نماینده لیبرال پس از استخدام خواهر برای سالها با استفاده از بودجه عمومی ، از محل انتخابات خارج شد

یک نماینده مجلس تورنتو پس از آنکه سی بی سی نیوز دریافت که وی خواهرش را سالها در دفتر حوزه انتخابیه خود با استفاده از بودجه عمومی استخدام کرده است – نقض قوانین پارلمان ، از مجمع انتخاباتی لیبرال خارج می شود.

یاسمین راتانسی اواخر روز دوشنبه عزیمت خود را در فیس بوک اعلام کرد.

وی نوشت: “من با به کارگیری خواهرم در دفتر حوزه انتخابیه خود در قضاوت اشتباه کردم و اوضاع را اصلاح کردم ، اما این خطایی که مرتکب شدم را نمی بخشد.”

راتانسی گفت که وی به عنوان یک مستقل به نمایندگی از رأی دهندگان خود در دون ولی شرقی ادامه خواهد داد و “منتظر راهنمایی” کمیسیونر اخلاق خواهد بود.

این بیانیه بیش از 30 ساعت پس از آن است كه CBC News از دفتر وی درخواست اظهار نظر در مورد این موضوع را كرد.

چندین کارمند سابق به سی بی سی نیوز گفتند که راتانسی سعی کرد با استفاده از نام کوچک جعلی خواهرش و برای گفتن برخی از کارمندان ، رابطه را پنهان کند.

یک کارمند سابق گفت: “من فکر می کنم وحشتناک است که یک نماینده پارلمان که به او محترم است و رفتار اخلاقی دارد ، می تواند بدون مصونیت از مجازات دور شود.” “این واقعاً صداقت نهادها را زیر سوال می برد.”

راتانسی ، یک کارمند شکنجه ، یک حسابدار آموزش دیده است و اولین زن مسلمان انتخاب شده در مجلس عوام در سال 2004 است. او کرسی را در سال 2011 از دست داد و دوباره در سال 2015 آن را به دست آورد. راتانسی رئیس کمیته دائمی محیط زیست است و قبلاً نایب رئیس کمیته نظارت بر هزینه های ادارات دولت فدرال باشید.

خواهرش زینت خاتری طبق گفته شش کارمند سابق ، به عنوان دستیار حوزه انتخابیه خود در بیشتر مدت حضور در دفتر کار کرده است.

در سالهای اولیه حضور وی به عنوان نماینده مجلس ، استخدام “خانواده نزدیک” از جمله والدین ، ​​همسران و فرزندان ، اما نه خواهر و برادر ، برخلاف قوانین بود. هدر بردلی ، مدیر ارتباطات مجلس گفت ، این در سال 2012 تغییر کرد ، وقتی که هیئت اقتصاد داخلی مجلس آیین نامه خود را به روز کرد.

“بی اعتنایی آشکار”

منابع متعددی گفتند که راتانسی خواهر خود را حداقل از سال 2005 تا 2011 استخدام کرده است ، سپس در سال 2017 او را دوباره استخدام کرده است. اما در آن زمان ، منابع گفتند ، راتانسی و خاتری به کارکنان گفتند که به جای زینت او را “جنی” صدا بزنند – نامی که او تاکنون نبوده است قبلاً در دفتر استفاده می شد. سی بی سی نیوز یک کارت ویزیت با نام “جنی خاتری” مشاهده کرده است.

همان کارمند سابق گفت: “یاسمین صریحاً به ما گفت – خواهرم برای کار در دفتر ما خواهد آمد.” “او قصد داشت نام دیگری به خود بگیرد ، بنابراین قرار بود از او به عنوان جنی یاد شود.

“ایده ما این بود که ما او را به خانه بیاوریم اما سعی کنیم هویت او را پنهان کنیم ، او را پنهان نگه داریم ، او را عقب نگه داریم تا مردم متوجه نشوند که خواهرش در دفتر کار استخدام شده است.”

سی بی سی نیوز با پنج کارمند سابق که از سال 2015 تاکنون در دفتر راتانسی کار می کردند و یک نفر ششم که بیش از یک دهه پیش برای او کار می کرد ، صحبت کرد. آنها به شرط محرمانه بودن ، با اشاره به ترس از قصاص خود راتانسی و آسیب احتمالی به شغل آنها صحبت کردند.

دو کارمند سابق گفتند که راتانسی و خاتری تمام تلاش خود را کردند تا ارتباط خانوادگی خود را با رای دهندگان پنهان کنند.

یکی دیگر از کارمندان سابق کارکنان گفت: “این واقعیت که وی خواهرش را استخدام کرده و این برخلاف قوانین است … احساس اشتباهی است ، رعایت نکردن قوانین غیراخلاقی و آشکار است.”

چندین کارمند سابق گفتند که هنگام ورود افراد جامعه ، خاتری را در یک دفتر اضافی پنهان کرده اند. آنها گفتند که خاتری نگران است که یک داوطلب یا یک انتخاب کننده بتواند او را به عنوان خواهر راتانسی تشخیص دهد.

منابع همچنین گفتند كه خاتری به برخی از كارمندان خود دستور داده است كه مطمئن شوند از او در مراسم عمومی عكاسی نشده است – مگر اینكه به عنوان یكی از اعضای خانواده به جای دستیار حوزه انتخابیه راتانسی حضور داشته باشد.

راتانسی با خانواده از جمله خواهرش زینت خاتری ، چپ راتانسی با لباس گل ، که همچنین به عنوان دستیار حوزه انتخابیه خود در فهرست آنلاین دولت ذکر شده ، با خانواده عکس گرفت. (فیس بوک)

یکی از کارمندان سابق گفت: “ممکن است شما این کار را دوست نداشته باشید ، اما مجبورید به نوعی این راز را حفظ کنید ، وگرنه.” “ما مجبور شدیم ، به عنوان اعضای ستاد ، اساساً در رفتارهای غیراخلاقی شریک باشیم … دردناک است که اساساً آن را خفه کنیم و چیزی نگوییم.”

سایر کارمندان ادعا می کنند که آنها را در تاریکی نگه داشته اند. یکی از کارمندان سابق گفت که آنها اعتقاد داشتند این جفت مشترک نیستند و وقتی به آنها گفتند که راتانسی و خاتری خواهر و برادر هستند ، گفت “پشم روی چشم من کشیده شد.”

از روز دوشنبه ، خاتری همچنان به عنوان دستیار حوزه انتخابیه راتانسی در فهرست آنلاین دولت در لیست قرار گرفت. بیش از 24 ساعت پس از اینکه CBC News از خدری نظر خواست ، وب سایت لیبرال وی از کار افتاده است.

شلاق دولت می گوید: “روز سختی است.”

مارک هلند رئیس شلاق دولت گفت که تا زمانی که روز دوشنبه توسط CBC News با او تماس نگرفت ، از این موضوع آگاهی نداشت. وی گفت: قوانین مجلس روشن است و “برای احترام به آنها ضروری است”.

وی به سی بی سی نیوز گفت: “ما سعی می کنیم سیستم ها و فرایندهای سختگیرانه ای داشته باشیم اما به وضوح این مورد گیر نیفتاد و اکنون باید به کمیسیونر اخلاق مراجعه کند تا بفهمد استرداد مناسب چیست.”

“روز سختی است. من در سال 2004 با یاسمین انتخاب شدم ، بنابراین روز بسیار دشواری است. اما من فکر می کنم مسئولیت فقدان قضاوت وی ، قدم برداشتن از کنگره انتخاباتی … این مراحل صحیح است.”

“رهبری خوب نیست”

کریس مک دونالد ، دانشیار که اخلاق تجارت را در دانشکده مدیریت تد راجرز در تورنتو تدریس می کند ، می گوید دلایل خوبی وجود دارد که باعث می شود مردم نسبت به یکنواختی اخم کنند و چهره های عمومی از شایستگی استخدام می کنند.

وی گفت این ادعا که راتانسی سرپوش گذاشتن بر استخدام خواهرش را پوشانده است بیشتر از خود استخدام دردسرساز است. وی گفت این نشان دهنده ذهنیت گناهکار و تلاش برای نگهداری اطلاعات از رأی دهندگان و رأی دهندگان است.

وی گفت: “وقتی كوششی برای سرپوش گذاشتن روی آن انجام شود ، كاملاً روشن می شود كه حتی شخصی كه استخدام می كند متوجه می شود كه اینجا چیزی ماهی دارد.”

“اگر این ادعاها درست باشد ، این یک تصویر نگران کننده از سو abuse استفاده از قدرت ، سو a استفاده از موقعیتی است که شامل اعتماد و منابع عمومی است.”