افزایش تقاضا برای درمان COVID-19 که موجب نجات جان انسان ها می شود اما در کانادا بسیار محدود است

تونی پاسارلی عادت داشت که کمی در تنفس دچار مشکل شود.

آسم 52 ساله اغلب در بهار شعله ور می شود ، اما مارس گذشته ، چیزی متفاوت بود. وی شروع به خس خس سینه کرد ، و چندین نوبت آنتی بیوتیک مشکل او را برطرف نکرد.

در اواخر همان ماه ، همسر بیش از 25 ساله وی ، لیندا ، نیز بیمار شد. سپس آزمایش وی برای ویروس پشت COVID-19 مثبت بود. در حالی که او در اتاقی در خانه بولتون ، اونت ، خانه زن و شوهر منزوی می شد ، تونی وضعیت را بدتر کرد و خس خس او به سرفه ای تبدیل شد که دیگر نمی توانست آن را ترک کند.

وی در تاریخ 29 مارس به نزدیکترین بخش اورژانس – مرکز بهداشتی درمانی Headwater در اورنجویل رفت.

تونی گفت: “آنها فقط گفتند كه من ذات الریه كرده ام و قصد دارند مرا نگه دارند.”

این آخرین چیزی است که او به یاد می آورد.

آنچه بعداً اتفاق افتاد ، به گفته پدر سه فرزند نرم ، آزمایشی یک هفته ای با COVID-19 بود.

وی پس از مرگ در بیمارستان ، در بخش مراقبت های ویژه مجروح شد ، به بیمارستان عمومی اتوبیكوك در تورنتو منتقل شد ، پس از مدتی تب و عفونت رنج برد و سپس چنان بیمار شد كه پزشكان تصور كردند دیگر هیچ كاری نمی توانند انجام دهند او را زنده نگه دارید.

لیندا به یاد می آورد که اوایل آوریل یکی از پزشکان ICU به او گفت: “دیگر هیچ چیز باقی نمانده است.”

سپس انبوهی از امید فرا رسید.

تونی برای درمان ECMO – یا اکسیژن رسانی غشای خارج از بدن – که می تواند آخرین شانس زنده ماندن باشد ، واجد شرایط است.

سطح بالایی از تقاضا

تقریباً 40 بیمارستان کانادایی حداقل به یک دستگاه ECMO دسترسی دارند که فقط سه درصد از کل بیمارستان های سراسر کانادا را نشان می دهد – هرچند مشخص نیست در کل کشور به چند دستگاه دسترسی دارد.

این تنها در تعداد اندکی از سایتهای بیمارستان انتاریو و با حجم زیادی از دستگاههای موجود در بیمارستان عمومی تورنتو ارائه می شود ، این نوعی پشتیبانی از زندگی است که با استفاده از پمپ خون را از طریق دستگاهی که کار ریه های شخص را جایگزین می کند ، گردش می دهد و در بعضی موارد ، قلب آنها

دستگاه دی اکسیدکربن را از بین می برد ، سپس خون پر از اکسیژن را به داخل جریان خون می فرستد و به ریه های آسیب دیده فرصت استراحت و بهبود می بخشد.

پاسارلی پس از مدتی گذراندن در سه بیمارستان جداگانه انتاریو در حالی که با COVID-19 مبارزه می کرد ، در خانه استراحت می کند. در اولین موج همه گیری در انتاریو ، به 34 بیمار COVID-19 تحت درمان ECMO قرار گرفت و بیش از نیمی زنده ماندند. (ارائه شده توسط لیندا پاسارلی)

بیمارانی که واجد شرایط درمانی هستند معمولاً زیر 65 سال هستند و از نظر سلامتی از قبل کمتری دارند و اطمینان حاصل می کنند که بهترین عکس العمل را برای زنده ماندن دارند.

لیندا اعتبار این دستگاه را نجات جان شوهرش دانست و او تنها نیست. در اولین موج همه گیری در انتاریو ، به 34 بیمار COVID-19 این روش درمانی بالقوه نجات دهنده داده شد و بیش از نیمی از آنها زنده ماندند.

اکنون ، با افزایش عفونت ویروس کرونا ، به رکوردشکنی ، این نگرانی وجود دارد که تقاضا برای ECMO به سرعت افزایش یابد – این بار که تورنتو ژنرال هم موارد COVID-19 را دستکاری می کند و هم بیماران دیگری که به آخرین راه حل نیاز دارند ، از جمله کسانی که برای پیوند ریه در بیمارستان بستری شده اند.

دکتر مارسلو سایپل ، مدیر جراحی برنامه حمایت از زندگی خارج از بدن شبکه بهداشت دانشگاه ، که شامل درمان ECMO در سایت تورنتو شبکه است ، گفت: “این سطح بسیار بالایی است.”

دکتر مارسلو سایپل مدیر جراحی برنامه حمایت از زندگی خارج از بدن شبکه بهداشت دانشگاه در تورنتو است که درمانهای ECMO را انجام می دهد. (ارسال شده توسط شبکه بهداشت دانشگاه)

فقط در دو هفته گذشته ، سایپل گفت ، حداقل دوازده بیمار مبتلا به COVID-19 درگیر دستگاههای ECMO شده اند.

در زمان مصاحبه وی با CBC News در روز سه شنبه ، 9 نفر از 11 بستری مراقبت های ویژه بیمارستان تحت درمان قرار گرفتند ، با استفاده از تقریباً یک سوم از 30 دستگاه ECMO بیمارستان – یک منبع که امسال برای جلوگیری از هجوم اولیه افزایش یافته بود. از بیماران COVID-19.

سایپل گفت: “ما در حال حاضر با ظرفیت كامل ICU خود كار می كنیم.” “و این یک نگرانی است ، زیرا ما همچنان هر روز ارجاع می دهیم.”

تیم ECMO “ممکن است مجبور به کاهش سرعت”

در حالی که اولین موج ویروس کرونا باعث لغو هزاران عمل جراحی اختیاری و سایر اقدامات برای ایجاد فضای کافی برای بیماران COVID-19 شد ، سایپل در موج دوم گفت ، تیم وی در حال انجام هجوم دیگری از بیماران مریض و همچنین هر کسی است که نیاز دارد. ECMO به دلایل دیگر.

اما او نگران است که شاید ماندگاری بیشتری نداشته باشد.

سایپل گفت اگر قفل استانی اخیر در استان تورنتو و منطقه پیل لطمه ای به رشد و پذیرش ICU وارد نكند ، تیم ECMO “ممكن است مجبور به كاهش سرعت شود” ، این می تواند بر بیمارانی كه منتظر سایر خدمات مهم بیمارستان مانند پیوند هستند تأثیر بگذارد.

این وضعیتی است که رنی آلکاس نگران کننده به نظر می رسد ، زیرا او یکبار خودش برای یک مسئله پزشکی غیر COVID تحت درمان بوده است.

در سال 2017 ، مدت ها قبل از همه گیری COVID-19 ، دانشجوی دانشگاه گلف دچار عفونت گوش شد که به صورت سندرم دیسترس حاد تنفسی (ARDS) گسترش یافت. پس از تلاش برای نفس کشیدن ، آلکاس در بیمارستان بستری شد و پزشکان دریافتند که هر دو ریه وی پر از مایع شده است.

پس از رنج مایع در ریه های خود در طی یک عفونت عجیب در سال 2017 ، رنی آلکاس به بیمارستان عمومی تورنتو اعزام شد ، جایی که وی 18 روز را در دستگاه ECMO گذراند. (ارائه شده توسط رنه آلكاس)

او را به ژنرال تورنتو فرستادند و در مدت اقامت 18 روز در ECMO بود.

این جوان 21 ساله که از آن زمان پس از بهبودی از ARDS بهبود یافته و سرانجام به یک بیماری خود ایمنی نادر مبتلا شده است ، گفت: “من حتی نمی توانم درک کنم که همه باید چه احساسی داشته باشند.”

“و من امیدوارم که در پایان همه اینها نوری وجود داشته باشد و همه چیز از اینجا شروع شود و چنین کششی وجود نداشته باشد.”

در پاسخ به این س askedال که آیا استان برنامه ای برای رسیدگی به تقاضای اخیر ECMO در تورنتو جنرال دارد ، مقامات استانی هیچ موردی را بیان نکردند.

در عوض ، سخنگویی به سی بی سی نیوز گفت که تصمیم استفاده از آن یک تصمیم بالینی است ، وزارت بهداشت بودجه اختصاصی برای بیمارانی که نیاز به درمان دارند به بیمارستان اختصاص داده است.

این وزارتخانه در بیانیه ای گفت: “بیمارستان می تواند هزینه های مربوط به درمان بیماران مبتلا به COVID-19 را از وزارتخانه بپردازد … اگر این مبلغ بالاتر و بالاتر از بودجه آنها باشد.”

“بنابراین ، انتظار نمی رود که نیازهای بیماران مبتلا به COVID-19 بر استفاده از روش درمانی برای سایر بیماران تأثیر بگذارد.”

از هر 10 تخت ICU 1 بیمار مبتلا به COVID-19 است

اما آنتونی دیل ، رئیس و مدیرعامل انجمن بیمارستان انتاریو ، گفت که فشار بر برنامه ECMO تنها یک نمونه از تأثیر افزایش تعداد بستری شدن در COVID-19 و پذیرش ICU است.

وی اخیراً خاطرنشان كرد: تقریباً از هر 10 تخت مراقبت های ویژه در انتاریو یكی توسط فرد آلوده به ویروس اشغال می شود.

دیل گفت: “آنچه مردم به سادگی از آن استقبال می كنند این است كه مراقبتهای ویژه پیچیده ترین مراقبتهایی است كه می توانید در یك بیمارستان در انتاریو به آن دسترسی داشته باشید و فقط در بعضی از بیمارستانها وجود دارد.” “و این کاملاً به دسترسی به انواع متخصصان بهداشت با فناوری مناسب بستگی دارد.”

دیل و سایپل می گویند کلید کاهش تقاضا برای درمان های محدود مانند ECMO صرفاً کاهش میزان انتشار COVID-19 در جامعه است.

دیل گفت: “من نمی خواهم مردم فقط ببینند كه این چقدر جدی است وقتی كه بیمارستان های استان با بحران بی ثبات كننده تری روبرو هستند.”

“هم اکنون می دانم که از دید شما پنهان مانده است. اما به شما اطمینان می دهم که در حال حاضر بیمارستانها ، به ویژه در مراکز عمده شهری ، برای تأثیر جدی طی دو تا چهار هفته آینده آماده می شوند.”

پاسارلیس ، پس از بازگشت وی در ماه مه به خانه ، در خانه خود در بولتون ، انتهای شمال تورنتو ، با سه فرزند و مادر تونی در خانه بود. تونی اکنون از دستگاه اکسیژن برای کمک به نفس کشیدن استفاده می کند (ارائه شده توسط لیندا پاسارلی)

“ما آنقدر مبارک هستیم که او را انتخاب کردند”

هنگامی که تونی پاسارلی سرانجام در تورنتو جنرال از خواب بیدار شد ، ماه ها قبل از بروز دومین مورد از موارد COVID-19 ، هیچ تصوری نداشت که دستگاهی به او کمک کرده تا به آن نقطه برسد.

“فقط یادم می آید که یکی از پرستاران آنجا گفت:” آیا می دانید کجا هستی؟ با یادآوری گفت: “من در بیمارستان هستم ، اما روزانه ، نه” ، “او به یاد آورد. “او تاریخ را گفت – که من به خاطر نمی آورم – و او می گوید ،” شما سه هفته اینجا هستید “.

تونی به زودی جزئیات نگران کننده تری را به دست آورد: تمام خانواده وی در بولتون ، شمال غربی تورنتو ، از جمله سه فرزند و مادرش ، همه با تأیید یا احتمال ابتلا به ویروس زخم شدند.

و او فهمید که بهبودی طولانی در پیش است. مهارت های حرکتی تونی م workingثر نبود و او به تنهایی نمی توانست غذا بخورد یا بنوشد. او دوباره به Etobicoke General منتقل شد و در اوایل ماه مه مرخص شد و اکنون از دستگاه اکسیژن برای کمک به نفس کشیدن استفاده می کند.

لیندا گفت ، اما او زنده است و بس.

وی افزود: “خانواده ما در حال حاضر به دلیل ECMO یک خانواده هستند.”

حالا چه چیزی زن و شوهر را می ترساند؟ درک اینکه تقاضای زیادی برای تعداد محدودی ماشین آلات در کل استان وجود دارد.

لیندا گفت: “این واقعیت که تعداد بسیار کمی وجود دارد و چنین تقاضایی وجود دارد … که فوق العاده ترسناک است.”

“ما آدمهای منظمی هستیم ؛ آنقدر خوشبخت هستیم که او را انتخاب کردند و امروز اینجا است.”