استان ها و مناطق برای کمک به اتاوا برای رسیدن به اهداف 2030 برای حفاظت از فضاهای وحشی موافقت کردند.

استان‌ها و مناطق موافقت کرده‌اند که به اهداف اتاوا در سال 2030 برای حفظ اقیانوس‌ها و فضاهای وحشی کانادا کمک کنند.

توافق نامه به عنوان یک مطالعه جدید به ترس فزاینده وارد شدن جهان به مرحله انقراض دسته جمعی ناشی از انسان می افزاید و همانطور که سازمان ملل از کشورها می خواهد خود را متعهد به توقف از دست دادن تنوع زیستی و حفاظت از 30 درصد از زمین و آب در سطح جهان کنند.

گزارش اخیر دولت کانادا در مورد وضعیت بیش از 50000 گونه وحشی در کانادا هشدار می دهد که بیش از 2000 نفر از آنها با خطر زیادی برای محو شدن روبرو هستند.

رهبران فدرال، استانی و سرزمینی روز جمعه بیانیه مشترکی صادر کردند که “متعهد به کمک به توقف و معکوس کردن از دست دادن تنوع زیستی تا سال 2030 و قرار دادن طبیعت در مسیر بهبود تا سال 2050 هستند.”

دولت کانادا در حال حاضر اهداف بلندپروازانه ای را برای حفاظت از 30 درصد از زمین ها و اقیانوس های کانادا تا سال 2030 تعیین کرده است. این هدف بخشی از چارچوب جهانی تنوع زیستی کونمینگ-مونترال بود که در سال 2022 در COP15، یک کنوانسیون سازمان ملل، امضا شد.

استیون گیلبولت، وزیر محیط زیست و تغییرات آب و هوایی در طی یک کنفرانس خبری پس از جلسات جمعه 26 مه 2023 در اتاوا به سؤالی پاسخ می دهد.
وزیر محیط زیست نوا اسکوشیا، تیم هالمن، سمت راست، و ناتان کالن، وزیر زمین، آب و منابع پیش از میلاد، به عنوان وزیر محیط زیست و تغییرات آب و هوایی، استیون گیلبولت در یک کنفرانس خبری در 26 می 2023 در اتاوا به سؤالی پاسخ می‌دهند. (مطبوعات کانادا/آدریان ویلد)

تا روز جمعه، تنها برخی از استان ها متعهد شده بودند که به اتاوا در رسیدن به هدف خود کمک کنند.

استیون گیلبولت وزیر محیط زیست فدرال پس از دیدار با نمایندگان استانی و منطقه ای در پایتخت این کشور طی دو روز گفت: “همه ما موافق بودیم. همه ما دور میز نشسته ایم. ما می خواهیم با هم کار کنیم تا این امر در کانادا به واقعیت تبدیل شود.”

تیم هالمن، وزیر محیط زیست نوا اسکوشیا، که با گیلبولت در مورد سیاست های آب و هوایی مخالف است، جلسات با سایر وزرای محیط زیست را “بسیار سازنده” توصیف کرد و طی یک کنفرانس خبری مشترک از رهبری گیلبولت در پرونده طبیعت تحسین کرد.

هالمن گفت: “کانادا جامعه ای از جوامع است. شما می بینید که استان ها و مناطق به روش خاص خود در حال حرکت برای حفظ زمین و آب هستند.”

تعهد مشترک به این معنا نیست که هر استان و منطقه از یک سوم محیط طبیعی خود محافظت می کند. برخی از استان‌ها و سرزمین‌ها دارای مقادیر زیادی اراضی سلطنتی هستند – مناطقی از یک استان یا قلمرو که در اختیار افراد یا نهادهای خصوصی نیست – حفاظت از زمین را برای دولت‌هایشان آسان‌تر می‌کند.

سایر حوزه های قضایی دارای زمین تاج کمی هستند. به عنوان مثال، در نوا اسکوشیا، 70 درصد از زمین متعلق به خصوصی است. این استان به هدف حفظ 20 درصد متعهد شده است.

Guilbeault گفت که سایر حوزه های قضایی باید کارهای بیشتری انجام دهند.

گیلبولت به خبرنگاران گفت: ما می دانیم که دیگران کارهای بیشتری انجام خواهند داد و به این ترتیب تا سال 2030 از 30 درصد زمین ها و اقیانوس های خود محافظت خواهیم کرد.

در حالی که کبک، بریتیش کلمبیا و یوکان متعهد شده‌اند که از 30 درصد زمین‌ها و آب‌های خود محافظت کنند، سایرین باید عقب‌نشینی کنند. گزارش اخیر انجمن پارک‌ها و طبیعت وحشی کانادا (CPAWS) می‌گوید آلبرتا، ساسکاچوان، مانیتوبا، انتاریو، نیوبرانزویک و نیوفاندلند و لابرادور باید پیشرفت کنند.

ساندرا شوارتز، مدیر ملی CPAWS گفت: “ما در مورد فوریت توافق داریم. حالا بیایید دست به کار شویم.” “آن را از تمرین کاغذی به تمرین واقعی منتقل کنید.”