در لبه یک زمستان همه گیر تاریک ، فری لند یک برنامه مبهم برای بهبودی ارائه می دهد

استعاره اصلی سخنرانی Chrystia Freeland در مجلس عوام در روز دوشنبه فصلی بود.

وزیر دارایی گفت: “ما می دانیم که زمستان پیش رو سخت خواهد بود.” “اما ما همچنین می دانیم که بهار زمستان را دنبال خواهد کرد.”

به عنوان مرجع همه گیری ، این را می توان کاملاً تحت اللفظی برداشت. موج دوم COVID-19 هنوز در حال ساخت است ، کانادایی ها رنج می برند و با سرد شدن هوا هنوز مشکلات قابل توجهی در راه است. در نهایت ، اوضاع بهتر خواهد شد. روزهای روشن تری در پیش است.

از نظر سیاست مالی ، بیانیه اقتصادی سقوط فری لند تلاشی بود برای هم جواب دادن به زمستان طولانی نارضایتی همه گیر و هم برای تأمین امید. با توجه به بهار ، به روزرسانی مالی روز دوشنبه بودجه محوری را در سال آینده تعیین می کند – بودجه ای که چه تصویب شود و چه نتواند ، می تواند یکی از مهمترین نتایج در تاریخ اخیر این کشور باشد.

برای مقابله با بیماری همه گیر ، فری لند اکنون پیش بینی کرده است که دولت فدرال باید 267.3 میلیارد دلار در سال مالی جاری برای حمایت از افراد ، مشاغل و استان ها هزینه کند. 45.9 میلیارد دلار دیگر کمک می تواند در سال مالی آینده مورد نیاز باشد. فریلند گفت ، قبل از اینکه محرکی برای شروع مجدد اقتصاد مصرف شود ، نسبت بدهی به تولید ناخالص داخلی به 52.6 درصد می رسد.

بحث کسری به تعویق افتاد

حتی با وجود مبالغ هنگفت درگیر ، تاکنون شکایات عینی نسبتاً کمی در مورد دامنه هزینه های همه گیر دولت وجود داشته است. بحث پیش رو به احتمال زیاد در مورد چگونگی بدهی انباشته دولت باید بر اقدامات آینده آن تأثیر بگذارد – هرچند حتی ارین اوتول ، رهبر محافظه کار ، گفته است که ده سال دیگر به تعادل بودجه نیاز دارد.

فری لند با چشم به جلو گفت که دولت فدرال آماده است تا طی سه سال مالی آینده بین 70 تا 100 میلیارد دلار هزینه کند تا کشور را از رکود اقتصادی ناشی از بیماری همه گیر خارج کند. اما اکثریت قریب به اتفاق این محرک – و همچنین هرگونه هزینه دائمی جدید – در تاریخ بعدی به تفصیل شرح داده خواهد شد.

تماشا کنید: وزیر دارایی کریستیا فری لند در مورد هزینه های همه گیر

کریستیا فری لند می گوید که برنامه رشد کانادا اشتغال را به سطح قبل از همه گیری بازمی گرداند. 1:08

بیانیه اقتصادی پاییز دوشنبه برخی از اولویت های گسترده را تعیین می کند ، که حداقل در سخنرانی تخت سلطنت به آن اشاره شده است: ایجاد فرصت های جدید برای زنان ، گسترش دسترسی به یادگیری اولیه و مراقبت از کودکان ، مبارزه با نژادپرستی سیستمی ، پیدا کردن مسکن ارزان افزایش مهاجرت ، ادامه تلاش برای آشتی و ایجاد اقتصادی پاک تر و سبزتر. و این به روزرسانی مالی تعدادی از “پیش پرداخت ها” را در برنامه های جدید برای مقابله با این نگرانی ها ارائه می دهد.

در مجموع ، بیانیه اقتصادی پاییز حدود 15 میلیارد دلار هزینه جدید در 5 سال آینده تحت عنوان “بازسازی بهتر” پیش بینی می کند ، در کنار تغییرات ناگهانی مالیات که انتظار می رود در نهایت حدود 2 میلیارد دلار درآمد سالانه جدید فراهم کند.

‘Guardrails’ over ‘anchors’

متعجب طرفداران “لنگرهای مالی” – مفهومی که در نه ماه گذشته محبوبیت زیادی را پشت سر گذاشته است – به روزرسانی فری لند متوقف می شود و توضیح نمی دهد که چگونه هزینه های فدرال در درازمدت کاهش می یابد.

در عوض ، مقایسه هایی با بدهی ها و هزینه های محرک توسط کشورهای دیگر G7 و قول “محافظ مالی” برای قضاوت درباره میزان هزینه های محرک و مدت زمان طولانی وجود دارد. همچنین استدلال پیشگیرانه ای در مورد حرکت سریع برای بازگرداندن بودجه به تعادل وجود دارد.

در این صفحه به روز شده در صفحه 99 – جمله ای که می توان به عنوان مرجع بعد از آن خواند ، “تجربه بسیاری از کشورها به دنبال بحران مالی جهانی 2008-09 نشان می دهد که اقتصادهایی که خیلی سریع حمایت مالی خود را پس گرفتند رشد کندتری را تجربه کردند”. سیاست های رکود اقتصادی دولت محافظه کار قبلی.

موج دوم COVID-19 در کانادا ، و انتظار داشتن زمستانی دشوار در پیش رو ، لزوماً برنامه هایی را برای راه اندازی این محرک یا شروع ساختن برای بلند مدت پیچیده می کند.

جزئیات در بهار می آید

اما موارد بزرگی وجود دارد که باید توضیح داده شود ، از جمله اینکه لیبرالها چه مقدار بودجه ممکن است مایل به ارائه خدمات بهداشتی به استانها باشند – موضوعی که می تواند شامل تعهدات خاصی برای داروخانه و مراقبت های طولانی مدت باشد. در مورد مراقبت از کودکان ، فریلند قول داد که بودجه سال آینده “طرحی را برای ارائه مراقبت از کودکان با قیمت مناسب ، در دسترس ، فراگیر و با کیفیت از ساحل به ساحل به ساحل دیگر ارائه دهد”.

لیبرال ها می توانند ادعا کنند که آنها مواردی را که دولت فدرال باید اکنون بر آنها متمرکز باشد شناسایی کرده اند – که چنین برنامه ای هم درس همه گیری و هم نیازهای آینده را منعکس می کند. اما هنوز توضیحی در مورد چگونگی قرار گرفتن این قطعات در ترازنامه فدرال ارائه نشده است.

ارین اوتول ، رهبر محافظه کار ، در پاسخ به به روزرسانی مالی ، بیشتر موارد را کنار زد. وی ادعای حزب خود را مبنی بر اینكه كانادا می تواند انتظار داشته باشد كه دیرتر از بسیاری از كشورهای دیگر به واكسن COVID-19 دسترسی پیدا كند ، تکرار كرد – پیش بینی ای كه به زودی یا به اثبات می رسد یا رد می شود. از بحث های بزرگتر ، او بیشتر از ارزش ها صحبت می کرد.

تماشا کنید: رهبر محافظه کار ارین اوتول در مورد استقراض دولت

رهبر محافظه کار ارین اوتول روز دوشنبه پاسخ مخالفان به به روزرسانی مالی دولت لیبرال را رهبری کرد. 0:55

او در مورد “سخت کوشی” و “پشتکار” شیفته و ذکر کرد که اولین کارش در دبیرستان به عنوان ماشین ظرفشویی و آشپزی سفارش کوتاه بوده است. وی نخست وزیر را به “پدرانه” نسبت به استان ها متهم کرد. او قابیلت مورد نظر استفان هارپر را وام گرفت تا ادعا کند که اکنون بین “برخی” و “هر کجای” تضاد اساسی بینش وجود دارد.

این بحث ها ممکن است برای برخی از مخاطبان استدلال عاطفی قدرتمندی باشد ، به ویژه هنگامی که علیه نخست وزیر مشهور و جهان وطنی مستقر می شوند که پشتیبانی آنها در شهرهای بزرگ است. اما اگرچه به هیچ وجه مشخص نیست که دولت ترودو در عمل چگونه “بازسازی بهتر” را عملی خواهد کرد ، اما حتی کمتر مشخص است که برنامه جایگزین اوتول چگونه خواهد بود – او “مقاطع” را ارائه می دهد و آیا او پیشنهادهای متقابل برای آنچه لیبرالها سرانجام ارائه می دهند.

تا بهار ، می توانیم تصاویر واضح تری از وضعیت همه گیر و برنامه پس از همه گیری دولت لیبرال داشته باشیم. به عنوان مثال ، یک طرح جدید آب و هوایی لیبرال می تواند قبل از پایان سال جاری ارائه شود.

در نتیجه ، بودجه بهار سال آینده چیزهای زیادی در دسترس خواهد بود – از یک برنامه محرک تعریف شده توسط اولویت های لیبرال تا وعده دیگری از یک سیستم ملی مراقبت از کودکان. این یک دولت اقلیت است ، سرنوشت این طرح وعده داده شده برای بهار پس از همه گیری به این بستگی دارد که آیا می تواند آرا votes لازم را در پارلمان کسب کند – یا ، در صورت عدم موفقیت ، در انتخابات عمومی.