امنیت داخلی ایالات متحده تحقیقاتی را در مورد مرگ رودخانه سنت لارنس آغاز می کند

دومین جبهه تحقیقاتی در مورد مرگ شش شهروند خارجی و دو کودک کانادایی در رودخانه سنت لارنس در حال توسعه است.

تحقیقات امنیت داخلی (HSI)، یک آژانس فدرال ایالات متحده که بر جنایات فراملی متمرکز است، “تحقیقات موازی” را در مورد شبکه گسترده تر که ممکن است تلاش ناگوار برای قاچاق انسان برون مرزی را تسهیل کرده باشد، آغاز کرده است.

بر اساس بیانیه AMPS که به CBC News ایمیل شده است، HSI تحقیقات را به درخواست سرویس پلیس Akwesasne Mohawk (AMPS) آغاز کرده است.

AMPS این درخواست را به HSI فاش کرد زیرا تحقیقات خود را در مورد شبکه مشکوکی که ترتیب انتقال چهار شهروند هندی و یک زوج رومانیایی با دو کودک کانادایی را از رودخانه سنت لارنس ترتیب داده بود، گسترش داد.

AMPS از دستورات قانونی برای توقیف دو خودرو از نقاط مختلف قلمرو استفاده کرده است و بازرسان افراد مورد نظر را شناسایی کرده اند.

در بیانیه آمده است: «یک تحقیقات جنایی توسط پلیس آکواسنه موهاک انجام می‌شود که افراد مورد علاقه را شناسایی کرده‌اند که هنوز درخواست‌های بازرسان را برای ارائه به خواست خود انجام نداده‌اند.»

این امر تحقیقات را متوقف نکرده است زیرا پلیس همچنان در مورد رویدادهایی که منجر به غرق شدن غم انگیز قربانیان شد مطلع می شود.

تماشا | جستجو ادامه دارد:

جستجو در پی وقوع تراژدی در رودخانه سنت لارنس ادامه دارد

پس از بیرون کشیدن 8 جسد از رودخانه سنت لارنس، جستجوی فشرده در جامعه ملل اول در Akwesasne ادامه دارد. در حالی که جامعه در مورد آخرین فرد گم شده صحبت می کند، جزئیات بیشتری در مورد هویت مردگان و آنچه ممکن است آنها را به لبه آب رسانده باشد، ظاهر می شود.

رودخانه خیلی خشن بود: اعضای جامعه

گمان می رود که این هشت نفر در شب 29 مارس سوار قایق شدند تا از رودخانه سنت لارنس عبور کنند و هدفشان ورود به ایالات متحده باشد.

برخی از اعضای جامعه به سی‌بی‌سی نیوز گفته‌اند که قایق نباید آن شب به آب می‌رفت، زیرا رودخانه به دلیل آب و هوای نامساعد بسیار ناهموار بود.

شبکه‌های بین‌المللی از مناطق مرزی بین انتاریو-کبک و ایالت نیویورک برای قاچاق افراد به داخل ایالات متحده استفاده می‌کنند. هدف شبکه های قاچاق انسان است.

پلیس Akwesasne می گوید که از ژانویه 48 حادثه را ثبت کرده است که در آن حدود 80 نفر تلاش می کردند به طور نامنظم از مرز کانادا و ایالات متحده عبور کنند.

کیسی اوکس 30 ساله پس از کشف 8 جسد در رودخانه سنت لارنس ناپدید می شود.
کیسی اوکس 30 ساله پس از کشف 8 جسد در رودخانه سنت لارنس ناپدید می شود. (پلیس Akwesasne Mohawk)

به گفته پلیس، اکثر افرادی که تلاش می کنند از طریق Akwesasne عبور کنند، اتباع هند یا رومانی هستند.

Akwesanse زمانی به ماهیگیری و کشاورزی وابسته بود، اما ساخت راه دریایی سنت لاورنس و توسعه صنعتی در منطقه ماهیگیری فراوان را از بین برد و محیط زیست محلی را مسموم کرد.

AMPS در بیانیه گفت که جستجو برای یافتن کیسی اوکس، عضو 30 ساله Akwesasne ادامه دارد. اوکس به تلاش نافرجام قاچاق انسان مرتبط است.

او آخرین بار در حال سوار شدن به یک قایق آبی روشن در بخش شرقی جزیره کورنوال، که بخشی از Akwesasne است، و در رودخانه سنت لارنس روبروی کورنوال، اونت، نشسته بود. اعضای جامعه به CBC News گفته اند که معتقد نیستند اوکس قایق خود را داشت.

AMPS در بیانیه‌ای اعلام کرد که جست‌وجوها از طریق آب و روی زمین تنها «کفش‌های» متعلق به اوکس را پیدا کرده است.

در بیانیه آمده است: «هیچ مورد دیگری توسط تیم جست‌وجو پیدا نشد که بتواند با کیسی اوکس مرتبط باشد».