اتاوا می گوید حمایت فدرال از صنعت هواپیمایی منوط به بازپرداخت مشتری است

دولت روز یکشنبه اعلام کرد ، پشتیبانی جدید فدرال از صنعت هواپیمایی مبتنی بر بیماری همه گیر کانادا منوط به ارائه بازپرداخت به مسافرینی است که پروازهایشان لغو شده است.

وزیر حمل و نقل ، مارک گارنو ، در حالی که اعلام کرده بود اوتاوا آماده است تا با آغاز مذاکرات در اواخر این هفته ، به درخواست های ناامیدکننده بخش برای کمک فدرال پاسخ دهد ، این شرط را مطرح کرد.

شرکت های هواپیمایی تجاری کانادا به شدت تحت تأثیر COVID-19 قرار گرفته اند ، به دلیل ترکیبی از محدودیت های سفر و ترس از ابتلا به بیماری ، سطح مسافران تا 90 درصد کاهش یافته است.

این امر باعث شده تا شرکت های هواپیمایی صدها خلبان و تکنسین را کنترل کنند و از ماه مارس ده ها مسیر منطقه ای را متوقف کنند. آنها همچنین سفرهای متعدد از قبل رزرو شده را لغو کرده اند و به جای بازپرداخت ، به مسافران اعتبار یا کوپن ارائه می دهند.

از آن زمان بسیاری از کانادایی ها از عدم پس گرفتن پول خود ابراز خشم کرده اند. آژانس حمل و نقل کانادایی از اواسط مارس تا پایان ماه آگوست 8000 شکایت دریافت کرده است ، که اعتقاد بر این است که بیشتر شکایات مربوط به بازپرداخت است.

تماشا کنید | هزاران مسافر کانادایی هنوز منتظر بازپرداخت پرواز هستند:

سی بی سی نیوز آموخته است که علی رغم دریافت هزاران شکایت از مسافرانی که به دلیل بازپرداخت پروازهای ناشی از COVID-19 لغو شده اند ، آژانس حمل و نقل کانادا حتی یک مورد را نیز تسویه نکرده است. 1:59

مسافران همچنین تعدادی از پرونده های قضایی و سه دادخواست پیشنهادی را ارائه کرده اند که بیش از 100000 امضا را برای جبران بازپرداخت مشتری جلب کرده است.

گارنو با افشای گفتگوهای در انتظار ، چالش های پیش روی این بخش را تأیید کرد.

گارنو در بیانیه ای گفت: “بخش هوایی با توجه به تأثیرات بی سابقه در عملیات خود نمی تواند به تنهایی به این چالش ها پاسخ دهد.”

وی گفت: “ما آماده هستیم تا در مورد كمك های مالی با شركت های هواپیمایی اصلی فرایندی ایجاد كنیم كه می تواند شامل وام و پشتیبانی بالقوه دیگر باشد تا نتایج مهمی را برای كانادایی ها بدست آوریم.” “ما پیش بینی می کنیم این هفته بحث و گفتگو با آنها آغاز شود.”

وزیر حمل و نقل ، مارک گارنو ، در حالی که اعلام کرده بود اوتاوا آماده است تا با آغاز مذاکرات در اواخر این هفته ، به درخواست های ناامیدکننده بخش برای کمک فدرال پاسخ دهد ، این شرط را مطرح کرد. (شان کیلپاتریک / مطبوعات کانادایی)

با این وجود Garneau همچنین توضیح داد که دولت چه خواسته ای از خطوط هوایی دارد و این کار را با بازپرداخت مبلغ میلیون دلار بلیط پرواز پیش پرداخت و محدود کردن مسیرهای لغو شده آغاز می کند.

وی گفت: “قبل از اینکه ما یک پنی پول مالیات دهندگان را در خطوط هوایی خرج کنیم ، اطمینان خواهیم داد که بازپرداخت کانادایی ها بازپرداخت می شود.” “ما اطمینان خواهیم داد که کانادایی ها و جوامع منطقه ای ارتباط هوایی خود را با بقیه کانادا حفظ می کنند.”

بلافاصله مشخص نبود که آیا این شامل فشار دادن هواپیمایی ایر کانادا و سایر کشورها برای از سرگیری ده ها مسیر که در حال حاضر در حالت تعلیق هستند ، است.

“به هیچ وجه یک تحقق عملی”

سخنان سخت پیرامون بازپرداخت روز یکشنبه با احتیاط مورد استقبال قرار گرفت و اولین رئیس جمهور توسط ایان جک ، نایب رئیس انجمن اتومبیلرانی کانادا ، سازمان خود یکی از بزرگترین خرده فروشان سفرهای تفریحی و تفریحی در کانادا است.

جک گفت: “این تپانچه استارتر است ، اما به هیچ وجه یک واقعه عملی نیست.” “ما این مذاکرات را از نزدیک مشاهده خواهیم کرد. اکنون یک تعهد مشخص و ضبط شده از جانب دولت وجود دارد که انتظار داریم آنها را محترم بدانند.”

سخنان سخت پیرامون بازپرداخت روز یکشنبه با احتیاط مورد استقبال قرار گرفت و اولین رئیس جمهور توسط ایان جک ، نایب رئیس انجمن اتومبیلرانی کانادا ، سازمان خود یکی از بزرگترین خرده فروشان سفرهای تفریحی و تفریحی در کانادا است. (ژان فرانسوا بنوا / CBC)

برخلاف مقامات کانادایی ، کمیسیون اروپا و وزارت حمل و نقل ایالات متحده از شرکت های هواپیمایی خواسته اند مسافران پروازهای لغو شده را پس بگیرند.

كشورهاي آمريكايي و اروپايي از جمله فرانسه و آلمان نيز ميلياردها دلار كمك مالي به شركت هاي حمل و نقل مشكل ارائه كرده اند. اتاوا هیچ كمك ویژه صنعت را به شركت های هواپیمایی ارائه نداده است.

بیماری همه گیر صنعت هواپیمایی را ویران کرده است ، میلیاردها دلار ضرر برای شرکت های هواپیمایی کانادایی در میان پروازهای زمینی و مرزهای بین المللی فشرده.

طبق برآوردهای ماه مه انجمن حمل و نقل هوایی بین المللی ، درآمد شرکت های هواپیمایی کانادایی در سال 2020 14.6 میلیارد دلار یا 43 درصد نسبت به سال گذشته کاهش خواهد یافت.