آیا به روز رسانی ویندوز در امنیت سرور مجازی تاثیر گذار است؟

بسیاری از کاربران و استفاده کنندگان از ویندوز به دنبال راه هایی برای جلوگیری و غیر فعال کردن آپدیت Update خودکار ویندوز ها می باشند. این در حالی است که آپدیت هایی که هر از گاهی ارائه می شود، باعث حذف نقص ها و باگ های سیستم شده و نصب این آپدیت ها به بهبود کارایی سیستم کمک خواهد کرد و کاربران باید مطمئن باشند که نصب به روز رسانی های ویندوز در امنیت سرور مجازی تاثیر گذار خواهند بود.

آدرس ما در شبکه های اجتماعی: اینستاگرام و لینکدین

اغلب آپدیت ها، به صورت ماهانه  منتشر شده و شامل به روز رسانی های امنیتی و غیر امنیتی می باشند. مشکلات امنیتی را می توان به عنوان بدترین نوع ممکن نام برد زیرا به راحتی توسط بد افزار ها و هکر ها مورد سوء استفاده قرار می گیرد.

چرا باید ویندوز را آپدیت نماییم؟

سیستم عامل های ویندوز از کدهایی تشکیل شده که شامل حفره های حلقه امنیتی، ناسازگاری ها، خطا ها یا عناصر نرم افزاری قدیمی می باشد. به طور کلی همان طور که میدانید ویندوز ها به هیچ عنوان کامل نبوده و جدید ترین patch های امنیتی ویندوز، خطا های موجود در ویندوز و نرم افزار های مربوطه و آسیب پذیری ها را بر طرف نموده و هر از گاهی ویژگی های جدیدی به ویندوز اضافه می نماید.

مسائل امنیتی به طور دقیق و مرتب در بخش های مختلف سیستم عامل ویندوز از جمله بستر اصلی آن شناسایی شده و حتی اگر آنتی ویروس هم داشته باشید باز هم به روز رسانی ها لازم و بسیار ضروری می باشند، زیرا نرم افزار های آنتی ویروس به اندازه کافی نمی توانند مشکلات امنیتی ویندوز را بر طرف نمایند.

باگ امنیتی جدید ویندوز سرور و لزوم به روز رسانی

مدت هاست در ورژن های قدیمی ویندوز سرور های مایکروسافت باگ امنیتی ای دیده و گزارش داده شده است. این باگ امنیتی ویندوز که سرور های 2003 تا 2019 را تحت تاثیر قرار داده، باعث می شود تا اطلاعاتDNS SERVER را در اختیار هکر ها و افراد سودجو قرار می دهد. این اطلاعات شامل آدرس ایمیل کاربران و ردیابی ترافیک شبکه شده و در صورتی که سرور مورد حمله قرار گیرد کل زیر ساخت شبکه دچار چالش خواهد شد. به همین منظور ابتدا باید با توجه به نسخه سیستم عامل خود، patch امنیتی مربوطه را دانلود و نصب نموده و سیستم خود را آپدیت نمایید. نصب این مشکل حدودا 17 ساله، منجر به رفع حفره امنیتی ذکر شده خواهد شد.

آپدیت های مهم و ضروری

برای رفع یک مشکل مهم و غیر مرتبط با امنیت، یک راه حل گسترده برای یک مشکل خاص با نام Critical Updates وجود دارد.

چرخه های ماهانه نسبتا جدید بوده و شامل مجموعه ای آپدیت شده و تجمعی می باشند. این برنامه دارای فوایدی مانند آپدیت های امنیتی و قابلیت اطمینان ویندوز بوده که برای نصب آسان در WSUS، Windows Update System Center Configuration Manager ،  Microsoft Update Catalog توزیع می شوند. این پک شامل آپدیت مسائل امنیتی جدید و مسائل غیر امنیتی بوده و به طور فعال شامل به روز رسانی هایی است که در قدیم منشر گردیده اند.

برای محافظت از سیستم های خود در برابر حملات مخرب، نصب آپدیت های امنیتی بسیار مهم و ضروری می باشد و در دراز مدت نصب آپدیت های نرم افزاری، نه تنها برای دسترسی به ویژگی های جدید، بلکه داشتن یک سیستم امن از نظر کشف حفره های حلقه امنیتی در برنامه های منسوخ شده نیز مهم است. به نفع خود شماست که سایر آپدیت ها را نصب نموده و به امنیت سیستم کمک ویزه ای نمایید.