اتاوا نصب سیستم های راداری در ناوچه هایی که هرگز در کشتی های جنگی آزمایش نشده اند

ناوچه های جدید نیروی دریایی کانادا یک سیستم راداری پیشرفته به دست می آورند که قبلاً هرگز بر روی یک کشتی جنگی نصب نشده بود – تصمیم اخیر که بی سر و صدا بحث داغ را در برنامه 60 میلیارد دلاری کشتی جنگی پایان داد.

رادار ساخته شده توسط لاکهید مارتین AN / SPY-7 بر خلاف کشتی های جنگی جدید توسط عناصر صنایع دفاعی برای متقاعد کردن DND برای استفاده از سیستم جدید ، روی کشتی های جنگی جدید نصب می شود.

این یک تصمیم حیاتی بود – تصمیمی که دولت فدرال ، به غیر از چند پست پراکنده در شبکه های اجتماعی ، علی رغم اینکه بارها و بارها قول باز و شفاف تر در مورد تصمیمات چند میلیارد دلاری را درباره ساخت کشتی داده است ، در مورد آن سکوت کرده است.

انتخاب سیستم رادار برای ناوچه ها ، پیامدهای مهمی برای ارتش و همچنین مودیانی که قبض طرح 60 میلیارد دلاری اتاوا برای ساخت 15 کشتی جنگی سطحی جدید برای نیروی دریایی را تأمین می کنند ، دارد.

گزینه BMD

این همچنین دارای پیامدهای سیاسی قابل توجهی است زیرا ارتقا to رادار AN / SPY-7 لاکهید مارتین به سیستم دفاع موشکی بالستیک آسان است – یک برنامه دفاعی دولت های متوالی کانادا در برابر پیوستن مقاومت کرده اند.

قرارداد نصب سیستم رادار بر روی ناوچه های جدید در ماه سپتامبر توسط پیمانکار اصلی ناو جنگی ، Irving Shipbuilding Inc منعقد شد و در اوایل ماه جاری توسط Lockheed Martin Canada کانادا به رسمیت شناخته شد.

ژاپن نسخه زمینی این رادار را خریداری کرد تا به عنوان سیستم هشدار سریع برای پرتاب موشک های بالستیک کره شمالی باشد. این طرح در اوایل سال جاری در پاسخ به نگرانی مبنی بر اینکه باتری های موشکی – واقع در نزدیکی تاسیسات رادار – خطری برای مناطق پرجمعیت اطراف ایجاد می کند ، دوباره به کار گرفته شد.

در حال حاضر ، کانادا و اسپانیا تنها دو کشوری هستند که قصد دارند SPY-7 را روی کشتی های جنگی خود قرار دهند ، اگرچه اکنون ژاپن نیز اعلام کرده است که ممکن است برخی از کشتی های جنگی جدید خود را به این فناوری مجهز کند.

برای بیش از سه دهه ، دولت های کانادایی از هر دو جنبه سیاسی از تلاش های ایالات متحده برای پیوستن به شبکه دفاع موشکی بالستیک (BMD) خودداری کرده اند. این موضوع آخرین باری بود که بیش از 15 سال پیش مورد بحث قرار گرفت ، به یک میله رعد و برق دیپلماتیک تبدیل شد.

ناوچه های جدید ، از جمله سیستم های راداری آنها ، با در نظر گرفتن BMD در صورت تصمیم گیری دولت آینده درگیر كردن كانادا ، در حال طراحی هستند.

پتانسیل یک نزاع سیاسی جدید بر سر BMD کمتر از مسائل فنی و بودجه مربوط به انتخاب سیستم رادار توسط دولت فدرال ، دیو پری ، متخصص دفاعی را نگران می کند.

کارشناس جدید می گوید ، سیستم جدید اثبات نشده است

در بیانیه ای ، وزارت دفاع ملی تأکید کرد که هزینه سازگاری رادار با طرح ناوچه کانادایی “به عنوان بخشی از قرارداد (140 میلیون دلار) بلند مدت” که پس از لاکهید مارتین با ساخت کشتی ایروینگ امضا شد ، تأمین خواهد شد. برای طراحی کشتی های جدید انتخاب شد.

نگرانی دیگری وجود دارد ، هر چند.

پری ، کارشناس تدارکات دفاعی و نایب رئیس م Globalسسه امور جهانی کانادا ، گفت: “این واقعیت که AN / SPY-7” مجهز نشده و در کشتی در دریا مستقر نشده است ، قابل توجه است. “

وی گفت: “این بدان معنی است كه در طیف تولید توسعه ، به انتهای كاملاً توسعه یافته طیف نزدیك است تا آنچه كه مستقر شده و در چند ناوگان مختلف در سراسر جهان ثابت شده است.”

مقامات لاکهید مارتین با این ارزیابی مخالفت می کنند و می گویند همه اجزا به یک روش دیگر در کشتی های جنگی استفاده شده اند ، از جمله کابینت هایی که برای نگهداری وسایل الکترونیکی استفاده می شود.

“رادار SPY-7 در حال توسعه نیست. برای استفاده به عنوان یک رادار دریایی طراحی شده است و مبتنی بر فناوری بالغ است که کاملاً آزمایش شده است و برای مشتریان مختلفی هم در زمین و هم در مناطق مختلف متناسب و سازگار است. برنامه های دریایی ، “گری فاج ، معاون رئیس جمهور و مدیر کل Lockheed Martin Canada Rotary and Mission Systems گفت.

مقامات این شرکت اذعان می کنند که کار طراحی برای ادغام این سیستم در ناوچه های جدید کانادا به طول خواهد انجامید ، اما اصرار دارند که این امر در مورد هر سیستم راداری جدید دیگر صادق خواهد بود.

پری گفت ، هنوز خطرات وجود دارد.

کشمکش کانادا با فناوری جدید

وی با اشاره به گزارش های حسابرس كلی در مورد خرید تعهدات مربوط به هلیکوپتر دریایی CH-148 Cyclone و تلاش 16 ساله برای جایگزینی هواپیمای جستجوی بال ثابت نیروی هوایی ، گفت: “کانادا با به کارگیری فن آوری توسعه مشکلات زیادی دارد.” .

پری افزود: “بخشی از این مشکل اطمینان از این است که شما در واقع می فهمید چه چیزی را خریداری می کنید.” “بنابراین اگر شما در حال ساخت یک فرایند برای خرید یک چیز خارج از قفسه هستید ، می توانید یک چیز خارج از قفسه را خریداری کنید. اما ما به طور کلی این کار را نمی کنیم.”

DND گفت: AN / SPY-7 به عنوان بخشی از تلاش لاکهید مارتین برای طراحی و مدیریت برنامه ناوچه به زمین زده شد و نیروی دریایی ارتش به روزترین فناوری در کشتی های جنگی که برای دهه ها در خدمت است ، نیاز دارد.

جسیکا لامیراند ، سخنگوی DND در بیانیه رسانه ای گفت: این سیستم “آخرین رادار نسل با توانایی بالاتر از سایر واحدهای میدانی را نشان می دهد.”

DND توسط یک کارزار خشمگین لابی گری در پشت صحنه مورد هدف قرار گرفت تا هدف آن را رها کردن سیستم راداری لاکهید مارتین قرار دهد.

ارائه یک عرشه اسلاید ناخواسته صنعت دفاعی – که سال گذشته توسط سی بی سی نیوز به دست آمد و منتشر شد – دور دولت را چرخاند و بر روی میز مقامات ارشد و فرماندهان نظامی نشست. در آن AN / SPY-7 به عنوان “فناوری اثبات نشده” توصیف شده است که “پشتیبانی از آن هزینه بر خواهد بود”.

مقامات لاکهید مارتین اخیراً با مخالفت با این ادعا گفتند که نگهداری سیستم جدید آسان تر خواهد بود ، به اجزای موجود متکی است و – مهمتر از همه – لازم نیست برای کارهای نگهداری خاموش شود.

مقامات لاکهید مارتین در مورد اینکه آیا سیستم کلی هنوز برای استفاده در کشتی های جنگی در دریا هنوز گواهی کامل نشده است ، کمتر روشن بودند.

فاج گفت: “فناوری SPY-7 توسط دولت آمریكا سطح 7 آمادگی فنی اعلام شده است ، به این معنی كه در یك محیط عملیاتی مربوطه آزمایش شده است.”

“SPY-7 برای CSC از مزایای سرمایه گذاری در چندین برنامه ساحلی و دریایی و همچنین بودجه داخلی برای توسعه و آزمایش استفاده می کند. کانادا توافق کرده است که برای نیازهای خاص CSC و ادغام SPY-7 در سیستم CSC پرداخت کند ، که برای هر رادار انتخاب شده مورد نیاز است. “