اولین ملت ها در هنگام شنیدن، تنظیم کننده انرژی آلبرتا را منفجر کردند. وزیر وعده اصلاحات را می دهد

رؤسای کشورهای اول که تحت تأثیر انتشار فاضلاب از یک معدن شن و ماسه نفتی قرار گرفته اند، در جلسه استماع کمیته مجلس عوام از تنظیم کننده آلبرتا انتقاد کردند و آن را سیستمی نامیدند که به صنعت و نه به مردم خدمت می کند.

” [Alberta Energy Regulator] دانیل استکلس از فورت مک کی متیس در روز دوشنبه در اتاوا گفت: اعتباری در خارج از اتاق پژواک کلگری ندارد.

آنها به طور فعال تأثیر شن های نفتی بر جوامع و حقوق بومی و معاهده آنها را نادیده می گیرند و کم اهمیت می دانند.»

رئیس آلن آدام از اولین ملت آتاباسکا چیپویان به بیرون از اتاق کمیته رفت.

او گفت: «سیستم آلبرتا، وقتی نوبت به تنظیم کننده آلبرتا می رسد، کاملاً خراب است و باید برچیده شود.

او افزود که اتاوا با ناتوانی در اجرای قوانین زیست محیطی در تقصیر سهیم است.

آدام گفت: «در حالی که آلبرتا بیشتر مقصر است، کانادا نیز باید مسئولیت آنچه اتفاق افتاده است را بر عهده بگیرد.

این اظهارات در حالی مطرح شد که کمیته محیط زیست و پایداری مجلس عوام جلساتی را برگزار کرد تا بررسی کند که چرا نه ماه طول کشید تا ملل و دولت‌ها متوجه شوند که هم با نشت باطله و سرریز شدن از یک حوضچه مهار معدن کرل در امپریال اویل چه اتفاقی می‌افتد.

اما شش رهبر ملل اول که به کمیته سخنرانی کردند، به سرعت اصرار کردند که نگرانی هایشان بسیار عمیق تر از یک مورد است.

آدام که در تشریح اینکه به مردمش می‌گوید ممکن است آبشان آلوده باشد، اشک ریخت، گفت: «واکنش آلبرتا در کل این است که به سادگی بگوید این یک مشکل ارتباطی است.

“تنظیم کننده انرژی آلبرتا یک شوخی است. یک شوخی کامل.”

لوری پوشور، رئیس رگولاتور، در ایمیلی گفت که AER “با تأمل به شهادت امروز گوش داد.”

در بخشی از این بیانیه آمده است: «رهبران بومی جوامع پیمان شمال آلبرتا ۸ شجاعانه و آشکارا در مورد نگرانی‌های خود در مورد بسیاری از موضوعات مهم، از جمله تأثیرات صنعت شن‌های نفتی بر سرزمین‌ها و مردم خود صحبت کردند.

ما همچنین هنگام بازدید از جوامع در یک ماه گذشته، بسیاری از این نگرانی ها را شنیدیم.

این جلسه پس از انتشار دو روغن سمی و باطله آب از معدن کرل در شمال فورت مک موری برگزار شد.

اولین رهاسازی در ماه مه به عنوان آب تغییر رنگ در نزدیکی یک حوضچه باطله مشاهده و گزارش شد. مشخص شد که این نشت باطله است، اما هیچ به روز رسانی بیشتری برای منطقه First Nations تا فوریه ارائه نشد. این زمانی بود که به همراه خبر انتشار دوم 5.3 میلیون لیتر آب آلوده به باطله، برای عموم و وزرای محیط زیست فدرال و استانی فاش شد.

روز دوشنبه، رهبران رهبران گفتند که مشکل بسیار عمیق تر از یک اطلاع رسانی با تاخیر است.

راسل نوزورثی از فورت مک موری متیس گفت: “یک سوال در مورد بی طرفی تنظیم کننده در آلبرتا وجود دارد.”

تیموتی کلارک، که همچنین با فورت مک موری متیس کار می کند، گفت که تنظیم کننده “بیشتر نگران محافظت از تصویر صنعت و سرمایه گذاری است تا محافظت از سلامت و حقوق مردمی که در این منطقه زندگی می کنند.”

ملودی لپین از Mikisew Cree First Nation گفت که هم آلبرتا و هم اتاوا مدت‌هاست که درخواست‌های جامعه برای ارزیابی سلامت جامع مردم در فورت چیپ‌ویان را نادیده گرفته‌اند. لپین گفت، همچنین دولت ها به درخواست ها برای ارزیابی اثرات تجمعی توسعه همه ماسه های نفتی یا ارزیابی خطر ناشی از استخرهای باطله عمل نکرده اند.

پوشور قرار است روز پنجشنبه شهادت دهد. انتظار می رود که مقامات امپریال اویل دوشنبه آینده قرار گیرند.

درست قبل از شروع جلسات، استیون گیلبولت، وزیر محیط زیست، اولین گام به سوی بهبود فرآیند گزارش دهی برای شرایط اضطراری زیست محیطی را اعلام کرد.

Guilbeault گفت که شهادت کمیته باید به اطلاع رسانی تلاش های “گروه کاری اطلاع رسانی و نظارت” جدید برای کمک به طراحی سیستم گزارش دهی بهتر برای آینده کمک کند.

این گروه قرار است از نمایندگانی از دولت های فدرال و استانی، مناطق شمال غربی و جوامع بومی تحت تأثیر این آزادی ها تشکیل شود.

جنیفر لاش، مشاور ارشد Guilbeault، گفت که هدف این کارگروه ایجاد راهی برای اصلاح فرآیند اعلان در صورت بروز مشکل و همچنین رسیدگی به نگرانی‌های جاری در مورد امکان نشت از تمام حوضچه‌های باطله نفت و غیره است. فقط از کرل

لاش گفت که نامه ای روز دوشنبه برای دعوت از کشورهای بومی در مناطق آسیب دیده ارسال شد. او گفت که دولت در مورد اینکه سیاست جدید چگونه خواهد بود دستور نمی دهد. امید است این کارگروه تا دو ماه آینده راه اندازی شود.

او گفت که دولت NWT با پیوستن موافقت کرده است و دولت آلبرتا پاسخ مثبت داده است، اما مشارکت را به طور کامل تایید نکرده است.

در همین حال، دولت آلبرتا از ارتباط خود با اولین ملل پس از آزادی کرل دفاع کرد.

این شرکت می‌گوید که از هفته 27 فوریه، حدود سه هفته پس از فاش کردن مشکل توسط رگولاتور، شروع به اشتراک‌گذاری اطلاعات در مورد این مشکل به صورت داخلی و عمومی کرده است. نظارت اضافی آغاز شده است و با شروع رواناب بهاره افزایش خواهد یافت.

یک گروه به اشتراک گذاری اطلاعات با دولت های فدرال، استانی، شهری و کشورهای اول تشکیل شده است.

میگوئل راسین، سخنگوی دپارتمان در ایمیلی گفت: نتایج آزمایشگاه فعلی ما از نمونه‌برداری مستقل از آب دریاچه آتاباسکا نشان می‌دهد که آب آشامیدنی سالم است.