اسکله تاریخی رافائله توسینانت به تیم پارا هاکی کانادا “گامی بزرگ به جلو” برای بازی زنان

رافائل توسینانت در حال تحقق رویاهای خود و ساختن تاریخ است.

بازیکن پارا هاکی از Terrebonne، Que.، اخیراً به تیم ملی کانادا برای مسابقات قهرمانی جهانی آینده معرفی شد و اولین زنی بود که توانسته است در فهرست حضور داشته باشد.

هنوز همه چیز برای این جوان 20 ساله در حال فرو رفتن است.

من بخشی از این تیم هستم اما هنوز متوجه این موضوع نشده ام. این خیلی غیر واقعی است زیرا من آن را برای مدت طولانی می خواستم. امیدوارم تا پایان مسابقات قهرمانی جهان متوجه این موضوع شوم.” او با خنده به CBC Sports گفت.

این اولین جهان‌هایی خواهد بود که در کانادا میزبانی می‌شوند و در Moose Jaw، Sask برگزار می‌شوند. کانادایی ها مسابقات خود را از دوشنبه برابر کره آغاز می کنند. این رویداد تا یکشنبه ادامه دارد.

اولین موفقیت تاریخی توسینانت بخشی از رویایی است که او سال ها برای رسیدن به آن تلاش کرده است و هدف نهایی آن پارالمپیک شدن است. در حالی که پارا هاکی از نظر فنی یک ورزش مختلط در سطح پارالمپیک است، تنها سه بازیکن زن تاکنون در این مسابقات شرکت کرده‌اند. Tousignant امیدوار است که اولین نفر برای کانادا باشد.

تماشا | Tousignant آماده تاریخ سازی:

رافائله توسینانت اولین زنی است که در تیم پارا هاکی روی یخ مردان کانادا راه یافته است

CBC Sports با رافائل توسینانت، هم تیمی تایلر مک گرگور، و سرمربی راس هرینگتون، پیش از مسابقات جهانی پارا هاکی روی یخ در سال 2023 در موس جاو، ساسک می نشیند.

تلاش توسینانت برای پارالمپیک شدن در سال 2018 آغاز شد، اما او به سرعت با مخالفانی مواجه شد که فکر می کردند او ساده لوح است.

“تنها راه من این بود که بخشی از تیم مردان باشم تا به آنجا بروم؛ این هنوز تنها راه در حال حاضر است. بنابراین من فقط شروع کردم به گفتن به همه، “من می خواهم بخشی از تیم مردان باشم” … و مردم هم بودند. توسیگنانت گفت: “شما جوان هستید، هنوز کودک هستید، واقع بین نیستید. شما یک زن هستید، آنها مرد هستند و بسیار بزرگتر هستند.”

“به نوعی دیگر به مردم نگفتم که این رویای من است. اما در پایان روز، زمانی که در حال تمرین بودم و زمانی که در مسابقات یا اردوی تمرینی با تیم بانوان یا تیم استان بودم، در ته ذهنم می دانستم که که برای رسیدن به این هدف تلاش می‌کردم.»

توسیگنانت به همراه آلانا ماه در اردوی انتخابی کانادا در سپتامبر گذشته در کالگری شرکت کردند و این دومین باری بود که بازیکنان زن در آن شرکت کردند. کریستینا پیکتون اولین نفر در سال 2019 بود.

او پس از درخشش بر روی یخ ماه گذشته در Défi sportif در مونترال، یک رویداد چند ورزشی برای ورزشکاران معلول، به تیم 2023 معرفی شد.

پیشگام پارا هاکی

پیشگام پارا هاکی همچنان ثابت می کند که شک کنندگان اشتباه می کنند.

کانادا یکی از برنامه های برتر در این ورزش است که شش مدال پارالمپیک و 10 مدال قهرمانی جهان را به خود اختصاص داده است که موفقیت پیشگامانه توسینانت را چشمگیرتر می کند.

تایلر مک گرگور، کاپیتان تیم ملی کانادا گفت: استعداد، مهارت و تعهد در سطحی بالاتر از همیشه است. بنابراین من فکر می‌کنم که این نشانه‌ای از کاری است که او انجام داده و کاری که انجام داده است و فقط اشتیاق او به این ورزش، اما همچنین برای اینکه می‌خواهد تأثیر بگذارد و واقعاً جنبه زنانه ورزش ما را جلو ببرد.»

سرمربی تیم راس هرینگتون برای چیزهایی که توسینانت برای تیم به ارمغان می آورد هیجان زده است، از جمله توانایی بازی سازی که به او کمک کرد تا به بهترین بازیکن زن جهان تبدیل شود.

هرینگتون گفت: «نکته مهم این است که رافائل، مانند سایر بازیکنانی که در فهرست نام‌گذاری شده‌اند، به فهرست نهایی 18 ورزشکار راه پیدا کرد.

او یک روحیه و روحیه رقابتی را به یخ می آورد. من فکر می کنم ضریب هوشی هاکی و آگاهی فضایی او واقعاً نشان می دهد. او بینش عالی و توانایی ساخت بازی دارد. او به خوبی ارتباط برقرار می کند و روحیه خوبی به ارمغان می آورد.”

همراه با مجموعه مهارت های برجسته او، شخصیت و انگیزه Tousignant نیز به او کمک کرده تا به تاریخ دست یابد – ویژگی هایی که او را به تناسب طبیعی با تیم جدیدش تبدیل می کند.

مک گرگور گفت: «فکر می‌کنم چیزی که برای من قابل توجه بود، توانایی او برای مقابله با هر چالشی است که ارائه می‌شود.

“مجموعه مهارت های او عالی است، اما او حاضر نیست از هیچ چالشی روی یخ عقب نشینی کند. او فوق العاده سخت کار می کند و می توانید ببینید که چقدر به او اهمیت می دهد.”

مرد کانادایی که در پارالمپیک زمستانی 2022 در پکن شرکت می کند.
کاپیتان کانادایی تایلر مک گرگور، راست، تحت تأثیر اشتیاق توسینانت به بازی قرار گرفته است و از توانایی این بازیکن 20 ساله برای مقابله با هر چالشی که ارائه می شود تمجید می کند. (دیتا آلانگکارا/ مطبوعات کانادا)

توسیگنانت امیدوار است که حضورش در تیم ملی به رشد بازی زنان کمک کند که به سمت حضور در پارالمپیک پیش می رود. این ورزش توسط کمیته بین المللی پارالمپیک از طریق سازمان جهانی پارا هاکی روی یخ اداره می شود که امیدوار است در سال 2030 یک تورنمنت بانوان به برنامه پارالمپیک اضافه شود.

توسینانت گفت: “بزرگترین مشکل ما در حال حاضر این است که اکثر کشورها تیم بانوان ندارند.”

“امیدوارم وقتی اجرای من را ببینند [this] هفته، آنها می‌گویند که بخش زنان بازی می‌تواند به خوبی تیم مردان باشد و ما واقعاً به یک تیم زنان نیاز داریم.»

اما پیشگام بودن با فشار زیادی همراه است، چیزی که Tousignant با تمرکز بر چیزی که او را به اینجا رسانده است – عشق او به بازی – بر آن غلبه می کند.

توسینانت گفت: “همه به من نگاه می کنند. من در حال حاضر نماینده بخش زنان در بازی هستم، بنابراین فشار زیادی است. من فقط سعی می کنم روی آن تمرکز نکنم.”

“من این بازی را بازی می کنم زیرا آن را دوست دارم و از انجام آن لذت می برم. اگر از آن لذت نمی بردم، فکر نمی کنم اینجا باشم.”

رقیب بی باک

تطبیق با وضعیت بدنی هاکی در سطح پارالمپیک یک مانع بزرگ برای هر بازیکن جوان، مرد یا زن است، اما هرینگتون گفت که سبک بازی توسینانت به سرعت هر گونه نگرانی در مورد توانایی او برای مدیریت آن سمت از بازی را از بین برد.

هرینگتون گفت: “او از هیچ یک از اینها ابایی ندارد. او به تمام مناطق سخت روی یخ، همه مناطق خطرناک می رود و مکرراً به آنجا می رود.”

او می‌خواهد این مسئولیت و سوء استفاده‌هایی را که ممکن است برای رفتن به مناطق انجام دهد بپذیرد، اما او می‌خواهد در این مسابقه پیروز شود و اول به آنجا برسد.»

توسینانت گفت که تیم با آغوش باز از او استقبال کرده است.

“این برای من جدید است، اما برای آنها نیز جدید است، بنابراین همه ما با ذهنی باز از آن عبور می کنیم. ما می خواهیم همه با هم از این تجربه بیاموزیم. همه بسیار عالی بوده اند، بسیار استقبال می کنند. آنها از من حمایت می کنند.” توسینانت گفت.

مک گرگور و دیگر کهنه سربازان کانادایی نیز از او برای حضور در تیم حمایت کردند، زیرا می دانستند که او جزو برترین بازیکنان جهان است.

دارنده سه مدال پارالمپیک دقیقاً می‌داند که برای برتری در صحنه بین‌المللی چه چیزی لازم است، و مشتاقانه منتظر تأثیر توزیگنت است.

ما بسیار خوش شانس هستیم که بخشی از آن تاریخ هستیم و او را در کنار ما در مسابقات Moose Jaw داریم. او یک دختر جوان خاص است و من فکر می کنم که برای آینده پارا هاکی زنان در کانادا و اطراف آن شگفت انگیز و هیجان انگیز خواهد بود. مک گرگور گفت: مطمئناً دنیا.

“امیدوارم این فقط شروع چیزی باشد که برای او و دیگران در راه است.”