آیا می خواهید بدانید دولت 228 میلیون دلار چگونه هزینه کرده است؟ نخست وزیر می گوید آن را آنلاین جستجو کنید

نخست وزیر استیون مک نیل همچنان از تماس برای انتشار جزئیات مربوط به نحوه صرف 228 میلیون دلار پول محرک COVID-19 بدون بودجه خودداری می کند. بودجه برای پروژه های مختلف زیرساختی در سراسر استان استفاده می شود ، بخشی از آن برای ایجاد اشتغال در هنگام شیوع بیماری همه گیر است.

پس از آنکه مقامات دولتی در ابتدا متعهد شدند این لیست را در دسترس قرار دهند ، ماه گذشته سخنگوی اداره حمل و نقل و تجدید زیرساخت ها گفت که بالاخره چنین اتفاقی نخواهد افتاد. در آن زمان ، مک نیل به خبرنگاران گفت که تمام اطلاعات مربوط به بیش از 200 پروژه با مراجعه متقابل اسناد طرح سرمایه به وب سایت مناقصه دولت در دسترس است.

نخست وزیر اظهار داشت که دولت یک بخش تحقیقاتی برای خبرنگاران نیست و آنها خودشان کار را انجام می دهند.

چند خبرنگار در AllNovaScotia.com اخیراً سعی کردند آن کار را انجام دهند ، اما نتوانستند با استفاده از روش پیشنهادی نخست وزیر لیست کاملی را جمع کنند. هنگامی که روز پنجشنبه این موضوع به او اشاره شد ، مک نیل در مورد در دسترس بودن اطلاعات به اسلحه های خود پایبند بود.

“این باید در دسترس مودیان باشد”

وی روز پنجشنبه در پی جلسه هیئت دولت گفت: “من نمی دانم که چقدر می توانم شفاف تر شوم ، غیر از این است که شما نمی خواهید من پایین بیایم و هر برنامه ای را که پول از آن خارج شده شناسایی کنم.”

“من فکر نمی کنم نوا اسکوشیایی ها بهترین استفاده از زمان نخست وزیر باشد.”

بخشی از چالش جمع آوری اطلاعات این است که برخی از کارهای محرک در واقع مناقصه نشده است ، بلکه به پروژه هایی که قبلاً تصویب شده اند پرداخته می شود ، چیزی که وزیر حمل و نقل لوید هاینز ماه گذشته تأیید کرد.

مک نیل گفت: چند پروژه هنوز اعلام نشده است و بنابراین هنوز ارسال نشده است. گزارش AllNovaScotia نشان داد که به نظر نمی رسد پروژه هایی که می توانند در آن مستقر شوند به طور نامتناسبی به مناطق تحت کنترل لیبرال تعلق می گیرد.

رهبر هیئت مدیره تیم هیوستون گفت که مردم حق دارند بدانند دولت چگونه پول خود را خرج می کند.

هوستون گفت که او در ابتدا مایل بود به نخست وزیر سود این شک را بدهد ، اما اکنون که خبرنگاران نشان داده اند که حساب کردن پول چقدر دشوار است ، نخست وزیر فقط باید لیست را تهیه کند.

هوستون به خبرنگاران گفت: “هیچ دلیلی برای پنهان کردن آن وجود ندارد.” “این باید در دسترس مودیان باشد.”

“عمدا و عمداً لبه”

گری بوریل ، رهبر حزب دموکراتیک ملی گفت که نخست وزیر “به طور عمدی و خواسته در پنهان کردن یک درخواست بسیار ساده مبهم است” به روشی که با رویکرد کلی دولت وی در مورد شفافیت سازگار باشد.

بوریل به خبرنگاران گفت: “من نمی توانم دلیل آن را تصور كنم ، اما كاملاً آشكار است كه فحاشی و ابهام از جانب آنها عمدی است.”

“س asال به همان اندازه ممکن است ساده باشد.”

مک نیل به خبرنگاران گفت که درخواست جزئیات ارائه شده مربوط به “افرادی است که به دنبال چیزی برای شکایت هستند”.

وی گفت: “نمی دانم بیشتر از این چه می خواهی.”

“شما مثل هر نوا اسکوشیایی دیگر هستید. [The projects] در وب سایت هستند. برو به آنها نگاه کن. “

داستان های برتر بیشتر