اعتصاب گرسنگی مادر کری در برابر توافق نامه توسعه 4.7 میلیارد دلاری با کبک

یک مادر هفت فرزند شیرده اکنون یک هفته در اعتصاب غذا در منطقه Chisasibi در شمال کبک کری به سر می برد ، به دلیل توافق نامه ای چند میلیارد دلاری و آنچه او می گوید عدم مشاوره رهبران کری است.

قرارداد 4.7 میلیارد دلاری اتحاد گراند در ماه فوریه توسط نخست وزیر کبک ، فرانسوا لگول و رئیس فعلی کری گرند ، ابل بوسوم امضا شد.

در آن زمان ، این تفاهم نامه چشم انداز Cree برای توسعه نامیده می شد و شامل بندر دریای عمیق ، 700 کیلومتر راه آهن جدید ، صدها کیلومتر راه جدید ، خطوط برق جدید و ایجاد شبکه مناطق حفاظت شده ، از جمله پروژه هایی که طی 30 سال آینده در سه مرحله ساخته می شوند.

چهارشنبه گذشته ، هدر هاوس نامه ای سرگشاده به رسانه های اجتماعی به رهبری کری ، نخست وزیر کبک و چندین وزیر استانی ارسال کرد. در این نامه ، 32 ساله گفت که رهبری Cree باید قبل از امضای مشاوره بیشتری انجام داده باشد.

من به توافق “نه” می گویم.– هدر هاوس ، ساکن Chisasibi

هاوس در پیامی در فیس بوک نوشت: “من به توافق نامه ای که قبلاً امضا شده است” نه “می گویم. آیا به دلیل عدم مشورت ، به دلیل عدم رضایت آگاهانه مردم Eeyou Istchee ، فسخ و لغو شد.”

در همان روز ، هاوس اعتراض خود را بالا برد و اعتصاب غذا را آغاز كرد و فقط آبگوشت ماهی ، مرغ یا كاریبو را در آن جا گرفت.

هاوس گفت كه اعتصاب غذا را آغاز كرد تا نشان دهد در مخالفت با توافق نامه گراند آلیانس كه می خواهد تغییر یابد ، جدی است. وی همچنین گفت که دیگر نمی خواهد پروژه های استخراج معادن در Eeyou Istchee انجام شود.

هاوس گفت: “پول تمام خواهد شد. لیتیوم… گرافیت in کبالت and تمام خواهد شد… تمام خواهد شد.” توسعه بیشتر

روسای جامعه مشورت کردند

رئیس بزرگ کری ، ابل بوسوم و نخست وزیر کبک ، فرانسوا لگولت ، به همراه بسیاری از روسای جامعه کری در امضای توافق نامه توسعه اقتصادی “اتحاد گراند” در فوریه سال 2020. (سوزان بل / CBC)

طبق وب سایت Cree Nation Government ، توافق نامه Grande Alliance نتیجه “روند مشاوره بیمار” با جوامع کری بود. اکثر روسای جامعه کری برای امضای توافق نامه با نخست وزیر لگالت در ماه فوریه آماده بودند.

در یک پاسخ ایمیل به CBC ، یک نماینده دولت Cree Nation گفت که COVID-19 بر توانایی آنها در ملاقات با اعضای جامعه برای توضیح توافق و ایجاد کانال های ارتباطی منظم تأثیر جدی گذاشته است. رهبران Cree در حال برنامه ریزی یک جلسه جامعه در Chisasibi این جمعه هستند.

در این ایمیل همچنین آمده است که اتحاد Grande به جای مدل قدیمی واکنش به پروژه ها و “فقط باقیمانده های پیشنهادی” ، فرصتی برای افراد کری است که در صندلی رانندگان توسعه قرار بگیرند.

در این ایمیل آمده است که تمام پروژه های زیرساختی پیشنهادی در اتحاد گراند با ایجاد شبکه ای از مناطق حفاظت شده توسط جامعه انتخاب شده است.

این توافق نامه چندین پروژه زیربنایی را پیشنهاد می دهد که می تواند قلمرو را تغییر دهد از جمله بندر دریای عمیق در Whapmagoostui ، 700 کیلومتر راه آهن جدید ، صدها کیلومتر راه جدید ، خطوط برق جدید و ایجاد شبکه مناطق حفاظت شده ، از جمله پروژه های دیگر طی 30 سال آینده در سه مرحله ساخته شده است. (دولت ملت کری)

در این ایمیل آمده است: “بررسی این ایده جلسات و بحث های زیادی را از میز آشپزخانه تا اتاق هیئت مدیره پیش از شناسایی پروژه واقعی انجام می دهد.”

رهبران کری همچنین گفته اند که در مورد پروژه های منفرد از جوامع مشاوره گرفته می شود و هر پروژه مورد بررسی کامل محیط زیست قرار می گیرد ، چیزی که به مجلس اطمینان نمی دهد.

ما حق داریم … از سرزمین خود محافظت کنیم زیرا این تنها چیزی است که برای ما باقی مانده است.– هدر هاوس ، ساکن Chisasibi

هاوس گفت: “تاریخ به ما نشان داده است … که حتی با ارزیابی های زیست محیطی ، آنها همیشه روزنه هایی پیدا می کنند که ما را فریب می دهند.”

از زمانی که هاوس نامه سرگشاده خود را در فیس بوک به اشتراک گذاشته است ، این نامه بیش از 500 بار به اشتراک گذاشته شده است. وی گفت که بسیاری از حمایت های مردم کری را دریافت کرده است ، اما درک می کند که کری های زیادی از این توافق نامه حمایت می کنند.

هاوس گفت: “این فکر شما است … و شما کاملاً در مورد آن حق دارید. اما ما کاملاً حق داریم که نیاز به حفاظت از سرزمین خود را احساس کنیم زیرا این تنها چیزی است که برای ما باقی مانده است.”

هاوس گفت تا زمانی که احساس کند توسط رهبران کری شنیده شده است اعتصاب غذای خود را ادامه خواهد داد. وی گفت امیدوار است که بتواند مستقیماً با رئیس بزرگ کری ، ابل بوسوم صحبت کند. (CBC North / Christopher Herodier)

تا وقتی که او را شنیده اند

هاوس گفت یکی از طرفداران توافق نامه به او گفت “دستانی که او را تغذیه می کنند گاز نگیرد”.

کودک چهار ماهه او هنوز مواد جامد مصرف نکرده و از شیر خشک استفاده نمی کند.

هاوس گفت که او لحظه ای نگران سلامتی کودک خود نیست زیرا او مایع مغز کاریبو بسیار مغذی می نوشد.

هاوس با بیان اینکه اگر اعتصاب غذای او ادامه یابد ممکن است نگران شود ، گفت: “اجداد ما با این نوع تغذیه زنده ماندند ، و گاهی اوقات به مراتب هم کمتر.”

هاوس همچنین گفت تا زمانی که احساس کند توسط رهبران کری شنیده شده است ادامه خواهد داد. وی گفت امیدوار است که بتواند مستقیماً با رئیس بزرگ کری ، ابل بوسوم صحبت کند.

هاوس گفت: “او از روز دو اعتصاب غذا شماره تلفن من را در اختیار دارد.”