افسران پلیس ونکوور که به دلیل قربانی خشونت در سال 2018 متهم شدند ، انگیزه نژادی داشته است

دو افسر پلیس ونکوور به اتهام حمله و حمله به سلاح برای دستگیری یک سیاه پوست در سال 2018 در مرکز شهر ونکوور متهم شده اند.

مردی که در سال 2018 دستگیر شد ، جامیل مور ویلیامز ، در تابستان 2020 به سی بی سی نیوز گفت که احساس می کند افسران او را به دلیل نژادش هدف قرار داده اند. روز سه شنبه ، وی اظهار امیدواری کرد که این اتهامات منجر به تغییرات مثبت در VPD شود.

ساخت جارود سیدهو به یک مورد حمله به اسلحه و ساخت و ساز متهم شده است. طبق گزارش دادستانی BC قبل از میلاد ، Jagpreet Ghuman با یک اتهام حمله ، در رابطه با دستگیری مور ویلیامز در مرکز ونکوور در فوریه 2018.

سخنگوی VPD گفت که هر دو همچنان در حال انجام وظیفه فعال هستند.

این دستگیری به دلیل ادعای نقض پیاده روی در یک ویدئو از تلفن همراه ضبط شده است.

تماشا کنید | جامیل مور ویلیامز در فوریه 2018 در مرکز شهر ونکوور دستگیر شد:

ویدئوی تلفن همراه نشان می دهد جامیل مور ویلیامز پس از اینکه وی در ناحیه سرگرمی Granville قدم زد ، توسط پلیس بازداشت شد. 1:14

در دادخواست علیه شهر ونکوور ، مور ویلیامز ادعا کرد که مأموران او را مجبور به زمین کردند ، با لگد زدن و ضربه به سر و بدن او و سپس هفت تا 14 بار او را Tasering کردند.

پلیس برای وی بلیط پیاده روی و ممانعت از عدالت صادر کرد – اتهامی که از آن زمان تاکنون متوقف شده اند.

“احساس می کنی دست نخورده اند”

مور ویلیامز ، که به روز سه شنبه رسید ، هم از این اتهامات ابراز خوشحالی کرد و هم تعجب کرد.

مور ویلیامز گفت: “به دلیل گذشته ، شما فقط احساس می کنید هیچ اتفاقی برای پلیس نمی افتد. شما احساس می کنید که آنها دست نخورده هستند.”

“من احساس می کنم این یک تغییر است که باید یک قاعده باشد. بیایید فقط انگشتان خود را عبور دهیم و امیدوار باشیم که اتفاق خوبی رخ دهد.”

تماشا کنید | جامیل مور ویلیامز درباره احساسات خود پس از افسران VPD که در بازداشت 2018 متهم شده اند ، صحبت می کند:

جامیل مور ویلیامز ، که در فوریه 2018 در مرکز شهر ونکوور دستگیر شد ، می گوید که از شنیدن اتهامات جنایی مأمورانی که در دستگیری وی شگفت زده شده اند خوشحال است. 0:38

مور ویلیامز گفت که او هنوز هم هر روز از دستگیری آسیب می بیند و دیدن یک مسافربری پلیس او را به آن شب بازمی گرداند.

او فکر می کند این اتهامات نشانه تغییر مثبت است.

دونا تورکو ، وکیل مور ویلیامز ، گفت موکل وی “قاطع” در پیگیری موضوع و اطمینان از نگاه پلیس ونکوور به سیاست ها و آموزش های آنها در مورد نژادپرستی سیستمی ، قاطع است.

تورکو گفت: “به ویژه ، مردان سیاه پوست تمایل دارند که … بیشتر از حد کشیده شوند ، دستگیر شوند ، و یا در مواردی که درصد بالاتری از آنها حمله می شود ، مورد تعرض قرار بگیرند.” اگر مور ویلیامز “یک خانم سفیدپوست کوچک بود” ، وی نسبت به دستگیری شک دارد خشن شده بود

مور ویلیامز اظهار داشت که از شنیدن اینکه اتهاماتی برای دستگیری مأموران روبرو می شود متعجب است اما خوشحال است. (بن نلمز / سی بی سی)

4 افسر تحقیق کردند

اندکی بعد ، دفتر کمیسر شکایات پلیس تحقیقات جنایی را علیه چهار افسر دستگیر مور ویلیامز آغاز کرد.

روز سه شنبه ، دفتر کمیسر شکایات بیانیه ای منتشر کرد و گفت که RCMP را برای تحقیق در مورد رفتار افسران تعیین کرده است ، اما مونیتی موضوع را به دادستان ها ارجاع نکرد تا اتهامات را بررسی کنند.

این دفتر می گوید که تحقیقات RCMP را بررسی کرده و مشخص کرده است که “یک یا چند افسر ممکن است مرتکب جرائم جنایی شده باشند” و در فوریه سال جاری موضوع را مستقیماً به دادسرای BC ارسال کردند.

آندره اسپیندلر معاون کمیسیون شکایات گفت: “ما به نتیجه دیگری رسیدیم.” “ما احساس کردیم که رفتار این افسران اتهامات کیفری را توجیه می کند.”

اسپیندلر گفت که تحقیقات مربوط به رفتار انضباطی طبق قانون پلیس انجام می شود اما تا پایان مراحل کیفری به حالت تعلیق در می آید.

اولین حضور دادگاه سیدوه و غومان در تاریخ 14 ژانویه برگزار شده است.