آتش سوزی در صومعه میراث مونترال سرانجام خاموش شد

آتش‌نشانی شهر مونترال اعلام کرد، آتش‌سوزی که در یک ساختمان میراث فرهنگی در مرکز شهر مونترال رخ داد، حدود 42 ساعت پس از شروع اولیه، شنبه تحت کنترل قرار گرفت.

این آتش سوزی اواخر بعد از ظهر پنجشنبه در Monastère du Bon-Pasteur، یک صومعه قدیمی قرن نوزدهمی، رخ داد و به سرعت تبدیل به یک آتش سوزی پنج زنگ هشدار شد که نیاز به مداخله 150 آتش نشان داشت.

رام کردن آن به دلیل ساخت و ساز و مصالح به کار رفته در ساختمان دشوار بود. مقامات بر این باورند که آتش از اتاق زیر شیروانی شروع شد اما رسیدن به منبع مشکل بود.

امیلی باربو شارلبوا، رئیس بخش آتش نشانی مونترال، روز شنبه گفت که علت آتش سوزی و برآورد خسارات وارده ناشناخته است.

باربو شارلبوا گفت: «مجموع حدود 42 ساعت مداخله آتش نشانانی بود که بی وقفه کار می کردند.

قرار است تحقیقات درباره علت آتش سوزی روز دوشنبه آغاز شود.

باربو شارلبوا گفت که تا روز شنبه، 59 نفر توسط صلیب سرخ تحت مراقبت بودند. در این آتش سوزی به کسی آسیبی نرسید.

حدود 20 آتش نشان روز شنبه هنوز در محل حضور داشتند تا اطمینان حاصل کنند که آتش سوزی جدیدی در آوار شروع نمی شود و مقامات قبل از اجازه ورود ساکنان ساختمان را بازرسی کردند.

آنها با همراهی پلیس یا آتش نشانان در گروه های کوچک به داخل هدایت شدند تا برای مدت کوتاهی وسایل شخصی خود مانند دارو یا اسناد مهم را جمع آوری کنند.

پاتریس ماس که از زمان آتش‌سوزی همان لباس‌ها را بر پشت خود پوشیده بود، یکی از افرادی بود که برای جمع‌آوری وسایلش آمده بود.

او که اکنون با خواهرش می ماند، دو سال گذشته در این ساختمان زندگی می کرد. وقتی بعدازظهر پنجشنبه او را تخلیه کردند، فرصتی برای بردن گربه اش که روز بعد دوباره با او ملاقات کرد، پیدا نکرد.

او در مورد تعاونی مسکنی که او آن را خانه می نامد، گفت: «زندگی در آنجا بسیار لذت بخش بود، زیرا حمایت متقابل زیادی وجود دارد.

ماس گفت آنچه او را بیشتر نگران می کند پیدا کردن یک مکان جدید برای زندگی است.

تماشا | نمای بالای صومعه مونترال پس از آتش سوزی ویرانگر:

نمای بالای صومعه مونترال پس از آتش سوزی ویرانگر

فیلم‌های پهپاد نشان می‌دهد که در پی آتش‌سوزی روز جمعه، ستون‌های دود از پشت بام‌های ذغالی‌شده در Monastère du Bon-Pasteur در مرکز شهر مونترال بلند می‌شود.

ماریون بیلودو، خزانه‌دار هیئت مدیره تعاونی مسکن Sourire à la Vie، می‌گوید ساکنان – از جمله اعضای مؤسس تعاونی که نزدیک به 40 سال در این ساختمان زندگی کرده‌اند – از اینکه ناگهان خود را بدون هیچ یک از ساختمان‌ها می‌بینند شوکه شده‌اند. خانه

بیلودو گفت که تعاونی مسکن با فدراسیون تعاونی استانی خود برای یافتن آپارتمان های جدید برای آوارگان همکاری می کند.

ایوان لسارد پس از دیدن آنچه از آپارتمانش باقی مانده بود، آن را “ویرانی کامل” نامید.

او گفت، دیوارها و سقف فرو ریخت و او تا ساق پا در آب و عایق بود و چمدانی در دست داشت.

لسارد گفت: همه چیز ویران شده است. “چیزی باقی نمانده است.”

“مکان باشکوه”

این صومعه در سال 1846 برای قرار دادن Soeurs de Notre-Dame du Bon-Pasteur d’Angers ساخته شد و تا دهه 1960 فعالیت مذهبی خود را حفظ کرد. کبک در سال 1979 به طور رسمی آن را به عنوان یک مکان میراثی به رسمیت شناخت و به عنوان یک ساختمان مختلط که شامل محل سکونت سالمندان، تعاونی مسکن، مهدکودک و کاندومینیوم است، خدمت می کرد.

این کلیسای کوچک که در مرکز مجموعه قرار دارد، اکنون به یک سالن کنسرت تبدیل شده است و شهر آن را یکی از معتبرترین سالن های خود می نامد که به خاطر آکوستیک استثنایی در فضایی تاریخی و صمیمی شناخته شده است.

شهردار والری پلانته روز جمعه به خبرنگاران گفت: “این فوق العاده غم انگیز است. این مکان یک مکان باشکوه است، ما در مورد یک کلیسای کوچک صحبت می کنیم، ما در مورد یک ساختمان میراثی صحبت می کنیم که بازسازی شده است.”

این مکان دارای یک جفت ساز منحصر به فرد بود: یک پیانوی بزرگ کنسرت فازیولی و یک هارپسیکورد کرکمن مدل 1772 که قرار بود روز شنبه از ساختمان خارج شوند.

وضعیت سازها بلافاصله مشخص نشد.