اتهامات قتل غیرقانونی علیه نگهبانانی که در بازداشت بیمارستان بستری بودند و منجر به مرگ زن تورنتو شد

سی بی سی نیوز آموخته است که دو نگهبان بیمارستان که در مشاجره ای منجر به مرگ دانیل استفانی وارینر شده اند به قتل قتل و سهل انگاری جنایی منجر به مرگ متهم شده اند.

این تحولات تنها چند هفته پس از اعلام گزارش پزشک قانونی صورت گرفت که زن تورنتو – که برای خانواده اش به استفانی معروف است – در لابی بیمارستان عمومی تورنتو “آرام نشسته بود” ، هنگامی که نگهبانان به او نزدیک شدند و “با زور” وی را در ماه مه مهار کردند.

این گزارش همچنین نشان داد که دوربین امنیتی بیش از دو دقیقه “عمداً دور شده” است زیرا نگهبانان همچنان به بازداشت 43 ساله ادامه می دهند که هرگز به هوش نمی آید و 16 روز بعد درگذشت.

اکنون ، دو نفر از چهار نگهبان درگیر با اتهامات کیفری روبرو هستند. پلیس تورنتو گفت ، آماندا روجاس سیلوا 42 ساله و شین هاتلی 35 ساله روز دوشنبه دستگیر شدند. قرار است هر دو سه شنبه هفته آینده در دادگاه حاضر شوند.

سی بی سی نیوز همچنین از یک منبع پلیس مطلع شده است که نگهبانان مجاز به درگیری فیزیکی با استفانی نیستند بدون اینکه ابتدا به او بگویند که دستگیر شده است.

در مورد هرگونه اتهام مربوط به دور انداختن دوربین در هنگام مشاجره خبری نیست. پلیس می گوید تحقیقات آنها همچنان ادامه دارد.

خواهر استفانی ، دنیس وارینر ، با گریه گفت: “من قلبم شکسته است ، اما احساس حق می کنم. و من دعا می کنم که عدالت برآورده شود.”

“خواهرم می تواند کمی آرامش داشته باشد”

وی گفت: “این یک گام عظیم به جلو است. این یک قدردانی است.” “این به من اجازه می دهد باور کنم که خواهرم می تواند کمی آرامش داشته باشد.”

دنیس وارینر گفت ، استفانی کوچکتر از این دو خواهر بود – حساس ، بی روح و قلب خود را بر روی آستین خود می پوشید. طی سالها ، وی به اختلال دو قطبی مبتلا شد ، با سو abuse مصرف مواد دست و پنجه نرم کرد و همچنین از بیماری انسداد ریوی مزمن (COPD) ، مرتبط با استعمال دخانیات رنج برد.

در ماه مارس ، پس از جدایی ، استفانی در یک پناهگاه زندگی می کرد. ماه بعد ، بیماری COVID-19 وی تشخیص داده شد و منجر به پذیرش متوالی در تورنتو جنرال شد.

با ادامه مبارزه دنیس وارینر برای پاسخ ، او دوباره خود را در نقش محافظ استفانی می بیند ، همانطور که در زمان کودکی بود – فقط این بار ، خواهرش دیگر برای درخواست کمک در اینجا نبود. وی به سی بی سی نیوز گفت: “من محافظ او بودم.” (Chris Glover / CBC)

پس از چندین آزمایش منفی COVID-19 ، طبق گزارش پزشک قانونی از مرگ وی ، در 10 مه با سرفه و تنگی نفس به بیمارستان برگشت و گیج به نظر می رسید.

روز گذشته ، استفانی بخش اورژانس را ترک کرد تا چیزی برای خوردن بخورد. او می گوید: “او در 6:38 صبح” آرام “در لابی نشسته بود ، هنگامی که چندین نگهبان به او نزدیک شدند – یکی از آنها” از نزدیک “با او روبرو شد و در نتیجه یک مسابقه فریاد کشید.

در این گزارش آمده است: “این نگهبان زن او را با زور از صندلی به حالت ایستاده بلند می کند ، قبل از اینکه چند قدمی او را راه بیندازد و ابتدا صورت خود را با قدرت زیادی به دیوار تحمیل کند.” خلاصه و تحقیقات منابع انسانی بیمارستان.

در این گزارش آمده است که نگهبان دیگری وارد عمل شد و هر دو با استفانی روی زمین قرار گرفتند.

11 روز با خانواده تماس گرفته نشده است

آنچه بعد اتفاق افتاد ، توسط دوربین ثبت نشده است. در این گزارش آمده است كه یك مأمور امنیتی كه حادثه را تماشا می كرد ، دوربین را به مدت تقریبی دو و نیم دقیقه “معطوف كرد”.

هنگامی که استفانی دوباره در دید دوربین ظاهر شد ، او را روی صندلی چرخ انداختند و او را به داخل آسانسور سرویس سوق دادند.

11 روز طول کشید تا بیمارستان با خانواده وی تماس بگیرد. وی گفت ، در تمام مدت ، خواهر استفانی هیچ تصوری از آنچه اتفاق افتاده بود ، نداشت و معتقد بود که او گم شده است.

گزارش پزشک قانونی در مورد مرگ وی نتیجه گیری کرد که استفانی در اثر آسیب مغزی ناشی از کمبود اکسیژن “به دلیل مهار کننده فشار خون پس از تلاش و تحمل فشار” ، با وی درگذشت COPD زمینه ساز یک مشارکت کننده احتمالی است. در حالی که در حین حادثه روی شکم دراز کشیده بود ، همراه با فشار می تواند باعث شود تنفس او قطع شود.

همانطور که برای اولین بار توسط سی بی سی نیوز در اوایل سال جاری گزارش شد ، در نتیجه حادثه ، دو کارمند بیمارستان توسط شبکه بهداشت دانشگاه (UHN) آزاد شدند و دو نفر دیگر تحت “اقدام انضباطی داخلی” قرار گرفتند.

سخنگوی UHN ، که تورنتو ژنرال بخشی از آن است ، چه شکلی از انضباط صادر شد ، نمی گوید.

در همین حال ، وارینر امیدوار است که مرگ خواهرش کاتالیزور تغییر باشد ، وقتی که صحبت از درمان افراد بحران زده می شود.

“وقتی کسی که به دلایل مختلف نمی تواند لزوماً از خود دفاع کند ، دسترسی به بیمارستان کمک می کند ، جایی که هدف اصلی آن حفظ زندگی است و از او گرفته شده است ، این چارچوب را خرد می کند اعتماد ، “او گفت.

“امید من این است که این تغییر تغییر کند تا هر کس دیگری که به کمک بیشتری نیاز دارد یا حاشیه نشین یا آسیب پذیر است هرگز با این روش بدرفتاری نشود.”