افسر CBSA اصرار دارد که منگ وانژو نگرانی قانونی قانون ملی را نشان می داد

یک افسر آژانس خدمات مرزی کانادا که نزدیک به دو سال پیش از منگ وانژو در فرودگاه ونکوور س questionال کرد ، روز چهارشنبه در حالی که وکلای اجرایی هواوی همچنان از او در مورد نگرانی های احتمالی وی در مورد امنیت ملی ابراز نارضایتی می کنند ، با س questionsالات سخت تری روبرو خواهد شد.

در یک معاینه متقاطع روز سه شنبه ، CBSA Supt. سانجیت دیلون اصرار داشت که آژانس مرزی قبل از اینکه منگ به RCMP تحویل داده شود ، نیاز به انجام پرسش های خود دارد – و فرایندی را فراهم می کند که امکان دسترسی وی به وکیل را فراهم کند.

وی گفت که س questionsالات وی ، همراه با “رفتار غیر کلامی” منگ ، اطلاعاتی را به دست می آورد که هنوز هم می تواند مبنای تحقیقات قانونی درمورد باقی ماندن منگ در کانادا باشد – روندی که با دستگیری وی قطع شد و به نتیجه رسیدگی به استرداد در حال حاضر موکول شد در دادگاه عالی قبل از میلاد در جریان است.

دفاعیات این ادعا را رد کرده و نشان می دهد که دلیل واقعی CBSA قبل از دستگیری منگ برای مدت سه ساعت ، این بود که مقامات ایالات متحده و کانادا می توانند از اختیارات فوق العاده آژانس برای بازجویی از او استفاده کنند بدون اینکه به او اطلاع دهند که به دلیل کلاهبرداری تحت تعقیب است.

وكیل مدافع مونا داكت اصرار دیلون را برای درست عمل كردن او تمسخر كرد.

“شما نگرانی های مربوط به امنیت ملی را داشتید كه در آن زمان می گویید و مانع از تعویق سریع شما و تماشای بیرون رفتن خانم منگ با دستبند با RCMP می شود؟” او پرسید.

دیلون پاسخ داد: بله.

“شما ترسیدید که او قصد دارد در بازداشتگاه جاسوسی کند؟” داکت پرسید.

دیلون پاسخ داد: “من نمی دانم.”

متهم به کلاهبرداری و توطئه

Dhillon یکی از 10 افسر RCMP و CBSA است که انتظار می رود در جلسه دادرسی برای جمع آوری شواهد شهادت دهد وکلای منگ امیدوارند که استدلال آنها مبنی بر نقض حقوق 48 ساله در زمان دستگیری وی را تقویت کند.

ایالات متحده خواهان استرداد منگ به نیویورک است ، جایی که وی متهم به کلاهبرداری و توطئه مربوط به اتهاماتی است که وی به یکی از مدیران HSBC در مورد کنترل هوآوی بر یک شرکت تابعه متهم به نقض تحریم های اقتصادی آمریکا علیه ایران دروغ گفته است.

افسران آژانس خدمات مرزی کانادا از جمله مقامات اجرای قانون هستند که طی هفته های آینده در دادرسی استرداد منگ وانژو شهادت می دهند. (جف مکینتوش / مطبوعات کانادایی)

دادستان ها ادعا کردند HSBC برای ادامه رابطه مالی با غول مخابرات به دروغ های ادعایی منگ اعتماد کرده و بانک را در معرض ضرر و پیگرد قانونی قرار داده است.

Dhillon بر دو افسر CBSA نظارت می کرد که منگ را برای معاینه ثانویه پس از پیاده شدن از هواپیما از هنگ کنگ در تاریخ 1 دسامبر 2018 ، دریافت کرد.

دفاعیات ادعا می کند RCMP در ابتدا قصد داشت سوار هواپیما شود تا بلافاصله منگ را دستگیر کند ، اما جایی در امتداد خط برنامه تغییر کرد تا CBSA او را به جای آن تحویل بگیرد ، دستگاه های الکترونیکی وی را توقیف کرده و نزدیک به سه ساعت قبل از دستگیری از او بازجویی کند.

س Quesالاتی در مورد تجارت هواوی در ایران

دیلون در بیانیه قانونی که در روز دستگیری منگ نوشته شد ، گفت که وی از منگ درباره تجارت هوآوی در ایران س questionsالاتی کرده است.

این بیانیه روز سه شنبه در پرونده دادگاه قرائت شد.

دیلون نوشت: “سپس از سوژه س ،ال شد ، اگر شركت وی محصولی را در كشورها می فروخت كه آنها نباید آن را بفروشند. موضوع با این سوال گیج به نظر می رسید. من مجدداً س theال را مطرح كردم و از این موضوع پرسیدم كه آیا شركت وی محصولاتی را در ایران می فروشد یا در ایران تجارت می كرد؟”

“این موضوع در ابتدا اظهار داشت ،” من نمی دانم “.

منگ وانژو ، مدیر ارشد مالی هواوی ، هنگامی که به دادگاه عالی BC می رود ، از یک دستبند نظارت بر مچ پا GPS استفاده می کند. او به عنوان بخشی از شرایط وثیقه خود دستبند می بندد. (بن نلمز / سی بی سی)

دیلون در ادامه نوشت که به گفته وی سخت است باور کند که مدیر ارشد مالی یک شرکت چند میلیارد دلاری نمی داند آنها در کجا تجارت می کنند. او ادعا كرد كه منگ در نهايت گفت كه شركت وي در ايران دفتر دارد.

این بخش از تعامل دیلون با منگ احتمالاً در روز چهارشنبه مطرح خواهد شد ، زیرا افسر در هنگام بازجویی از کراون نتوانست آن را ذکر کند.

و هنگامی که یک دادستان پس از انتقال به موضوع دیگری سعی در بازگشت به موضوع داشت ، داکت اعتراض کرد و گفت که او با آنچه او تناقضات دیلون نامیده “برخورد” خواهد کرد.

دیلون ادعا کرد که موضوع ایران از طریق یک پرسش “منبع باز” مطرح شده است که وی ساعتها قبل از ورود منگ به کانادا با مشاهده صفحه ویکی پدیا در Huawei انجام داده است.

اگرچه از وجود آن اطلاع داشت ، اما گفت هرگز از منگ در مورد حکم دستگیری وی یا اتهاماتی که موجب آن شده است ، س askedال نکرده است.

“او می خواست بداند که امتحان چگونه گذشت”

دیلون شهادت داد که مدیر عملیات CBSA در فرودگاه هفته ها پس از دستگیری منگ با او تماس گرفته است تا درباره مقاله ای که باعث ایجاد سوالات وی شده است ، سوال کند.

دیلون گفت: “من مقاله و همچنین نكته ای را كه به طور خاص در آن مقاله به دنبال آن بودم و سingال من را راهنمایی می كرد ، ارائه دادم.”

“او می خواست بداند که امتحان چگونه گذشت و چرا ما اعمالی را كه انجام دادیم انجام دادیم. و همچنین چرا من او را در مورد این موارد خاص س questionال كردم.”

شواهد ارائه شده توسط Dhillon و سایر افسران بخشی از جلسه دادرسی در ماه فوریه خواهد بود ، جایی که وکلای منگ قصد دارند استدلال کنند که پرونده باید جمع شود.

علاوه بر ادعای نقض حقوق وی ، دفاعیه همچنین ادعا می کند که منگ به عنوان یک پیاده سیاسی در جنگ تجاری ایالات متحده با چین استفاده می شود و آمریکا عمدا کانادا را در مورد قدرت پرونده گمراه کرده است.

منگ اتهامات علیه خود را رد کرده است.