ابراز تاسف برای آخر هفته از دست رفته جام خاکستری: “دوره غم انگیز تاریخ لیگ”

در یک سال عادی ، راهروهای میان وعده فروشگاه های مواد غذایی در این آخر هفته مملو از افرادی خواهد بود که لباس هایشان را با لباس های پیراهن ، رنگ صورت و کلاه گیس های وحشی و کلاه های عجیب و غریب پوشیده اند.

طرفداران فوتبال کانادا نژادی خاص و رنگارنگ هستند و این باید زمان آنها بود که واقعاً سست شوند.

آنها می توانستند از غذاهای مخصوص بازی Grey Cup Sunday استفاده کنند – روزی که به احتمال زیاد مانند آرم فشار داده شده به چرم فوتبال CFL در مغز آنها جاسازی شده است.

“باب ایروینگ” که از سال 1975 به بعد صدای بازی های بمب افکن های Winnipeg را بازی می کند ، گفت: “این لیگ یک قطعه واقعی از کانادیاناست. این لیگ بسیار منحصر به فرد است و گروه بی نظیری از افراد را دوست دارد.”

وی گفت: “این یک لیگ واقعی برای مردم است. مانند Super Bowl نیست که برای شرکت در هر یک از مسابقات به هزار دلار نیاز دارید.”

ایروینگ گفت ، در هفته جام خاکستری ، “شما می توانید در مهمانی ها شرکت کنید … و از سراسر کشور با هواداران سایر تیم ها ملاقات کنید ، و همه اینها در یک تفریح ​​خوب و روحیه خوب است.”

“این یک هفته بسیار ویژه در تقویم کانادایی است – مهم نیست تقویم ورزشی کانادا ، بلکه تقویم کانادایی.”

طرفداران CFL یک دسته رنگارنگ هستند ، مانند این افرادی که قبل از 102 جام خاکستری در ونکوور ، قبل از میلاد ، در سال 2014 جشن می گیرند. (ناتان دنت / مطبوعات کانادایی)

یک طرفدار ساسکاچوان راگریدرز قبل از جام خاکستری 2013 در رجینا آن را زندگی می کند. (فرانک گان / مطبوعات کانادایی)

اما امسال هیچ دژخیم وجود ندارد. هیچ طرفی توسط طرفداران Calgary Stampeders به ​​هتل پیاده نمی شود. بدون تعویض پین های جمع کننده ، بخار دادن صبحانه های کلوچه یا چادرهای مهمانی در اواخر شب.

COVID-19 همه را از بین برد. فصل حتی هرگز آغاز نشد.

برای اولین بار در 101 سال گذشته ، جام قهرمانی CFL اهدا نمی شود. این اتفاق از زمان لغو بازی 1919 با اختلاف قوانین بین سازمان های راگبی رخ نداده است ، و به دلیل اینکه این کشور هنوز هم از اپیدمی آنفلوآنزای اسپانیایی 1918-1919 و جنگ جهانی اول در حال بهبود بود ، که باعث شد فصل های 1916-18 متوقف شود .

طرفداران Calgary Stampeders قبل از 105مین جام خاکستری در اوتاوا در سال 2017 اسب سواری می کنند. (ناتان دنت / مطبوعات کانادایی)

طرفداران CFL لباس پوشیده در جام خاکستری 2018 در ادمونتون دیده می شوند. هیچ یک از تیم های آنها حتی در این بازی بزرگ نبودند. (جیسون فرانسون / مطبوعات کانادایی)

بازی بزرگ امسال که قرار است در 22 نوامبر در استادیوم موزاییک رجینا برگزار شود ، چهل و هشتمین جام خاکستری متوالی ایروینگ به عنوان هوادار یا پخش کننده بود.

وی گفت: “نبودن در شهر گری کاپ در هفته جام گری بسیار غیر معمول و متفاوت است. و من دلم برای آن تنگ شده است.”

“در آخرین یکشنبه ها ، من آن روزها را به عنوان آنچه غرب بوده است ، علامت گذاری کرده ام [Division] نیمه نهایی ، سپس فینال غرب یکشنبه گذشته ، و سپس این یکشنبه ، البته ، جام خاکستری.

“برای رسیدن به این زمان در فصل و بازیهای عالی پلی آف و درام پیرامون آنها … این مطمئناً خلا a ایجاد می کند. این واقعا یک دوره غم انگیز در تاریخ لیگ است.”

CFL آخر هفته آخر بازی و جشنواره Grey Cup 2020 که برای Regina برگزار می شد ، لغو شد. رجینا اکنون میزبان آن در سال 2022 خواهد بود. (اخبار CBC)

این خلا after پس از آن رخ می دهد که بمب گذاران فصل گذشته با شکست دادن همیلتون ببر گربه ها در کلگری ، اولین عنوان جام خاکستری را پس از 29 سال به دست آوردند.

اگرچه نگه داشتن عنوان به طور پیش فرض ، آنها را قهرمان نمی کند برای دو سال مستقیم ، ایروینگ اشاره کرد یک خنده.

وی گفت: “بسیاری از مردم می خواهند این حرف را بزنند. آنها مدافع عنوان قهرمانی جام خاکستری هستند ، ما می توانیم این حرف را بزنیم.”

“وقتی دوباره به بازی برگردیم ، خواهیم دید که آیا آنها می توانند دو پیروزی را پشت سر بگذارند.”

باب ایروینگ از سال 1975 بازی های Winnipeg Blue Bombers را در رادیو CJOB فراخوانی می کند. این 70 ساله در سال 1997 در بخش تالار مشاهیر فوتبال کانادا به بخش گزارشگران فوتبال کانادا معرفی شد. (جاناتان هیوارد / مطبوعات کانادایی)

لیگ روز جمعه با ابراز خوش بینی برای یک فصل 2021 ، برنامه ای را اعلام کرد که اولین بازی بازی برگشت جام خاکستری 2019 بین بمب افکن ها و تیکاتس است.

تا آن زمان ، خاطرات پیروزی 33–12 وینیپگ باید طرفداران Bombers را به همراه داشته باشد.

فصلی برای یادآوری

ایروینگ گفت ، و چیزهای زیادی برای تأمل وجود دارد ، با شروع این واقعیت که فصل گذشته ، بمب افکن ها (11-7 ، مقام سوم در بخش غرب) به عنوان بزرگترین افراد تحت سلطه 15-3 Ticats ، که بهترین رکورد CFL را داشتند ، دیده می شدند و در هفت بازی پیروزی داشت.

اما بمب افکن ها نیز موجی از اعتماد به نفس را پشت سر گذاشتند و در نیمه نهایی کلگری را از پا در آوردند – اولین پیروزی آنها در این شهر پس از دو دهه.

استادیوم مک ماهون کلگری پس از قهرمانی بمب افکن های آبی وینیپگ در جام خاکستری در نوامبر گذشته ، با خاتمه خشکسالی 29 ساله ، پر از آبنمای آبی و طلایی است. (ناتان دنت / مطبوعات کانادایی)

آنها سپس به ساسکاچوان رفتند و تیم برتر غرب را با نتیجه 20-13 کنار گذاشتند ، پس از پایان ناخنک زدن که Roughriders را در دو دقیقه آخر روی خط دروازه قرار داد و برای یک ضربه محکم بازی فشار آورد ، اما دفاع بمب افکن ها دیوار بود .

در حالی که چهار ثانیه مانده بود ، یک پاس منطقه انتهایی توسط Riders QB Cody Fajardo به تیر عمودی ایستاده ها برخورد کرد. توپ مرده بازی تمام شد.

ایروینگ گفت: “جو ، شما می توانید در پایان آن بازی با چاقو تنش را کاهش دهید. این فقط یک پایان تماشایی بود.”

بمب افکن ها این کار را با مهاجم زک کلاروس ، که ساسکاچوان کنار گذاشته بود ، انجام داد. کولاروس فصل را با رایدرها آغاز کرد اما در بازی 1. دچار ضربه مغزی شد. ساسکاچوان اواخر جولای او را به تورنتو داد و فروش کرد ، اما کولاروس در آنجا بازی نکرد.

اندرو هریس پس از شکست ساسکاچوان رافریدرز در فینال CFL West در رجینا در 17 نوامبر 2019 جشن می گیرد. یک هفته بعد او به عنوان بهترین بازیکن جام خاکستری و بهترین کانادایی انتخاب می شود. (جف مکینتوش / مطبوعات کانادایی)

شش هفته قبل از جام خاکستری ، پس از مصدومیت که با QBs وینیپگ روبرو شد ، وی توسط بمب گذاران در یک معامله مهلت تجاری انتخاب شد. مت نیکلز جراحی فصلی داشت و کریس استرولر در دومین بازی فصل گذشته گذشته از ناحیه مچ پا آسیب دید.

کولاروس با نتیجه 4 بر صفر به پیروزی رسید ، از جمله سه پیروزی متوالی در مسابقات قهرمانی جام. بمب افکن ها قبل از آن در تمام فصل فقط 3 پیروزی را در جاده کسب کردند.

در مورد استرولر ، بسیاری تصور می کردند که فصل او تمام شده است. اما QB ساخته شده مانند تانک با مچ پا به شدت چسبناک نشان داده شد و به کار خود ادامه داد. در نیمه غربی ، او با گرفتن 23 ضربه محکم و ناگهانی بدون تلاش برای گرفتن پاس ، علی رغم مصدومیت ، رکورد پلی آف CFL را ثبت کرد.

در جام خاکستری ، او یک پاس تاچ داون انداخت ، 30 یارد عجله کرد و یک بازی ترفند را پاس کرد.

در بمب افکن های 2019 همچنین چهار قهرمان متولد وینیپگ در اندرو هریس ، نیک دمسکی ، بردی اولیویرا و جف گری حضور داشتند.

هریس ، که آخرین بار قهرمانی بمب افکن ها در سه سالگی بود ، به اولین بازیکن در تاریخ CFL تبدیل شد که به عنوان بهترین بازیکن جام خاکستری و برتر کانادایی انتخاب شد.

کریس استرولر در رژه جام خاکستری در وینیپگ در تاریخ 26 نوامبر 2019 با سایر بازیکنان جام را بالا می برد. (جان وودز / مطبوعات کانادایی)

و این تیم به کریس متیو که مدتهاست رنج می کشد کمک کرد تا سرانجام شلوار خود را بپوشد ، در حالی که هزاران نفر دیگر از آبی پوشان و طلای معتبر در شهر وینیپگ برای رژه به چنگالها شلوغ کردند.

استرولر بدون پیراهن پر از آبجو – که لباس کت خز و کلاه گاوچران پوشیده بود – حال و هوای مهمانی را تجسم می بخشد.

“[The victory and parade] هواداران را به بیرون آورد و عشق به بمب افکن های آبی را به گونه ای نشان داد که این سازمان تا چه حد از اهمیت این سازمان برای الیاف این جامعه برخوردار است. “

وی گفت ، به همین دلیل از دست دادن فصل 2020 بسیار گنگ است.

ایروینگ گفت: “آنها بیشتر تیم قهرمانی را به عقب برمی گرداندند و بیشتر ما احساس می کردیم که شانس بزرگ دیگری برای کسب مجدد آن دارند.”

“فرصت این است که امسال یک مسابقه دیگر انجام دهم – پسر ، این یک فرصت از دست رفته است که می دانم به شدت بر بازیکنان سنگینی می کند.”