اولین مورد کانادایی از نوع نادر آنفولانزای خوکی در بیمار مرکزی در آلبرتا مشاهده شد

مقامات بهداشت عمومی و کشاورزی آلبرتا در حال بررسی هستند که اولین مورد در کانادا در ماه گذشته در یک بیماری آلبرتا در مرکز ویروس آنفلوانزای خوکی کشف شد.

دکتر دینا هینشاو ، رئیس ارشد بهداشت ، در بیانیه مشترک روز چهارشنبه با دکتر کیت لمان ، دامپزشک ارشد استان ، گفت که این پرونده از سال 2005 تنها بیست و هفتمین مورد در جهان است.

Hinshaw و Lehman در بیانیه گفتند: “یک مورد تایید شده از نوع آنفلوانزای A (H1N2) v در مرکز آلبرتا کشف شده است.”

“این به نظر می رسد در حال حاضر یک مورد منفرد است و در حال حاضر هیچ خطر بیشتری برای آلبرتایی ها وجود ندارد. این تنها مورد آنفلوانزا است که در این فصل آنفلوانزا در آلبرتا گزارش شده است.”

در یک کنفرانس خبری روز چهارشنبه ، هینشاو گفت که ویروس در اواسط ماه اکتبر هنگامی که یک بیمار با علائم شبیه آنفلوانزا به دنبال درمان پزشکی در بخش اورژانس بیمارستان بود ، شناسایی شد.

وی گفت: “ما این مسئله را جدی می گیریم ، زیرا هرگونه آلودگی انسانی به ویروس آنفلوانزای غیر فصلی باید تحت تعهدات بین المللی ما پیگیری شود.”

هینشاو گفت ، یک نمونه جمع آوری شده از بیمار برای آنفلوانزا و COVID-19 به عنوان بخشی از یک روند معمول آزمایش شد.

تماشا کنید | دکتر دینا هینساو جزئیات بیشتری در مورد اولین مورد کانادا در مورد نوع نادر آنفولانزای خوکی ارائه می دهد

دکتر دینه هینساو ، مدیر ارشد پزشکی آلبرتا ، جزئیات بیشتری در مورد اولین مورد کانادا در مورد نوع نادر آنفولانزای خوکی در کانادا را که در یک بیمار مرکزی در آلبرتا یافت شد ، توضیح می دهد. 1:07

وی گفت: “در این مورد خاص ، هیچ چیزی در مورد ارائه یا سابقه وجود نداشت که نشان دهنده نگرانی متفاوت از هر فرد دیگری باشد که با عفونت از نوع دستگاه تنفسی فوقانی مواجه است – علائم بیماری مانند آنفلوانزا.”

“به عنوان بخشی از فرآیند آزمایشگاه معمولی ، هر زمان که به آنفلوانزا مثبت می شویم ، به ویژه در اوایل فصل ، بخشی از فرآیند این است که وارد یک نوع تایپ شویم ، بفهمیم نوع آن چیست و به عنوان بخشی از این فرآیند ، شناسایی کرد که این یک فشار غیر فصلی است. “

هینشاو گفت: بیمار با توصیه ای 10 روز در خانه بماند.

تحقیقات بهداشت عمومی در حال انجام است

مقامات بهداشتی ، که با کشاورزی و جنگلداری آلبرتا کار می کنند ، تحقیقات بهداشت عمومی را برای تعیین منبع ویروس و بررسی عدم انتشار آن آغاز کرده اند.

این استان گفت که همکاری نزدیک با خدمات بهداشتی آلبرتا ، آژانس بهداشت عمومی کانادا و سایر شرکای سراسر کانادا را ادامه خواهد داد.

هینشاو گفت که نمونه های مرکزی آلبرتا COVID-19 از دو هفته گذشته به طور گذشته نگر برای آنفلوانزا آزمایش می شوند. وی گفت که این آزمایش تقریباً کامل است و هیچ نمونه مثبت آنفلوانزا یافت نشده است.

هینشاو گفت: “از امروز ، AHS همچنین در صورت ارائه آزمایش COVID-19 در یک مرکز آزمایش AHS ، آزمایش آنفلوآنزا را به ساکنان مناطقی از مرکز آلبرتا ارائه می دهد.” “این آزمایش اختیاری خواهد بود و از نظارت مداوم آنفلوانزا در منطقه پشتیبانی می کند.”

Hinshaw و Lehman در بیانیه خود گفتند که نوع آنفلوانزای A (H1N2) نادر است ، از سال 2005 فقط 27 مورد در سطح جهانی گزارش شده است و قبل از این مورد هیچ موردی در کانادا گزارش نشده است.

هینشاو در کنفرانس خبری گفت که بسیار نادر است که شاهد انتقال بیماری از انسان به حیوان یا از حیوان به انسان است. وی گفت: با در نظر گرفتن اقدامات امنیت زیستی ، “فرصت بسیار محدودی برای انتقال آنفلوانزای خوکی به انسان وجود دارد.”

اکثر موارد گزارش شده در دهه گذشته در ایالات متحده بوده است. هینشاو گفت که این موارد “بسیار خفیف و خود محدود کننده بوده است.”

H1N2 بیماری مربوط به غذا نیست و از طریق گوشت خوک یا سایر محصولات تولید شده از خوک به افراد منتقل نمی شود. هینشاو گفت که هیچ خطری در رابطه با خوردن گوشت خوک وجود ندارد.

وی گفت هیچ ارتباطی بین مورد آنفلوانزا و کشتارگاه ها یافت نشده است.

لمان در کنفرانس خبری گفت که مشاهده آنفلوانزا در جمعیت خوکی آلبرتا غیر معمول نیست. وی گفت: این استان بین 10 تا 30 مورد در هر سه ماه یا بین 40 تا 120 مورد در هر سال می بیند.

وی گفت: غیر معمول نیست که بیماری در یک گله بدون هیچ گونه نشانه ای از بیماری بالینی باشد. وی گفت ، وقتی نمایان شد ، به طور معمول ملایم است.