاره کرده است – بیشتر از هر سرانه در هر کشور – اما ارین اوتول رهبر محافظه کار گفت که اگر میلیون ها کانادایی بیشتر از شهروندان منتظر بمانند فشار خرید بسیار کم است در سایر کشورهای غربی

اوتول روز دوشنبه در پاسخ به بیانیه اقتصادی سقوط دولت گفت: “یک نمونه محکم در سال 2023 به ما کمک نمی کند که وارد سال 2021 شویم.”

“این دولت برنامه ای ارائه نمی دهد ، آنها وضوح ارائه نمی دهند و واضح است که با تاخیر در آزمایش های سریع ، در مرز ، هیچ وضوح و صلاحیتی وجود ندارد.”

در دوره سوال روز سه شنبه ، اوتول مجدداً دولت را وادار كرد تا برای دسترسی به واكسن تاریخ سخت تری ارائه دهد. ترودو مجدداً گفت که آنها اندکی پس از ورود به سیستم بهداشت کانادا در دسترس خواهند بود.

اوتول همچنین دولت را به خاطر مشارکت با CanSino ، یک شرکت دارویی که توسط چینی ها اداره می شود ، در اوایل بیماری همه گیر برای تولید واکسن به طور جدی مورد انتقاد قرار داد.

WATCH: آناند در مورد ظرفیت فریزر صحبت می کند

وزیر خدمات عمومی و تدارکات به اطلاعات نادرست در مورد تهیه واکسن می پردازد. 0:38

این معامله پس از آنکه رژیم در پکن از ارسال نمونه های واکسنی که قرار بود در آزمایشات بالینی در کانادا استفاده شود ، منصرف شد ، دولت را بر آن داشت تا برای تهیه به شرکت های آمریکایی مراجعه کند. اوتول گفت که کانادا نباید هرگز از ابتدا به چینی ها اعتماد می کرد.

مخالفان محافظه کار اکنون در تلاشند تا یک تحقیق پارلمانی در معامله CanSino را در کمیته صنعت ، علوم و فناوری Commons انجام دهند.