اولین کشور در یوکان از دادگاه درخواست می کند تا قاچاقچی مواد مخدر را از جامعه منع کند

اولین ملت سلکرک در یوکان در تلاش برای دور نگه داشتن یک فروشنده مواد مخدر از جامعه به دادگاه رفته است.

دادخواستی که در این ماه به دادگاه عالی یوکان ارسال شد، درخواست می‌کند که این مرد که شهروند ملت اول نیست، به عنوان متجاوزی که باعث ایجاد شرارت در زمین‌های شهرک‌سازی می‌شود، اعلام شود. اولین ملت خواستار دستوری برای جلوگیری از بازگشت او و حکم دادگاه است که به RCMP اجازه می دهد او را دستگیر کند و در صورت انجام به دادگاه بکشاند.

در دادخواست خود، First Nation به «گزارش‌های اطلاعاتی قابل اعتماد متعددی» استناد می‌کند که در پاییز و زمستان گذشته به افسران ایمنی جامعه محلی درباره فعالیت‌های این مرد در Pelly Crossing، جایی که First Nation مستقر است، ارائه شده است. این مرد ادعا می کند که این مرد به شهروندان محلی مواد مخدر قاچاق می کرده، دزدی کرده و با یک شهروند محلی درگیر شده است.

می‌گوید این مرد در نزدیکی شهر داوسون زندگی می‌کند، اما گاهی اوقات در اقامتگاهی در Pelly Crossing می‌ماند.

این طومار توضیح می دهد که چگونه اولین ملت سلکرک (SFN) با تصویب یک قطعنامه محلی در ماه فوریه برای جلوگیری از ورود او به Pelly Crossing، به شکایات مربوط به فروشنده مواد مخدر رسیدگی کرد.

رئیس و شورا به اتفاق آرا رفتار این مرد را “تهدیدی برای نظم عمومی و امنیت شهروندان SFN در پیلی کراسینگ” اعلام کردند.

سپس نامه ای به این مرد داده شد – که توسط یک افسر ایمنی جامعه به همراه یک افسر RCMP تحویل داده شد – به او اطلاع دادند که او 48 ساعت فرصت دارد تا جامعه را ترک کند و در صورت بازگشت او متجاوز خواهد شد.

بر اساس سوگند نامه های رئیس و افسر ارشد ایمنی جامعه، او تنها چند هفته بعد بازگشت.

در طومار آمده است که این مرد “به حضور و ماندن در زمین های سکونتگاهی بدون هیچ گونه حقی ادامه می دهد.”

این دادخواست قرار است اواخر ماه جاری در دادگاه رسیدگی شود.

رئیس می گوید مواد افیونی، بحران کوکائین را شکست می دهد

رئیس دارین آیزاک در سوگندنامه ای که با این دادخواست ارائه شده است، می گوید که سوء مصرف مواد مخدر و الکل یک موضوع طولانی مدت در جامعه کوچک او بوده است، اما در چند سال گذشته بسیار بدتر شده است. او افراد غیر شهروند اولین ملت را که برای فروش مواد مخدر به پلی کراسینگ می آیند، مقصر می داند «در درجه اول مواد افیونی و کراک کوکائین».

در سوگند نامه آیزاک آمده است: “در دسترس بودن این مواد مخدر غیرقانونی در جامعه ما باعث شده است که تعداد قابل توجهی از شهروندان ما از مواد مخدر غیرقانونی سوء استفاده کنند. این موضوع باعث ایجاد بحران در جامعه ما شده است.”

مردی در جاده شنی ایستاده است.
دارین آیزاک، رئیس سلکرک، که در سال 2020 در اینجا دیده شد، می‌گوید در دسترس بودن مواد افیونی و کراک در جامعه او بحرانی ایجاد کرده است. (ارسال شده توسط دارین آیزاک)

آیزاک – که در رقابت برای انتخاب مجدد به عنوان رئیس این ماه به شارون نلسون شکست خورد – می گوید که بحران مواد مخدر بر منابع و کارمندان اولین ملت فشار وارد کرده است.

در این سوگند نامه آمده است: “برای مقابله با اثرات مسائل بهداشتی مربوط به اعتیاد به مواد مخدر، ترک و درمان شهروندانمان، تلاش قابل توجهی از سوی SFN و شهروندان ما لازم است.”

او توضیح می‌دهد که چگونه اولین ملت تلاش کرده است تا از طریق تعدادی اقدامات، از جمله امضای توافقی با واحد جوامع امن‌تر و محله‌های ایمن (SCAN) در دولت یوکان برای مقابله با افرادی که از مسکن ملل اول برای قاچاق و فروش مواد مخدر استفاده می‌کنند، به بحران رسیدگی کند. او می گوید که ملت اول هشدارهایی صادر کرده و برخی از مستاجران را که قاچاق می کردند، بیرون کرده است.

آیزاک همچنین توضیح می دهد که چگونه برنامه افسر ایمنی جامعه (CSO) که در Pelly Crossing در سال 2019 تأسیس شد، در تلاش های محلی برای نظارت و مقابله با بحران مواد مخدر نقش اساسی داشته است.

“بر اساس [lead CSO Darcy] گزارش‌های مارکوت، من می‌دانم که شهروندان SFN با او و سایر سازمان‌های مدنی SFN صحبت خواهند کرد، با این حال آنها از انتقام‌جویی از سوی فروشندگان مواد مخدر می‌ترسند و حاضر نیستند با RCMP یا SCAN صحبت کنند.”

“آقای مارکوت به شورای SFN مشاوره داد و من معتقدم که او فقط زمانی گزارش های مربوط به فعالیت غیرقانونی را به او منتقل می کند که معتقد باشد شاکی راست می گوید.”

سوگندنامه دوم، از مارکوت، توضیح می‌دهد که چگونه سازمان‌های مدنی به عنوان اولین نقطه تماس برای شهروندان ملت اول که به کمک نیاز دارند، عمل می‌کنند، و این شامل گزارش در مورد خرید و فروش مواد مخدر یا قاچاق است. مارکوت می‌گوید که اغلب شهروندان از دادن اظهارات رسمی به RCMP راحت نیستند.

او همچنین به تیراندازی های مرگبار در مایو، یوکان، ماه گذشته اشاره می کند و می گوید که شهروندان ملت اول سلکرک “ترس داشته اند و کمتر مایل به ارائه گزارش هایی از خرید و فروش مواد مخدر به سازمان های مدنی هستند.”

کافه ظهر5:55رئیس ملت اول سلکرک می گوید همکاری با سایر دولت ها برای مقابله با بحران مواد افیونی کلیدی است

شارون نلسون می گوید که دولت ها باید در مورد استراتژی های مقابله با مرگ و میر ناشی از مواد افیونی در عرضه مواد مخدر ارتباط برقرار کنند.

در بیانیه ای در این هفته درباره اقدام دادگاه، اولین ملت گفت که “پیامی روشن ارسال می کند که ما فعالیت های مرتبط با مواد مخدر را در جامعه خود و در سرزمین های مسکونی خود تحمل نخواهیم کرد.”

در بیانیه آمده است: «این یک بحران گسترده در یوکان است و ما به همکاری با RCMP در استراتژی مشترک خود برای رسیدگی به این موضوع در جامعه خود ادامه خواهیم داد.