از نوناویک تا تلویزیون ملی: «مجیک بن» 19 ساله شروع خود را در شمال کبک به یاد می آورد.

هنگامی که بنجامین دزیل در اکتبر 2022 برای تست بازیگری خود به آبشار نیاگارا سفر کرد Canada’s Got Talent، او به روزهای اولیه جادوگری خود در شمال کبک فکر می کرد.

او به یاد آورد که عاشق جادو شد، زمانی که در سن 9 سالگی، کسی را در مراسم عروسی پدر و مادرش یک شعبده بازی را تماشا کرد.

از آن لحظه به بعد، دزیل تا ساعت 4 صبح از خواب بیدار می شد و برای یادگیری برخی از اولین ترفندهای خود به یوتیوب مراجعه می کرد و صفحه نمایش خود را روی میز خانه اش در Kangiqsujuaq، Que.، جامعه ای 800 نفری در بیش از 1700 کیلومتری شمال قرار می داد. مونترال

دزیل که خانواده اش در شش ماهگی به شهر نقل مکان کردند، گفت: “وقت زیادی داشتم. همه جا تندرا بود. بیرون همیشه کولاک است.”

“من در اتاقم جلوی آینه گیر کرده بودم و فقط حقه هایم را تمرین می کردم، کتاب هایم را می خواندم، سعی می کردم ویدیوهای یوتیوب را تماشا کنم. باید 10 دقیقه آن را مکث می کردم، بروم کاری انجام دهم، بعداً برگردم … اینترنت بهترین نبود.”

یک بچه سر تا پا پوشیده با لباس زمستانی در فضای باز ایستاده است.  پشت سر او تندرا و یخ است.
بنجامین دزیل 15 سال اول زندگی خود را در نوناویک گذراند و اولین ترفندهای جادویی خود را از طریق کتاب ها و ویدیوهای یوتیوب آموخت. (ارسال شده توسط Benjamin Déziel)

او می گوید که عاشق تماشای اجرای شعبده بازها بوده است مسابقه ی کشف استعداد آمریکا و برنامه ی استعداد یابی در بریتانیا و اغلب از والدینش التماس می کرد که به او اجازه دهند قبل از خوابش بیدار بماند.

“[I said] “مامان، مامان، لطفا می توانم این ویدیو را ببینم؟” من حدود سه ساعت منتظر بودم تا این بارگذاری شود. دزیل که هشت ماه پیش به ساسکاتون نقل مکان کرد، به یاد می آورد. “پس این همیشه رویای من بوده است.”

و 10 سال بعد در سن 19 سالگی روی صحنه رفت و همان ترفندهایی را اجرا کرد که سالها پیش آموخته بود.

پس از اینکه دزیل قاضی لیلی سینگ را با ناپدید شدن یک دسته کارت و سپس تبدیل شدن به مکعبی شیشه ای در دستش، شگفت زده کرد، تست او بیش از 600000 بازدید داشت.

گروهی از داوران پشت میز روی صحنه می نشینند.  ده‌ها نفر پشت سرشان نشسته‌اند و مردی را تماشا می‌کنند که یک حقه کارت را انجام می‌دهد.
بنجامین دزیل در مقابل داوران کاردینال آفیشال، تریش استراتوس، لیلی سینگ و هاوی مندل به اجرای ترفندهای کارت پرداخت. (ارسال شده توسط Citytv و Canada’s Got Talent)

او به یاد می آورد که قبل از اینکه روی صحنه پا بگذارد احساس عصبانیت می کرد.

“چشم هایم را بستم و گفتم” وقتی روی صحنه می روید، یک ثانیه وقت می گذارید، به همه نگاه می کنید و چند ثانیه قدردانی می کنید و می گویید “وای، ببین از کجا آمده‌ام و ببین الان در کجا هستم» و فقط فکری به حال مردمی که در خانه هستند، داشته باش.»

پس از خروج از صحنه، دزیل می گوید که همه چیز آنقدر طاقت فرسا بود که او نمی توانست چیزی از تست بازیگری را به خاطر بیاورد.

دزیل گفت: “چیزهای زیادی در سرم می گذشت… و من می گفتم، “اوه خدای من، چه خبر است؟”

“من اینطور بودم که “چرند مقدس، من فقط این کار را انجام دادم” … و دیدم مدیرم پشت صحنه با مربی من بود، و او به من نگاه کرد و گفت: “بریم، چهار بله گرفتی، چهار بله گرفتی.” و ما فقط هول شدیم.”

تماشا | بنجامین دزیل داوران را شگفت زده می کند:

دوست خانوادگی در نوناویک می گوید: «او فوق ستاره محلی ماست».

هنگامی که تست ماه گذشته پخش شد، دزیل، که معمولاً “مجیک بن” نامیده می شود، می گوید که واکنش مثبت مردم در Kangiqsujuaq را دریافت کرده است.

دزیل گفت: «تمام جامعه قطعاً همیشه جادوی من را دوست داشته اند و همیشه برای آن تلاش کرده اند. “اینویت ها… آنها افرادی هستند که دوست دارند بخندند.”

Kangiqsujuaq که در دره ای در امتداد تنگه هادسون بین کوه ها و پارک ملی Pingualuit قرار دارد، حدود 15 سال قبل از اینکه در سال 2019 به یوکان نقل مکان کرد و سپس در ساسکاتون ساکن شد، خانه دزیل بود که بومی نیست.

جدایی11:43بنجامین دزیل 19 ساله اشتیاق به جادو را به صحنه بزرگ Canada’s Got Talent می برد.

کانگیق سوجواق، کوئه. این فصل در Canada’s Got Talent حضور خواهد داشت: شعبده باز بنجامین دزیل به میزبان مهمان Breakaway آلیسون ون راسل پیوست تا در مورد آزمون بزرگ، اشتیاق خود به جادو و بزرگ شدن در جامعه کوچک در شمال کبک صحبت کند.

یک بچه و یک مرد سوار بر ماشین برفی در زمستان.
بنجامین دزیل با پدرش دنیس دزیل. خانواده او زمانی که دزیل تنها شش ماه داشت به نوناویک نقل مکان کردند. (ارسال شده توسط Benjamin Déziel)

او می گوید که به جادو به عنوان راهی برای مقابله با قلدری در مدرسه روی آورده است.

Markusi Qisiiq، دوست قدیمی خانوادگی و Inuk از Kangiqsujuaq، بزرگ شدن دزیل را تماشا کرد و می‌گوید که همچنان به تماشای ویدیوهای دزیل به صورت آنلاین ادامه می‌دهد.

قیسیق گفت: باید بگویم افتخار می کنم.

“به یاد دارم که او ترفندهای جادویی جدید، بازی های ورق و غیره را به من نشان داد و در سنین بسیار جوانی بسیار چشمگیر بود. به او گفتم که از او حمایت خواهم کرد. [and that] او باید بیشتر انجام دهد. می خواستم تشویقش کنم و او قبلاً خیلی خوب بود، و منظورم این است که حالا او را نگاه کن!»

قیسیق برای اولین بار دزیل را هنگامی که دزیل یک کودک نوپا و هم سن پسرش بود ملاقات کرد. او می گوید که برخی از اولین کلمات خود را در اینوکتیتوت به دزیل آموخت، زبانی که اکنون به آن مسلط است.

Qisiiq گفت: “بیشتر ما Kangiqsujuaqmiut و همچنین Nunavimmiut به او افتخار می کنیم. او فوق ستاره محلی ما است.”

سال ها قبل، Qisiiq در بازگرداندن شعبده باز محلی به Nunavik برای سالانه تأثیرگذار بود جشنواره موسیقی آقپیک جام، حتی او را به رویدادهای محلی و جشن های تولد دعوت می کنند تا بتواند مهارت های خود را زود تمرین کند.

بچه ای با لباس زمستانی در فضای باز بیرون ایستاده و ماهی در دست دارد
بنجامین دزیل دوران کودکی خود را در شمال کبک گذراند و اینوکتیتوت را از یک دوست خانوادگی آموخت. (ارسال شده توسط Benjamin Déziel)

دزیل گفت: “مارکوسی، او من را به چند جشنواره بسیار خوب در نوناویک برد، جایی که من شروع به دیده شدن کردم.”

“این باعث شد به خودم ایمان بیاورم. فکر کردم اگر بتوانم با آنها جادو کنم، می توانم برای هر کسی جادو کنم.”

“من رویاهایم را دنبال می کنم بدون توجه به هر چیزی”

دزیل گفت که بازگشت به نوناویک در طول سال‌ها باعث شده است که حرفه او به دور کامل برسد. او امیدوار است بتواند الهام بخش جوانان بیشتری باشد که به جلو حرکت کنند.

دزیل گفت: “من نشان دهنده امید و الهام برای همه جوامع شمال، همه جوامع نوناویک، همه جوامع اینوئیت هستم. اینکه مهم نیست از کجا آمده اید، هر چیزی ممکن است.”

“و ببین، امروز من هستم Canada’s Got Talentمن در بزرگترین صحنه کانادا هستم و هر چه باشد رویاهایم را دنبال می کنم.”