آتش سوزی در صومعه میراث مونترال سرانجام خاموش شد

آتش‌نشانی مونترال می‌گوید آتش‌سوزی که یک ملک میراثی در مرکز شهر را فرا گرفته بود، امروز، بیش از 24 ساعت پس از شروع آن، کنترل شد.

آتش سوزی اواخر بعد از ظهر پنجشنبه در Monastère du Bon-Pasteur، یک صومعه سابق قرن نوزدهمی رخ داد و به سرعت تبدیل به یک آتش سوزی پنج زنگ هشدار شد که نیاز به مداخله 150 آتش نشان داشت.

آنها بیش از 24 ساعت را صرف مبارزه با آتش کردند، آتشی که به دلیل ساخت و ساز و مصالح به کار رفته در ساختمان، مهار آن دشوار بود.

قرار است تحقیقات در مورد علت از روز دوشنبه آغاز شود. میزان کامل خسارت مشخص نیست.

آتش نشانان هنوز در محل هستند تا اطمینان حاصل کنند که آتش سوزی جدیدی شروع نمی شود، و مقامات نیز در حال بازرسی ساختمان هستند تا ببینند آیا ورود آن ایمن است یا خیر.

این صومعه در سال 1846 ساخته شد و تا دهه 1960 فعالیت مذهبی خود را حفظ کرد. کبک در سال 1979 رسماً آن را به‌عنوان یک مکان میراثی به رسمیت شناخت و اکنون به عنوان یک ساختمان مختلط که شامل محل سکونت سالمندان، تعاونی مسکن، مهدکودک و کاندومینیوم است، عمل می‌کند.

این کلیسای کوچک که در مرکز مجموعه قرار دارد، اکنون به یک سالن کنسرت تبدیل شده است و شهر آن را یکی از معتبرترین سالن های خود می نامد که به خاطر آکوستیک استثنایی در فضایی تاریخی و صمیمی شناخته شده است.

تماشا | نمای بالای صومعه مونترال پس از آتش سوزی ویرانگر:

نمای بالای صومعه مونترال پس از آتش سوزی ویرانگر

فیلم‌های پهپاد نشان می‌دهد که در پی آتش‌سوزی روز جمعه، ستون‌های دود از پشت بام‌های ذغالی‌شده در Monastère du Bon-Pasteur در مرکز شهر مونترال بلند می‌شود.