استانها سازنده OxyContin را با هزینه 67 میلیارد دلار آمریکا در هزینه های مرتبط با بحران مواد افیونی کانادا دنبال می کنند

در تلاش برای جبران هزینه های بهداشت عمومی که در اثر بحران مواد افیونی متحمل شده است ، استان های کانادا ادعای 67.4 میلیارد دلاری آمریکا علیه تولیدکننده OxyContin Purdue Pharma کرده اند.

این استان ها بیش از 600000 مدعی ذکر شده در اسنادی هستند که علیه Purdue Pharma در 5 نوامبر در دادگاه ورشکستگی ایالات متحده برای منطقه جنوبی نیویورک ثبت شده اند.

OxyContin حدود دو دهه پیش معرفی شد ، نشانه آنچه متخصصان اعتیاد به عنوان آغاز بحران مواد افیونی تشخیص می دهند. این دارو به سرعت به خیابانها سرایت کرد ، و منجر به یک بحران بهداشت عمومی گسترده با مواد مخدر مختلف دیگر و سرانجام هجوم مخرب فنتانیل شد که باعث کشته شدن بیش از 4500 کانادایی شد که فقط در سال 2018 به دلیل مصرف بیش از حد مواد مخدر جان خود را از دست دادند.

ادعای بریتیش کلمبیا بیش از 9.1 میلیارد دلار آمریکا است ، در حالی که ادعای انتاریو 26.1 میلیارد دلار آمریکا و ادعای کبک 15.3 میلیارد دلار آمریکا است.

ادعای بریتیش کلمبیا علیه پوردو بیش از 9.1 میلیارد دلار آمریکا است ، در حالی که ادعای انتاریو 26.1 میلیارد دلار و ادعای کبک 15.3 میلیارد دلار آمریکا است. (داگلاس هلی / آسوشیتدپرس)

Reidar Mogerman وکیلی است که دادخواست رسیدگی به هزینه های دادرسی کلاس را برای بریتیش کلمبیا اداره می کند. وی می گوید این وضعیت پس از آسیب عمومی ناشی از دخانیات و آزبست با اقدامات گذشته جامعه قابل مقایسه است.

موگرمن گفت: “تعداد كانادا به نظر بزرگ و بزرگ است زیرا مشكل قابل توجهی است. من معتقدم اگر ادعاهایی را از نهادهای آمریكایی اضافه كنید اعدادی بیش از 2 تریلیون دلار آمریكا دریافت خواهید كرد. این واقعاً سرسام آور است.”

در ایالات متحده ، پوردو حدود 13 سال پیش 634.5 میلیون دلار آمریکا برای حل و فصل دعاوی پس از اتهام متهم كردن نام تجاری نام تجاری OxyContin به دلیل اعتیاد آور بودن كمتر از سایر داروهای مسكن تجویز كرده است.

بهداشت کانادا هرگز در مورد پوردو تحقیق نکرده است.

موگرمن گفت: “این محصولی است که فکر می کردیم مفید است و بسیار خطرناک است. این کشتار را فقط می توان با ابزارهای گسترده در جامعه حل کرد.”

بحران بهداشت و درمان در سراسر جامعه ایجاد شده است

وی توضیح داد كه هرچه تولیدكننده مواد مخدر تحت تأثیر ادعاهای مربوط به بحران مواد افیونی قرار گرفت ، اقدام به مراجعه به دادگاه های آمریكا برای حمایت از ورشكستگی كرد ، كه این روند قانونی را متوقف كرده است.

پوردو حدود 13 سال پیش 634.5 میلیون دلار آمریکا برای حل و فصل دعاوی پس از اتهام نام تجاری نام تجاری OxyContin به دلیل اعتیاد آور بودن کمتر از سایر داروهای ضد نسخه پزشک ، پرداخت کرده است. (جورج فری / بلومبرگ / گتی)

موگرمان می گوید پوردو همچنان به فروش مواد افیونی در كانادا و آمریكا ادامه می دهد ، اما نحوه استفاده و بازاریابی آنها ایمن تر شده است.

با این حال ، عواقب ناشی از معرفی OxyContin “بحران مراقبت های بهداشتی در کل جامعه” بوده است.

سه سال پیش به نظر می رسید که استان های کانادا مایلند ادعای 85.5 میلیارد دلاری کانادا را – برای همه چیز ، از مراقبت های پزشکی فوری تا سایت های پیشگیری از مصرف بیش از حد و برنامه های درمان اعتیاد – تا 2 میلیون دلار از پیشنهاد تسویه حساب ، کم کنند.

اما قضات صریح ساسکاچوان این هشدار را به وجود آوردند که استانها در حمایت از بودجه عمومی کوتاهی می کنند.

پوردو در ابتدا 20 میلیون دلار Cdn برای حل و فصل دعوی دادرسی طبقاتی کانادایی با 1600 عضو کانون ارائه داد که از سال 2007 ادامه دارد.

اما در پایان ، استانها پس از سرزنش قضات ، حمایت خود را پس گرفتند.

در سال 2018 دولت BC پرونده قضایی خود را علیه بیش از 40 شرکت دارویی از جمله Purdue آغاز کرد. این ادعا ادعا می کند که آنها می دانستند که مواد افیونی اعتیاد آور بوده و به بازار غیرقانونی سرازیر می شود.

اما همه ادعاها پس از آنکه پوردو در سال 2019 از ورشکستگی محافظت کرد ، مسدود شد.

موگرمان می گوید ادعاهای بیماران با منافع استانی مغایرت دارد – بنابراین آنها مجبور شدند راهی دیگر بروند.

وی گفت: قبل از میلاد این بحران را چنان جدی می گیرد که میلیاردها دلار برای حل آن هزینه شده است.

وی گفت: “این استان نیاز به محافظت از منافع عمومی گسترده تری را دارد كه در تلاش است دنبال كند.”

“اما هیچ کس گلوله نقره ای ندارد. حل این مسئله آسان نیست.”

وی پیش بینی می کند که محاسبه فرا می رسد و شرکت های دارویی پیش از میلاد و سایر استان ها غرامت پرداخت می کنند یا تیم وی شرکت و خانواده متعلق به آن را تعقیب می کند.

وی گفت: در صورت نیاز پرونده ها را تا انتهای زمین پیگیری خواهیم کرد.