افسر بودجه مجلس دولت ترودو را در مورد مخفی نگه داشتن مخارج سرزنش می کند

ناظر بودجه پارلمان دولت ترودو را بخاطر عدم ارائه اطلاعات در مورد میلیاردها دلار هزینه برنامه ریزی شده فدرال فراخوانده است.

دفتر بودجه مجلس در دو گزارش جداگانه که روز چهارشنبه منتشر شد ، نگرانی های خود در مورد مخفی بودن هزینه لیبرال ها را روشن کرد.

نخست دولت را متهم كرد كه در تقاضاي اخير خود از پارلمان مبني بر 79 ميليارد دلار براي هزينه اضافي ، اطلاعات مفصلي ارائه نداده است.

در حالی که دولت می گوید بیشتر این پول برای امداد COVID-19 در نظر گرفته شده است ، سازمان برنامه و بودجه اظهار داشت كه توانایی پارلمان در نظارت بر هزینه های دولت به دلیل رازداری لیبرال ها به هم خورده است.

در این مقاله آمده است: “در حالی که مجموع این اقدامات قابل توجه است ، اما اطلاعاتی كه برای ردیابی این هزینه ها در دسترس عموم است ، وجود ندارد ، بنابراین اجرای نقش حیاتی خود در نظارت بر هزینه های دولت و بازخواست از آن برای نمایندگان مجلس با چالش بیشتری روبرو می شود”. گزارش.

دفتر بودجه در ادامه خاطر نشان كرد كه ليبرالها هنوز فهرست كاملي از اقدامات COVID-19 اعلام شده تاكنون يا برآورد به روز شده درباره هزينه اين اقدامات را ارائه نداده اند.

ایو ژیرو ، مأمور بودجه مجلس منتظر است تا در کمیته مالی کمونز در پارلمان هیل در اتاوا ، سه شنبه 10 مارس 2020 ظاهر شود. دفتر بودجه مجلس یک آژانس تسلیحاتی است که تجزیه و تحلیل اقتصادی و مالی مستقل از هزینه های دولت را ارائه می دهد. (آدریان وایلد / مطبوعات کانادایی)

گزارش PBO افزود: “این کمبود اطلاعات نتیجه در دسترس نبودن آن است.” “وزارت دارایی هر دو هفته یکبار به روزرسانی های خود را به کمیته دائمی امور مالی ارائه می کرد ، اما وقتی مجلس در اوت منصوب شد متوقف شد.”

اداره بودجه در ماه های اخیر شروع به پیگیری هزینه های تخمینی امداد COVID-19 دولت کرده است ، که آخرین هزینه آن در سال جاری بیش از 176 میلیارد دلار بوده است.

دولت قانون هزینه های حقوق و دستمزد حقوق را فاش نمی کند

گزارش دوم هزینه های مرتبط با قانون جدید را که برای کاهش فاصله حقوق زن و مرد انجام کارهای مشابه در محل کار تحت نظارت فدرال طراحی شده است ، بررسی کرد.

در حالی که سازمان برنامه و بودجه تخمین زده است كه دولت حداقل 600 میلیون دلار در سال برای حقوق صاحبان حقوق پرداخت خواهد كرد ، اما می گوید این تعداد فقط حدود 30 درصد مشاغل تحت تأثیر قانون جدید حقوق صاحبان حقوق را شامل می شود.

دفتر بودجه گفت که هزینه واقعی به مراتب بیشتر خواهد بود – و اگرچه دولت ترودو می داند چه مقدار ، با استناد به اطمینان از کابینه ، از ارائه اطلاعات خودداری کرد.

در این گزارش آمده است که مقامات دولتی “از افشای اطلاعات یا داده های مربوط به جبران خسارت کارمندان خودداری کردند”. “بنابراین ، PBO در تجزیه و تحلیل جبران خسارت کارکنان برای خدمات عمومی فدرال ، به منابع عمومی دسترسی داشت.”

در ادامه نمایندگان مجلس تشویق شدند تا دولت را وادار کنند تا با اطلاعات خود صریح تر عمل کند.