اوباما دوران ترامپ را “ناهنجاری” در روابط کانادا و ایالات متحده می داند

باراک اوباما می گوید اطمینان دارد که پس از چهار سال آشفته ، روابط کانادا و ایالات متحده به یک روند سنتی با ثبات تر احیا خواهد شد.

در مصاحبه با رادیو CBC جاری، رئیس جمهور پیشین آمریکا دوران ترامپ را به عنوان انحراف قابل تغییر در روابط بین مرزی مطرح کرد.

اوباما به گفت: “آنچه در طی چند سال گذشته دیده ایم غیر عادی است.” جاری’مت گالووی.

“من با شما صادق خواهم بود: با توجه به نگرانی های من ، پس از دولت ترامپ ، روابط بین ایالات متحده و کانادا در بالای لیست نیست. من فکر می کنم این یکی از روابط قابل اصلاح است نسبتاً سریع

“من فکر می کنم از نظر مدیریت نقش آمریكا در سطح بین المللی ، با مشكلات بزرگتری روبرو شده ایم.”

در یک مصاحبه گسترده پس از انتشار یک سرزمین موعوداوباما ، اولین بار در خاطرات ریاست جمهوری دو جلدی خود ، از مدیریت بیماری همه گیر ایالات متحده به عنوان نمونه ای از آسیب طولانی مدت به شهرت کشورش یاد کرد.

“روابط صمیمانه و همکاری”

ترامپ از سازمان بهداشت جهانی ، توافق جهانی آب و هوا و توافق هسته ای ایران خارج شده است. ناتو را تهدید کرد hobbled the سازمان تجارت جهانی؛ و از تعرفه های متحدان در استفاده کرد راههای بدیع.

استدلال ترامپ این بوده است که این نهادها سزاوار تردد هستند. به عنوان مثال ، تحت فشار او ، متحدان ناتو اکنون هزینه های بیشتری را در زمینه دفاع انجام می دهند. و یک جدید وجود دارد معامله تجاری آمریکای شمالی، در پاسخ به تهدیدهای ترامپ برای لغو NAFTA گرد هم آیید.

با این حال دیدگاه های بین المللی ایالات متحده بینی زده اند پس از سالها درگیری سیاست با متحدان و توهین شخصی رهبران خارجی در توییتر و در تلویزیون.

اوباما از روابط خود با دو نخست وزیر بسیار متفاوت به عنوان نمونه ای از نحوه عملکرد روابط کانادا و آمریکا یاد کرد: صمیمانه ، با اختلافات مدنی.

اوباما می گوید که او اختلافات فکری بسیاری با نخست وزیر سابق استفان هارپر داشت اما این دو روابط صمیمانه داشتند و اختلافات را از نظر حرفه ای مدیریت می کردند. در اینجا آنها در اجلاس رهبران آمریکای شمالی در کاخ سفید در سال 2012 دیده می شوند. (جیسون رید / رویترز)

اوباما گفت: “وقتی من وارد دفتر شدم ، استیون هارپر نخست وزیر کانادا بود و من و استفن از نظر جهت گیری سیاسی و دیدگاه های سیاسی ما اشتراکات زیادی نداشتیم.”

“و با این حال ، ما یک رابطه بسیار صمیمانه و مشارکتی داشتیم. اختلافات زیادی وجود داشت. بعضی اوقات تنش هایی داشتیم. اما به طور کلی ، تشخیص داده شد که کشورهای ما به هم پیوسته و پیوند خورده اند و ما برخی مفروضات اساسی را در مورد جهان.”

چاره ای نیست جز کنار آمدن

وی گفت که این کار به نخست وزیر فعلی منتقل شد.

“برعکس ، جاستین ترودو که از نظر سیاسی در بیشتر امور با من همسو است ، ما سهم تنش خود را داشتیم مسائل مربوط به چوب و تعرفه. اما این اصطکاک های طبیعی است که در میان متحدان وجود دارد. “

وی گفت ، اساساً روابط دو جانبه در روابط متقابل زیادی وجود دارد که کشورها از یکدیگر دور می شوند.

اوباما می گوید در مورد بسیاری از موارد با ترودو به توافق رسیده است ، تا آنجا كه او را در انتخابات كانادا تایید می كند ، اقدامی غیرمعمول توسط یك رهبر خارجی. آنها همچنین پس از ریاست جمهوری وی در موارد مختلف ، از جمله در یک کارخانه آبجوسازی اتاوا ، که در اینجا دیده می شود ، در سال 2019 دیدار کردند. (رویترز ، از طریق PMO)

اوباما گفت: “كانادا واقعاً چاره ای ندارد. درست مثل ایالات متحده چاره ای ندارد. ما این مرز گسترده را داریم.”

“ما بزرگترین شریک تجاری یکدیگر هستیم. برای اینکه اقتصاد کشورمان بتواند کار کند ، باید باهم کنار بیاییم. ناگفته نماند که روابط بین مردم دو کشور ما به اندازه هر دو کشور کره زمین نزدیک است. “

او به شوهرخواهر کانادایی خودش کنایه داد و در مورد دوستانی که سالها بعد فقط فهمید در واقع آمریکایی نیستند شوخی کرد.

“[They’re] در تمام مدت کانادایی و هیچ کس به من نگفت. …. شما بچه ها در میان ما پنهان می شوید ، پنهان می شوید. ”

تماشا کنید | اوباما در مورد اینکه چرا اطمینان دارد روابط ایالات متحده و کانادا در دوران بایدن بهبود یابد:

باراک اوباما ، رئیس جمهور سابق آمریکا در مصاحبه با شبکه The CBC گفت: پس از چهار سال ریاست جمهوری ترامپ ، ایالات متحده در صحنه جهانی مشکلاتی برای حل از جمله روابط خود با کانادا دارد. 3:41

یک رئیس جمهور برای عصر رسانه

جلد اول خاطرات ریاست جمهوری اوباما با چند روز سرنوشت ساز در ماه مه 2011 و در اواخر دوره اول ریاست جمهوری او به پایان می رسد.

وی دیدار با سربازان عملیات ویژه را که در حمله به کشته شدن اسامه بن لادن نقش داشتند ، توصیف می کند. همانطور که آن عملیات مخفیانه در حال انجام بود ، اوباما در شام خبرنگاران کاخ سفید سالانه شرکت کرد – جایی که ترامپ را که در میان تماشاگران نشسته بود ، مسخره کرد.

اوباما و دونالد ترامپ ، رئیس جمهور منتخب ، پس از ملاقات در دفتر بیضی در 10 نوامبر 2016 ، با یکدیگر دست دادند. اوباما در مصاحبه اخیر خود گفت که در حالی که رسانه ها در ابتدا سریع ترامپ را مسخره می کردند ، آنها چهار سال آینده را به او دادند زمان پخش و او را قدرتمندتر از همیشه کرد. (پابلو مارتینز مونسیوایس / آسوشیتدپرس)

آن بخش ترامپ را به عنوان یک منظره انسانی توصیف می کند و آن را نوعی قدرت در یک فضای رسانه ای مدرن با وسواس سرگرم کننده می نامد.

اوباما می نویسد که همان خبرنگاران که در آن شام به ترامپ می خندند مدام به او وقت می دهند و به دور از شرمساری ترامپ به دلیل فروش نظریه های توطئه آجیل درباره زادگاه اوباما ، مشهور نیویورک از هر زمان دیگری قدرتمندتر بود.

تماشا کنید | چه کاری انجام شد تا میشل اوباما از درخواست شوهرش برای ریاست جمهوری پشتیبانی کند:

باراک اوباما ، رئیس جمهور پیشین ایالات متحده می گوید که وی بخشی را برای ریاست جمهوری نامزد کرد تا “بچه هایی که احساس نمی کنند در داخل هستند” را تحت الشعاع روند سیاسی قرار دهد اما برای حضور همسرش ، میشل ، قانع کننده بود. 3:04

سو anx استفاده از اضطراب ها نسبت به نژاد

کتاب او ترامپ را به سو explo استفاده از اضطراب مردم سفیدپوست در مورد اولین رئیس جمهور سیاه پوست متهم می کند.

گالووی در مصاحبه خود با CBC پرسید آیا رئیس جمهور سابق شخصاً ترامپ را نژادپرست می داند؟ اوباما پاسخ دو بخشی ارائه داد.

از یک طرف ، اوباما گفت ، او نمی تواند آنچه را که ترامپ واقعاً در قلب خود باور دارد ، بیان کند. از طرف دیگر ، خیلی مهم نیست.

وی ترامپ را به سوiting استفاده از نژادپرستی برای منافع سیاسی خود متهم کرد – و او گفت که این همان چیز است. اوباما گفت که به وضوح بازاری برای ساده لوحی در حزب جمهوری خواه وجود دارد که پیش از ترامپ بود و ترامپ به آن دامن زد.

او سارا پالین را مبتکر این موج جدید سیاستمدار معرفی کرد که این جریان را در مورد ایده واقعی تر بودن برخی آمریکایی ها نسبت به سایرین جلب کرد: “و به نوعی آمریکایی های جعلی تمایل دارند شبیه من باشند”.

تماشا کنید | اوباما درباره رقابت در دوران ترامپ صحبت می کند:

باراک اوباما ، رئیس جمهور پیشین آمریکا در مصاحبه با شبکه The CBC گفت: اگرچه نمی تواند بگوید دونالد ترامپ از نظر نژادپرستانه است یا خیر ، رئیس جمهور فعلی احساسات نژادپرستانه را دوست دارد و “بدبینانه سوار آن موج می شود تا به اهداف خود برسد.” 4:43

نماهای قطبی

از اوباما س askedال شد که چه می گوید رئیس جمهور فعلی در این انتخابات گذشته بیش از 73 میلیون رأی آورده است.

وی پاسخ داد كه آمریكا مانند سایر كشورها عمیقاً دو قطبی است و گفت كه مجموعه ای از عوامل باعث ایجاد انگیزه های قبیله ای در سیاست می شوند: جهانی شدن ، شهرهایی كه در اقتصاد مدرن از مناطق روستایی بهتر زندگی می كنند و اكوسیستم رسانه ای متلاشی شده كه مردم را قادر به زندگی می كند. در جهان خبری جداگانه خودشان.

اما اوباما یک مشاهدات دیگر درباره انتخابات اضافه کرد: اینکه شخص دیگری میلیون ها رای بیشتر از ترامپ کسب کرده است.

این شخص معاون پیشین رئیس جمهور اوباما ، جو بایدن است – که وی است یک سرزمین موعود بزرگوار به عنوان یک مرد مهربان ، دوست داشتنی ، باهوش که گاهی زیاد صحبت می کند.

اوباما به سی بی سی گفت: “مهم است که به یاد داشته باشید که 80 میلیون نفر رئیس جمهور فعلی را رد کردند.” “این چیزی نیست که به طور معمول اتفاق می افتد. فقط چند مورد در دوران مدرن در ایالات متحده اتفاق افتاده است.”

تماشا کنید | اصلاح بخش ها شغل اول رئیس جمهور جدید ایالات متحده خواهد بود: اوباما:

باراک اوباما ، رئیس جمهور اسبق آمریکا در مصاحبه با The Current گفت که جو کار بایدن برای رئیس جمهور منتخب ، بهبود اختلافات عمیق در کشور باشد که عمیق تر از انتخابات اخیر است. 3:45