انتظار می رود نمایندگان مجلس جلسات را تا نیمه شب تمدید کنند تا مجلس نمایندگان برای تابستان قیام کند

مارک هالند، رهبر مجلس دولتی، می گوید که نمایندگان مجلس باید هر روز تا نیمه شب کار روزانه مجلس عوام را تمدید کنند تا دستور کار قانونی لیبرال ها قبل از پایان جلسه بهار تصویب شود.

هالند محافظه کاران اپوزیسیون را به مانع تراشی عمدی در عملیات مجلس نمایندگان متهم کرد.

هالند روز چهارشنبه در اتاوا به خبرنگاران گفت: «آنها مسئول هستند. “وقتی یکی از طرفین شرایطی را ایجاد می کند که از اشتراک گذاری اطلاعات امتناع می ورزد… آنها به طور یک جانبه، به عنوان یک حزب واحد، توانایی هر طرف دیگر را برای انجام امور کشور تحت فشار قرار می دهند.”

هالند گفت که از پاییز، او با محافظه کاران تماس گرفته است تا از آنها بپرسد که چند سخنران در مورد یک لایحه معین، چقدر زمان برای بحث در مورد آن دارند و چه چیزی در دستور کارشان است. او گفت که در مقابل سکوت دریافت کرده است.

او گفت: «ما باید به طور مؤثر تلاش کنیم تا جلسه قانونگذاری را با چشم بند هدایت کنیم.

“و بنابراین… ما هر شب تا نیمه شب اینجا می نشینیم و کار ملت را انجام می دهیم.”

هالند گفت در حالی که انتظار می رود محافظه کاران با قوانین دولت مخالفت کنند، این به آنها این حق را نمی دهد که اطلاعات را به عنوان یک “تاکتیک یا استراتژی مانع تراشی” دریغ کنند.

هالند گفت که دولت تعدادی از لایحه های کلیدی دارد که می خواهد قبل از تصویب مجلس نمایندگان برای تابستان تصویب شود و “کانادایی ها از ما انتظار دارند که جلسه ای سازنده داشته باشیم و بتوانیم آن را به پایان برسانیم.”

اندرو شیر، نماینده محافظه‌کار، روز چهارشنبه در سرسرای مجلس عوام به خبرنگاران گفت که لیبرال‌ها از انتقاد محافظه‌کاران از دستور کار قانونی خود ناراحت هستند.

Scheer گفت: «لیبرال‌ها سعی می‌کنند از طریق مجلس عوام از هزینه‌های بالا، هزینه‌های بالا، تورم بالا، نرخ بهره بالا و برنامه جنایت بالا استفاده کنند.

“محافظه کاران هر کاری از دستمان بر می آید انجام می دهند تا … پیامدهای وحشتناک دستور کارشان و آسیبی که به خانواده های کانادایی وارد می کند… پس حق با شماست. ما وقت خود را صرف برجسته کردن این کمبودها می کنیم.”

دستور کار قانونگذاری لیبرال

رهبر مجلس دولت گفت که لیبرال‌ها می‌خواهند 9 لایحه در پارلمان و یک لایحه قبل از تعطیلات تابستانی به کمیته ارسال شود. 9 لایحه عبارتند از:

  • قانون اجرای بودجه یا C-47 که در 28 مارس ارائه شد
  • لایحه S-5، که قانون حفاظت از محیط زیست کانادا را به روز می کند
  • لایحه C-42، که قانون شرکت های تجاری کانادا را اصلاح می کند تا شناسایی صاحبان ذینفع یک شرکت آسان تر شود.
  • لایحه C-34، که قانون سرمایه گذاری کانادا را اصلاح می کند تا به وزرا زمان و اختیارات بیشتری برای تصمیم گیری در مورد اینکه آیا سرمایه گذاری های خارجی امنیت ملی را به خطر می اندازد، اصلاح می کند.
  • لایحه S-8، که قانون حمایت از پناهندگان را اصلاح می کند تا اطمینان حاصل شود که خارجی های تحریم شده توسط قوانین کانادا برای کانادا غیرقابل پذیرش هستند.
  • لایحه C-18، که به طور بحث انگیزی به دنبال این است که غول های فناوری مانند گوگل را وادار کند که به سازمان های خبری کانادایی برای محتوایی که در پلتفرم های آنها ظاهر می شود، غرامت بپردازند.
  • لایحه C-41 که قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم را اصلاح می کند تا امکان ارسال کمک و کمک به مهاجرت در مکان های تحت کنترل گروه های تروریستی مانند افغانستان فراهم شود.
  • لایحه C-22، که مزایای ناتوانی کانادا را برای کانادایی های در سن کار تعیین می کند
  • لایحه C-35، که دسترسی به مراقبت از کودکان مقرون به صرفه را در قوانین فدرال تضمین می کند و تضمین می کند که دولت فدرال بودجه طولانی مدت مراقبت از کودکان را برای استان ها و مردم بومی فراهم می کند.

هالند همچنین گفت که مایل است ببیند که بیل C-40 قبل از تابستان به مرحله کمیته می رود. این قانون که به نام قانون دیوید و جویس میلگارد نیز شناخته می شود، یک کمیسیون مستقل برای بررسی تخلفات قضایی ایجاد می کند.

هالند گفت: “این تهاجمی است اما… این مسائل برای کانادایی ها ضروری است و من فکر می کنم آنها از ما انتظار دارند کار را انجام دهیم و این دقیقاً همان کاری است که ما انجام خواهیم داد.”

او گفت که علیرغم حجم لوایحی که دولتش می خواهد تصویب شود، او مطمئن است که مجلس می تواند این کار را انجام دهد.

او گفت: «من اینجا نمی‌شوم مگر اینکه مطمئن باشم که با سایر طرف‌ها کار می‌کنم… توافقی برای پایان دادن به آنها وجود دارد.»