آیا برای زندگی در کمد ماهیانه 800 دلار پرداخت می کنید؟ در ونکوور، این ممکن است تمام چیزی باشد که می توانید از پس آن برآیید

سوئیت های زیرزمین دو خوابه با قیمت 3000 دلار در ماه، یک تخت یک نفره در اتاقی با قیمت 1000 دلار در ماه، و کمدهای بدون پنجره با قیمت 800 دلار اجاره می شوند.

اجاره گران قیمت در مترو ونکوور چیز جدیدی نیست، اما مستاجرانی که به دنبال خانه ای در این منطقه می گردند می گویند لیست هایی که با آنها روبرو می شوند به سطح جدیدی از پوچ رسیده است.

لورا هربرت، 48 ساله، که در تلاش است برای پسر بزرگسالش که آسیب مغزی دارد و با پرداخت 1400 دلار در ماه از کارافتادگی زندگی می کند، خانه ای مقرون به صرفه پیدا کند، گفت: “این خارج از کنترل است.”

تصویری از خط افق در مرکز شهر ونکوور، با ده‌ها کاندو شیشه‌ای.
CMHC می گوید که در سال گذشته رکورد تعداد خانه های اجاره ای ساخته شده است، اما برای پاسخگویی به تقاضا کافی نبود. (بن نلمز/سی بی سی)

هربرت می‌گوید فاجعه‌بارترین فهرست‌هایی که او دیده است شامل تخت‌های اتاق نشیمن، جدا از هم با پرده، یا تخت‌های متعدد در یک اتاق خواب تک‌نفره بدون پارتیشن است.

او گفت: «ما قطعاً در بحران مسکن هستیم. ما جوانان و خانواده های بیشتری را خواهیم دید که در وسایل نقلیه خود زندگی می کنند.”

اخبار سی‌بی‌سی از چندین مستأجر در مترو ونکوور با یافته‌های مشابه شنیده شد.

یکی از پست‌ها در بازار فیس‌بوک، که در مرکز شهر ونکوور با قیمت 800 دلار در ماه ثبت شده است، یک تخت یک نفره را در یک اتاق باریک و بدون پنجره در آپارتمانی که با سه هم اتاقی دیگر مشترک است نشان می‌دهد.

پست دیگری در Zillow نشان داد که یک آپارتمان 500 فوت مربعی در شمال ونکوور با قیمت 2700 دلار در ماه ثبت شده است.

“جایی بسیار بسیار سخت برای بودن”

داده ها از یافته های هربرت پشتیبانی می کنند.

آخرین اعداد از Rentals.ca، سرویسی که اجاره ها را در سراسر کشور فهرست می کند و گزارش های ماهانه ای را ارائه می دهد که هزینه آن واحدها را بررسی می کند، میانگین قیمت یک اتاق خوابه در شهر ونکوور را 2787 دلار در ماه نشان می دهد – گران ترین قیمت. در کشور.

پل دانیسون، مدیر محتوای Rentals.ca، می‌گوید قیمت‌ها سال‌هاست که در حال افزایش بوده و هیچ نشانه‌ای از کاهش نشان نمی‌دهند.

او گفت: «اگر در حال حاضر در بازار اجاره هستید، ونکوور مکان بسیار بسیار سختی است.

دانیسون می گوید که سایر شهرهای مترو ونکوور خیلی بهتر به نظر نمی رسند. Burnaby در فهرست Rentals.ca با یک اتاق خواب به طور میانگین 2330 دلار رسیده است. در ساری میانگین 1930 دلار است.

“ما به همه دست روی عرشه نیاز داریم”

مستأجران، صاحبخانه‌ها و پژوهشگران اتفاق نظر دارند که علت اصلی این مسئله نبود مسکن جدید برای مستأجران است.

پنی گورستین، یکی از مدیران شرکت تحقیقاتی مسکن دانشگاه بریتیش کلمبیا، می‌گوید که «فقدان جهت‌گیری تکان‌دهنده» از سوی دولت منجر به فقدان مسکن اجاره‌ای شده است.

گورستین گفت: «این واقعاً در سطح بحران است. “ما به همه دست روی عرشه در اطراف این نیاز داریم.”

یک تابلوی در دسترس بودن اجاره که نشان می‌دهد جای خالی وجود ندارد، در خارج از یک ساختمان آپارتمانی در ونکوور، بریتیش کلمبیا در روز دوشنبه، 21 نوامبر 2022 به تصویر کشیده شده است.
پنی گورستین با همکاری تحقیقات مسکن UBC می گوید که استان برای مقابله با بحران مسکن به “همه دست روی عرشه” نیاز دارد. (بن نلمز/سی بی سی)

گورستین می‌گوید که دولت فدرال سیاست‌هایی را برای تشویق توسعه‌دهندگان به ساخت مسکن‌های اجاره‌ای بیشتر ارائه کرد، اما آن‌طور که می‌خواستند جذب نشده‌اند.

آخرین گزارش از Canadian Mortgage and Housing Corporation، یک شرکت سلطنتی که مسئولیت اجرای قانون ملی مسکن را بر عهده دارد، می گوید در سال 2022، افزایش بی سابقه ای در عرضه اجاره های هدفمند به ثبت رسیده است و 3805 واحد در مترو ونکوور در سال گذشته اضافه شده است.

اما این گزارش می گوید که تقاضا بسیار بیشتر از عرضه است، یعنی افزایش مهاجرت، از جمله دانشجویان بین المللی که احتمال بیشتری برای اجاره دارند.

عامل دیگری که CMHC شامل می‌شود، نرخ‌های بهره بالا است که باعث می‌شود نرخ‌های وام مسکن حتی مقرون به صرفه‌تر نباشد و مردم از حرکت به سمت مالکیت خانه بازدارند.

بریتیش کلمبیا تعدادی ابتکارات اخیر را برای مقابله با بحران مسکن اعلام کرده است، اما حتی اگر موثر باشند، زمان می برد.

بر اساس برنامه BC Builds، این استان برنامه هایی را برای استفاده از زمین های عمومی برای تحویل 10000 خانه طی 10 تا 15 سال آینده با تمرکز بر مکان های نزدیک به مراکز حمل و نقل عمومی عمومی اعلام کرده است.

در ماه آوریل، این شرکت اعلام کرد که با مترو ونکوور برای ساخت 2000 خانه مقرون به صرفه طی 10 سال آینده به توافق رسیده است. مرحله اول این طرح خواستار ایجاد 660 خانه جدید در پنج مکان در ونکوور، برنابی، پیت میدوز و کوکیتلام است.

مالکان مقصر نیستند: مدیرعامل

دیوید هوتنیاک، مدیرعامل Landlord BC، می گوید که به راحتی می توان مالکان را به خاطر قیمت های بالای اجاره سرزنش کرد، اما واقعیت این است که بسیاری از آنها با مشکلات مالی خود مواجه هستند.

هوتنیاک خاطرنشان می کند که گردش مالی واحدهای اجاره ای در ونکوور در حال حاضر 4.9 درصد است، به این معنی که 95 درصد از مستاجران تحت کنترل محدودیت های استان در مورد افزایش نرخ، اجاره بها پرداخت می کنند.

در همین حال، صاحبخانه‌ها باید با نرخ‌های بهره بالاتر، تورم و اثرات اقتصادی ناشی از همه‌گیری مقابله کنند.

او گفت: «ارائه‌دهندگان مسکن اجاره‌ای با این واقعیت سخت مواجه هستند که هزینه‌های آنها برای تأمین مسکن به طور فزاینده‌ای از کنترل خارج می‌شود.»

هوتنیاک موافق است که عرضه مسکن اجاره ای بیشتری باید ایجاد شود. در حالی که مترو ونکوور ممکن است 3800 واحد اجاره ای جدید را اضافه کرده باشد، او می گوید که در همان سال 27000 نفر از جمعیت 20 تا 34 ساله اجاره ای اصلی به منطقه نقل مکان کردند.

“این همه مردم کجا زندگی می کنند؟”