اوکراین تقاضای تسلیحات بیشتر را مستقیماً به بخش دفاعی کانادا می دهد

وزیر دفاع اوکراین روز چهارشنبه دولت کانادا را دور زد و درخواست کشورش برای تسلیحات پیشرفته‌تر را مستقیماً به تولیدکنندگان دفاعی کانادا رساند.

الکسی رزنیکوف از طریق یک بیانیه ویدئویی به حضار حاضر در بزرگترین نمایشگاه دفاعی کانادا گفت که کشورش نیازهای فوری تجهیزات نظامی دارد که باید پر شود.

رزنیکوف در نمایشگاه سالانه انجمن دفاع و امنیت کانادا (CADSI) (CANSEC) گفت: «از این رو، ما روی حمایت بلندمدت کانادا در این زمینه حساب می کنیم.

اوکراین فهرستی از محصولات و فناوری های کانادایی خود را به دولت کانادا داده است.

او گفت که اوکراین می‌خواهد با کانادا و پیمانکاران دفاعی آن همکاری کند تا مطمئن شود که سخت‌افزار «در صورت نیاز در دسترس ما است». [it] و در مقادیر مورد نیاز ما.”

درخواست او در حالی مطرح می شود که دولت فدرال در تلاش است تا تجهیزات بسیار مورد نیاز ارتش کانادا در اروپا را دریافت کند و با شکایت سربازان در مورد سن و کیفیت سلاح ها و تجهیزات حفاظتی خود مواجه است.

کانادا بیش از یک میلیارد دلار سخت افزار نظامی به اوکراین اهدا کرده است، از جمله خودروهای گشتی زرهی سبک، یک سیستم دفاع هوایی پیشرفته، سلاح های قدیمی ضد تانک، تانک های نبرد اصلی لئوپارد 2 و هویتزرهای 155 میلی متری. هنوز همه تجهیزات تحویل داده نشده است.

در حالی که رزنیکوف در اظهارات خود از کانادا قدردانی کرد، مقامات اوکراینی در کیف به طور خصوصی از سرعت تحویل کالا ابراز ناامیدی کردند و کانادا را پشت درهای بسته لابی کردند تا سیستمی ساختارمندتر ایجاد کند و به اوکراین دسترسی مستقیم به تأسیسات دفاعی کانادا بدهد.

وزیر دفاع اوکراین همچنین در سخنرانی خود نشانه ای را نشان داد و گفت امیدوار است که بازنشانی آینده سیاست دفاعی کانادا – که دولت لیبرال بیش از یک سال است روی آن کار می کند – شامل تعهد مداوم به کشورش باشد.

“ما این انتظار را داریم [a] وی گفت: حجم قابل توجهی از کمک های فنی به اوکراین در چارچوب بررسی سیاست دفاعی ارائه خواهد شد که قرار است در ماه ژوئیه منتشر شود.

اوکراین سپر اروپاست

در آن نقطه، رزنیکوف ممکن است از همتای کانادایی خود جلوتر باشد.

دولت لیبرال نگفته است که این سیاست چه زمانی منتشر خواهد شد. این کشور با فشارهای بین المللی مواجه است تا نوعی برنامه را قبل از نشست سران ناتو در ویلنیوس در اواسط ژوئیه در دست اجرا داشته باشد – نشستی که از قبل به عنوان نقطه عطف مهمی برای این ائتلاف توصیف می شود.

رزنیکوف گفت: “اوکراین اکنون در حال انجام مأموریتی است که ناتو برای آن ایجاد شده است. اوکراین سپر اروپا در شرق در برابر تهدید روسیه است. ما در حال نابودی قدرت نظامی هستیم که ارزش ها و آزادی های اروپایی را هدف قرار داده بود.” سلاح های روسی کمتر به معنای نفوذ کمتر روسیه است.

وی در ادامه به حضار یادآور شد: تصمیمات امروز ما بر توسعه امنیت اروپا و جهان در سال‌های آینده تأثیر خواهد گذاشت.

رزنیکوف همچنین برای همکاری نزدیک‌تر بین پیمانکاران دفاعی کانادا و اوکراین تلاش کرد.

یک مرد و یک زن در مقابل پرچم اوکراین دست می دهند.
الکسی رزنیکوف، وزیر دفاع اوکراین، در سمت چپ، با آنیتا آناند، وزیر دفاع، هنگام ورود به نشست گروه تماس دفاعی اوکراین به عنوان بخشی از شورای وزیران دفاع ناتو در بروکسل، دست می دهد. (Kenzo Tribouillard/AFP/Getty Images)

آنیتا آناند، وزیر دفاع، که کنفرانس سالانه CANSEC را با سخنرانی اصلی افتتاح کرد، در سخنرانی رزنیکوف حضور نداشت. از او پرسیده شد که آیا اوکراین لیست خاصی از تجهیزات پیشرفته کانادایی را ارائه کرده است یا خیر.

آناند قبل از بازدید از سالن کنفرانس گفت: “من تمام درخواست های اطلاعاتی که توسط وزیر رزنیکوف به من ارائه می شود را در نظر می گیرم.” من با او در تماس بودم و در روزهای آینده با او ملاقات خواهم کرد.»

کریستین سیانفرانی، رئیس و مدیر عامل CADSI، گفت که نمی‌تواند در مورد بحث‌هایی که ممکن است شرکت‌های فردی قبلاً با اوکراین داشته‌اند صحبت کند، اما انجمن او که نماینده صنعت است، فهرستی را ندیده است که بتواند بین اعضای خود توزیع کند.