اتاوا می گوید از تهدید ترامپ برای محدود کردن صادرات واکسن نگران نیست

دومینیک لبنان ، وزیر امور بین الملل فدرال گفت امروز انتظار ندارد که تلاش آمریکا برای محدود کردن محموله های واکسن Pfizer در خارج از کشور تأثیر قابل توجهی در تأمین دوزهای اولیه کانادا داشته باشد.

لوبلانک اظهار داشت که “اطمینان” دارد که غول دارویی مستقر در نیویورک قادر خواهد بود به تعهدات قراردادی خود برای تحویل میلیون ها دوز واکسن به کشورهای خارج از کشور ، علی رغم گزارش هایی که دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا قصد محدود کردن حمل و نقل را دارد ، عمل کند.

LeBlanc در جلسه توجیهی COVID-19 به خبرنگاران گفت: “با توجه به دوزهای Pfizer ، ما انتظار داریم که آنها در روزهای آینده ، در هفته آینده شروع کنند.”

وی گفت: “ما هیچ دلیلی نداریم كه فکر كنیم دسترسی به واكسن Pfizer به هر طریقی مختل خواهد شد. ما عمداً در قراردادها پیش بینی كردیم كه به بیش از یك قاره به مراكز تولید دسترسی داشته باشیم.”

دولت به دلیل نگرانی های امنیتی در اظهارنظر علنی از دوزهای Pfizer کانادا دریغ کرده است. سرلشکر دانی فورتین ، فرمانده نظامی که منجر به تدارکات واکسیناسیون در مرکز عملیات ملی می شود ، روز سه شنبه گفت که “اجرای خشک” توزیع بر اساس فرض دریافت دوز از بلژیک است.

فورتین گفت: “ما در این هفته تمرین خشک داریم. جعبه ها اکنون در هوا هستند. آنها بلژیک را ترک کرده و به سمت گره ترانزیت بعدی در زنجیره سرد می روند. آنها تحت نظارت هستند ، بنابراین ما خواهیم آموخت.” در مورد شبیه سازی تحویل گفت.

“این یکی از راههای این هفته است که ما در صورت نیاز به تنظیمات ، نحوه جریان را یاد خواهیم گرفت.”

تماشا: سرلشکر ژنرال فورتین می گوید که مراحل خشک واکسن در حال انجام است

سرلشکر دانی فورتین در یک کنفرانس خبری بهداشت عمومی روند خشک کردن را شرح می دهد. اولین اجرای خشک از روز دوشنبه 7 دسامبر آغاز شد. 1:23

یک مقام دولتی که به دلیل حساسیت موضوع خواست نامش فاش نشود ، امروز به سی بی سی نیوز گفت که بیشتر کالاهای عرضه شده در کل کانادا برای محصول Pfizer ، اگر نه همه ، از کارخانه ای در بلژیک باشد. کانادا انتظار دارد تا پایان ماه ماه 249،000 دوز حمل شود.

انتظار می رود کانادا هفته آینده واکسن های تولید شده در Puurs ، یک شهر کوچک در شمال بلژیک را تحویل بگیرد که صدها میلیون دوز واکسن Pfizer-BioNTech را برای بازارهای اروپا ، کانادا ، ژاپن و ایالات متحده نابود خواهد کرد. پادشاهی طی 12 ماه آینده.

محموله اولیه حدود 800000 دوز واکسن در انگلیس از Puurs نیز ارسال شد. سرویس بهداشت ملی صبح امروز تلقیح انگلیس را آغاز کرد.

سخنگوی Pfizer به سی بی سی نیوز گفت که این شرکت “متعهد به رعایت توافقات ما” با کانادا است و کشورها “تعدادی مسیر تهیه برای تأمین سریع واکسن دارند.”

“ما یک شرکت جهانی هستیم که بیماران را در سرتاسر جهان در اولویت خود قرار می دهیم. Pfizer و BioNTech متعهد هستند که این نامزد واکسن را برای کمک به تأمین نیازهای بهداشت جهانی جهانی وارد کنند. ما به طور مناسب با ابتکارات بین المللی ، دولت ها و سایر تولید کنندگان واکسن همکاری خواهیم کرد ، “سخنگوی گفت.

شخصی در ماینتس آلمان به عنوان بخشی از آزمایش بالینی محصول ، دوز واکسن Pfizer / BioNTech را دریافت می کند. تولید اولیه واکسن در کانادا از کارخانه فایزر در بلژیک است. (رویترز)

از آنجا که محصول فایزر بسیار حساس به دما است – واکسن باید در فریزر در دمای بین -80 درجه سانتی گراد و -60 درجه سانتیگراد نگهداری شود – فایزر محصول را مستقیماً از گیاهان خود به نقاط مورد استفاده برای محدود کردن حرکت و پایداری محصول منتقل می کند.

کارخانه شرکت کالازامو ، میشیو و یک مرکز ذخیره سازی در Pleasant Prairie ، ویس ، بازار ایالات متحده را برای شروع تأمین می کند ، اما بعداً می توان برای تکمیل تحویل های جهانی که هنوز توسط عملیات بلژیک پر نشده است ، برای این سایت ها دوباره هدف گیری کرد.

ترامپ به دنبال گزارشی در نیویورک تایمز مبنی بر اینکه ایالات متحده این تابستان فرصتی را برای تأمین حداکثر 500 میلیون دوز بیشتر از واکسن بسیار کارآمد فایزر فراهم کرده ، تحت فشار است. دولت ترامپ تاکنون سفارش 100 میلیون دوز واکسن دو دوز را صادر کرده است.

مقامات کاخ سفید ، روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران ، جزئیات محدودیت پیشنهادی را ارائه ندادند اما گفتند که ترامپ در حال تهیه یک دستورالعمل اجرایی است که “تأیید مجدد تعهد رئیس جمهور به آمریکا” است.

نیویورک تایمز گزارش داده است که دستور ترامپ شرط می کند که سایر کشورها واکسن Pfizer را تا زمانی که آمریکایی ها تلقیح نشوند ، از آمریکا دریافت نخواهند کرد – اما برخی از کارشناسان سوال کرده اند که آیا چنین نظمی تأثیر عملی در قراردادهای سازنده دارو دارد یا خیر. در حال حاضر با کشورهایی مانند کانادا

این اولین باری نیست که ترامپ تلاش می کند محصولات پزشکی را در طی همه گیر شدن بیماری به کانادا رد کند.

در ماه آوریل ، او تلاش کرد تا 3M مستقر در ایالات متحده از برقراری ارتباط با خریداران کانادایی ماسکهای N95 ساخت آمریکا که برای محدود کردن شیوع ویروس ضروری است جلوگیری کند.