استان می گوید آتش سوزی جنگل های شهرستان شلبرن از کنترل خارج شده است

آتش سوزی جنگلی خارج از کنترل در نزدیکی دریاچه بارینگتون در شهرستان شلبرن، NS، از آخرین به روز رسانی صبح یکشنبه در استان حدود 75 درصد افزایش یافته است.

یک هشدار اضطراری که در ساعت 6 بعد از ظهر صادر شد، گفت که تخلیه برای همه جوامع از پورت کلاید تا برچ‌تاون در مسیر جاده ساحلی توصیه می‌شود، اما اجباری نیست.

به گفته این سازمان، آخرین مکان گزارش شده از آتش سوزی در خیابان کوئینز فالز 89 در رودخانه کلاید بوده است.

وزارت منابع طبیعی و انرژی های تجدیدپذیر در توییتی اعلام کرد که مساحت آتش سوزی حدود 1354 هکتار است که در اواخر صبح یکشنبه 775 هکتار افزایش یافته است.

این اداره گفت که تلاش ها برای مقابله با آتش سوزی شامل 35 آتش نشان بخش، 50 آتش نشان داوطلب، دو هلیکوپتر و شش تانکر هوایی از نیوبرانزویک است.

ساعت 17:50 روز شنبه آتش سوزی در 13 هکتار مهار شد.

این اداره گفت شرایط گرم، خشک و باد، مبارزه با آتش را دشوار کرده است.

تصاویر هوایی دود و شعله های آتش را در نزدیکی دریاچه بارینگتون در شهرستان شلبرن، ایالت NS نشان می دهد.
یک عکس هوایی دود و آتش را در نزدیکی دریاچه بارینگتون در شهرستان شلبرن نشان می دهد. (اداره منابع طبیعی NS)

کارا مک‌کردی، افسر حفاظت از جنگل‌ها، می‌گوید دریاچه بارینگتون در منطقه‌ای دورافتاده قرار دارد که معمولاً فقط برای فعالیت‌هایی مانند پیاده‌روی، ماهیگیری و چهارچرخه‌روی قابل دسترسی است.

او در اوایل بعدازظهر یکشنبه به سی‌بی‌سی گفت، اما آتش اکنون در جهت شرقی، درست در جنوب محله رودخانه کلاید در حال شعله‌ور شدن است.

RCMP بعد از ظهر یکشنبه گفت که کمک به تخلیه ساکنان در جاده بالا کلاید و بزرگراه 3 را آغاز کرده است.

ریزش خاکستر، دود غلیظ

وندی اتوود، یک کارمند در یک فروشگاه رفاه در رودخانه کلاید، گفت که همه در خطر هستند.

آتوود گفت: دیشب، وقتی هوا تاریک بود، واقعاً ترسناک بود زیرا می‌توانستید درخشش آتش را ببینید. فقط در مورد آن صحبت می‌کنم، چون غیرواقعی بود.

او گفت که جامعه مملو از دودی است که از داخل فروشگاه بوی آن را حس می کند. ریزش خاکستر نیز دیده می شود.

او گفت: “شما در مورد آتش سوزی های جنگلی در سال قبل از میلاد می شنوید، اما ما هرگز چنین چیزهایی را در اینجا تجربه نمی کنیم، بنابراین واقعا ترسناک است.”.

مک‌کردی گفت که همه ساکنان باید آماده باشند تا در صورت نیاز فوراً آنجا را ترک کنند.

او گفت: “یک کیت لباس و وسایل شخصی داشته باشید، آماده باشید که تقریباً 72 ساعت با پول در دست بروید.” “برای حیوانات خانگی خود برنامه ای داشته باشید… اما، در عین حال، پنجره های خود را بسته نگه دارید تا دود خارج نشود.”

آتوود گفت: شرایط گرم، وزش باد و خشکی که طی چند روز آینده پیش بینی می شود، اطفای حریق را دشوار می کند.

او گفت: “برای اینکه بتوانیم این آتش را مهار کنیم و آن را تحت کنترل بگیریم… ما هم به کمک منابع و هم از مادر طبیعت نیاز داریم.”

منابع طبیعی اعلام کرد که سه کابین در منطقه دورافتاده محل آتش سوزی قرار دارد که یکی از آنها تخریب شده است. وضعیت دو نفر باقی مانده مشخص نیست.

در همین حال، 12 خانه در مسیر مستقیم آتش سوزی شنبه شب تخلیه شدند.

برخی از مردم امروز بازگشته‌اند، اما منابع طبیعی می‌گوید که ممکن است مجبور شوند دوباره آنجا را ترک کنند. برخی از خانه ها نیز ممکن است با گذشت روز برق از دست بدهند.

مقامات گفتند که انتظار می رود با پیشرفت آتش سوزی، تخلیه های بیشتری انجام شود و بزرگراه 103 اکنون بین خروجی های 28 و 29 “به طور کلی بسته است”.

نقشه ای از منطقه اطراف آتش سوزی.
نقشه ای دریاچه بارینگتون و جوامع اطراف ریورهد، بارینگتون و رودخانه کلاید را نشان می دهد. (Google Maps)