این مقام می‌گوید آتش‌سوزی جنگلی در منطقه هالیفاکس «اسکارهای قابل مشاهده بر روی جامعه» بر جای گذاشته است

اگر برق یا داده دستگاهتان کم است، به‌روزرسانی‌های آتش‌سوزی خود را در CBC Lite دریافت کنید. این وب سایت ما با پهنای باند کم و فقط متنی است.

یک مقام محلی که روز سه‌شنبه از منطقه آتش‌سوزی در شمال غربی هالیفاکس بازدید کرد، گفت که این آتش‌سوزی «زخم‌های مشهودی» در جامعه بر جای گذاشته است.

کتی اوتول، افسر ارشد اداری هالیفاکس، در یک نشست خبری بعد از ظهر در رسانه ها گفت: “تصادفی بودن آن – با عبور از یک محله می توانید ببینید که یک ملک گم شده است و خانه همسایه خوب است.” دومین چیزی که مرا شگفت زده کرد، سرعت رفتن مردم است.

اوتول گفت وقتی مردم بتوانند به منطقه برگردند، “کل جامعه از طریق این کار به حمایت نیاز دارد تا تلاش کند و بهبود یابد.”

روز سه‌شنبه، مقامات گفتند که آتش گسترش نیافته است اما همچنان یک خطر است.

دیوید استیوز از دپارتمان منابع طبیعی نوا اسکوشیا گفت که خدمه در تمام بعدازظهر مشغول شرکت در دود و آتش سوزی های کوچک بودند.

استیوز در یک نشست خبری در ساعت 5 بعد از ظهر به خبرنگاران گفت: «آنها نه تنها برای خاموش کردن آتش، بلکه برای نجات جامعه کار می کنند.

تماشا | مقامات NS Premier، به‌روزرسانی آتش‌سوزی‌های جنگلی را در ساعت 3 بعد از ظهر به وقت محلی ارائه می‌کنند

دیوید ملدروم، معاون رئیس آتش نشانی هالیفاکس، گفت که خدمه در این منطقه – که تقریباً 788 هکتار در حومه دشت هاموندز، Upper Tantallon و Pockwock را پوشش می دهد – در طول شب برای خاموش کردن نقاط داغ باقی خواهند ماند. او همچنین از ادارات آتش نشانی در هانتسپورت و بروکلین برای تامین منابع تشکر کرد.

نوا اسکوشیا RCMP Cpl. گیوم ترمبلی گفت که پلیس جوامع آسیب دیده را زیر نظر دارد تا مراقب سرقت ها و فعالیت های مشکوک باشد. وی گفت تا کنون هیچ گزارشی منتشر نشده است.

تیم هیوستون، نخست وزیر این کشور بعد از ظهر روز سه شنبه در طی یک نشست خبری با خبرنگاران گفت که اکنون ممنوعیت سراسری سفر و فعالیت در جنگل های نوا اسکوشیا از جمله پیاده روی، ماهیگیری، کمپینگ و استفاده از وسایل نقلیه خارج از جاده وجود دارد.

مناطق جنگلی پارک ها بسته شد

هیوستون گفت: «ما می خواهیم مردم از جنگل بیرون بروند.

مناطق جنگلی پارک های شهرداری از ساعت 8 صبح روز چهارشنبه تعطیل است. پارک هایی مانند Shubie Park، Point Pleasant Park و Admiral Cove Park به دلیل پوشیده شدن از درختان زیاد به طور کامل بسته خواهند شد. مناطق غیر جنگلی پارک ها مانند زمین های بازی و زمین های ورزشی برای استفاده باز خواهند ماند.

این محدودیت ها تا 25 ژوئن “یا تا زمانی که شرایط اجازه لغو آنها را بدهد” وجود دارد.

شهردار مایک ساوج گفت که مقامات در حال بررسی کاهش مرزهای منطقه تخلیه هستند تا برخی از افرادی که به دلیل آتش سوزی مجبور به ترک خانه های خود شده اند بتوانند زودتر به کشور بازگردند.

ساویج گفت که تصمیمی در صبح چهارشنبه گرفته خواهد شد، اما همه چیز به حرکت آتش سوزی بستگی دارد. وی گفت: در صورت افزایش خطر گسترش آتش، هیچ کاهشی در مناطق تخلیه شده در نظر گرفته نمی شود.

ساویج بعدازظهر سه شنبه به خبرنگاران گفت: “این خطرناک است و غیرقابل پیش بینی است و ایمنی آتش سوزی نگرانی شماره 1 ما است.”

یک پمپ بنزین در مه دود با خورشید قرمز در پس زمینه نشان داده شده است.
ایستگاه گاز ویلسون در تانتالون روز سه شنبه در هاله ای از دود نمایش داده می شود. مقامات می گویند پیش بینی آب و هوا برای روز سه شنبه برای مقابله با آتش سوزی غیرقابل کنترل در این منطقه مساعد نیست، زیرا وزش باد پیش بینی می شود. (برت راسکین/سی بی سی)

ساویج گفت هرکسی که بخواهد به افرادی که در اثر آتش سوزی آواره شده اند کمک کند، می تواند به یونایتد وی هالیفاکس کمک مالی کند، که درخواست بازیابی آتش سوزی را راه اندازی کرده است.

دوشنبه شب، شهرداری منطقه ای هالیفاکس تخمین زد که تا کنون 200 خانه یا ساختمان در جوامع حومه شهر در فاصله 25 کیلومتری هالیفاکس، محل زندگی بسیاری از افراد شاغل در شهر، آسیب دیده است.

چرا مهار آتش سوزی در نزدیکی هالیفاکس سخت است؟

دیوید استیوز، تکنسین منابع جنگلی، استراتژی اطفای حریق را در پشت تلاش‌های جمعی برای مهار آتش‌سوزی در منطقه تانتالون بالا توضیح می‌دهد.

ملدروم قبلاً گفته بود که بیشتر سازه‌های آسیب دیده یا تخریب شده خانه‌های یک‌خانواری هستند. او از حدود 16400 نفر از ساکنان که مشتاقانه منتظر اطلاعات در مورد املاک خود هستند، خواستار صبر و شکیبایی شد.

او گفت که این “زمان قابل توجهی” طول خواهد کشید، اما مقامات اطلاعات را جمع آوری کرده و یک نقشه جغرافیایی با مکان های دقیق هر دارایی آسیب دیده ایجاد خواهند کرد.

مقامات به مردم یادآوری می کنند که تلاش نکنند و به خانه های خود بازگردند.

آتش سوزی جدید در جاده دشت هاموندز

اواخر بعد از ظهر سه‌شنبه، آتش‌سوزی جدیدی در جاده دشت هاموندز در نزدیکی ساختمان لبنیات فارمرز گزارش شد.

در حالی که نزدیک به محیط آتش سوزی اصلی در منطقه است، یک آتش سوزی جدید در نظر گرفته می شود.

منطقه اطراف جاده Hammonds Plains از Farmers Dairy Lane تا Giles Drive بسته شده است و تخلیه در حال انجام است.

  • سوال یا چیزی برای گفتن دارید؟ ایمیل: [email protected] یا اکنون در نظرات به ما بپیوندید.

دود شدید صبح امروز منطقه را فرا گرفته بود و دود در سراسر منطقه قابل مشاهده و استشمام بود.

RCMP به مسافران هشدار داده بود که به دلیل دود شدید در نزدیکی خروجی 5 بزرگراه 103 با احتیاط رانندگی کنند.

ملدروم گفت که خدمات بهداشتی اضطراری به دلیل کیفیت بد هوا، افزایش تماس‌های دیسترس تنفسی را شاهد بوده‌اند که برخی از آنها تا خیابان دانبراک در هالیفاکس، در حدود 20 کیلومتری Upper Tantallon، فاصله دارند.

نگرانی های مربوط به کیفیت هوا

او در طول مدت گفت: “دود قطعا یک عامل استرس زا است – من یک متخصص پزشکی نیستم – اما می دانم که افرادی که آسیب پذیر هستند و ممکن است سیستم ایمنی بدن را به خطر بیاندازند یا ممکن است بیماری تنفسی داشته باشند، باید در ناحیه دود بسیار بسیار مراقب باشند.” جلسه توجیهی سه شنبه

انجمن ریه نوا اسکوشیا و جزیره پرنس ادوارد گفت افرادی که در معرض خطر بیشتری از دود آتش سوزی هستند شامل سالمندان، افراد باردار، نوزادان و کودکان خردسال و به ویژه افرادی با شرایط تنفسی از قبل موجود مانند بیماری مزمن ریوی هستند.

میشل دونالدسون، مدیر ارتباطات انجمن، به رادیو سی‌بی‌سی گفت: «این افراد در حال حاضر برای نفس کشیدن تلاش می‌کنند، بنابراین شما دود آتش هیزم را به هوا اضافه می‌کنید و واقعاً می‌تواند وضعیت آنها را تشدید کند.» اطلاعات صبح نوا اسکوشیا.

صبح اطلاعات – NS6:26راهکارهایی برای محافظت در برابر استنشاق دود

انجمن ریه به ما راهبردهایی برای محافظت در برابر استنشاق دود ارائه می دهد. میشل دونالدسون مدیر ارتباطات با انجمن ریه نوا اسکوشیا و PEI است.

دونالدسون گفت این افراد باید در داخل خانه بمانند، از ورزش خودداری کنند، در مناطق خنک بمانند و از تهویه مطبوع قابل حمل و عملکرد چرخش در سیستم HVAC خود استفاده کنند.

دود آتش‌سوزی می‌تواند خیلی دور سفر کند و می‌تواند چندین هفته در هوا بماند، بنابراین حتی اگر نتوانید دود را در منطقه خود ببینید، ذرات معلق و سطح کیفیت هوا پایین می‌آیند، بنابراین مردم باید او گفت که اقدامات احتیاطی را برای محافظت از سلامت ریه خود انجام دهند.

دونالدسون گفت اگر افراد شروع به تجربه علائم جدی تری مانند سرگیجه، درد قفسه سینه، سرفه شدید یا تنگی نفس کردند، باید با پزشک خود تماس بگیرند یا به دنبال مراقبت های پزشکی فوری باشند.

ویدیوی داش‌کم شعله‌های آتش، دود اطراف رانندگان را در جاده NS نشان می‌دهد

یک راننده در 28 مه 2023 در دشت هاموندز، NS، شعله‌های آتش، دود سنگین و اخگرهای درخشان را در دو طرف جاده در میان آتش‌سوزی جنگلی که هزاران نفر را مجبور به تخلیه خانه‌های خود در نزدیکی هالیفاکس کرد، گرفت.

او افزود که ماسک‌های صورت N95 می‌توانند به فیلتر کردن ذرات معلق موجود در هوا کمک کنند – اگر کسی مجبور باشد در بیرون از دود باشد.

یک هشدار اضطراری که در ساعت 9:28 بعد از ظهر روز دوشنبه صادر شد، اعلام کرد که آتش سوزی در نوا اسکوشیا – از جمله آتش سوزی ها – حداقل تا 25 ژوئن “یا تا زمانی که شرایط بهبود یابد” ممنوع است.

شهرداری گفت که در حال ارائه یک طرح حمایتی برای ساکنان است، اما این روند ممکن است چند روز یا بیشتر طول بکشد.

این بیانیه گفت که نمایندگان اداره بیمه کانادا برای صحبت با ساکنان در مرکز بازی های کانادا که در حال حاضر به عنوان مرکز آسایش ساکنان آواره عمل می کند، در دسترس خواهند بود.

تصاویری از خانه های تخریب شده در آتش سوزی در Upper Tantallon، NS

مقامات می گویند آتش سوزی که از صبح روز دوشنبه در حال خاموش شدن است، انتظار می رود افزایش یابد.

هیوستون در یک نشست خبری بعد از ظهر دوشنبه گفت که حمایت مالی تا سقف 500 دلار برای خانوارهای مناطق تخلیه شده در دسترس خواهد بود. اطلاعات بیشتر در مورد واجد شرایط بودن و نحوه ثبت نام ساکنان امروز انتظار می رود.

گزارشی از مجروح شدن و مفقود شدن کسی گزارش نشده است.

آتش سوزی برای اولین بار در روز یکشنبه حوالی ساعت 3:30 بعد از ظهر در زیربخش Westwood Hills در خیابان Hammonds Plains گزارش شد. علت آن آتش سوزی در دست بررسی است.

اسکات تینگلی، مدیر حفاظت از جنگل DNR، روز دوشنبه گفت که احتمالاً فعالیت های انسانی در این امر نقش داشته است.

تینگلی گفت: «به جرات می‌توان گفت که همه آنها عامل انسانی بوده‌اند، ما گزارشی از رعد و برق در منطقه نداشته‌ایم، بنابراین این فعالیت‌های انسانی است که باعث آنها شده است.

ملدروم روز سه شنبه تکرار کرد که تلاش برای اطفای حریق طولانی خواهد شد.

مناطق تخلیه

شهرداری گفت به دلیل تغییر جهت باد دوشنبه شب، منطقه تخلیه ممکن است تغییر کند. اگر مردم نیاز به خروج دارند، باید حیوانات خانگی، مدارک مهم و دارو و همچنین لوازم مورد نیاز خود را به مدت 72 ساعت همراه داشته باشند.

افرادی که در مناطق تحت تاثیر وضعیت اضطراری محلی زندگی می کنند باید کیف بسته بندی شده و آماده سفر داشته باشند زیرا ممکن است نیاز به ترک در کوتاه مدت داشته باشند.

مناطقی که تاکنون تحت تأثیر تخلیه قرار گرفته اند عبارتند از:

  • بخش فرعی وست وود
  • زیرمجموعه تپه های سفید
  • زیرمجموعه هایلند پارک
  • هالیبرتون هیلز.
  • جاده پوک واک
  • گلن آربور.
  • جاده لوکاسویل به ساکویل درایو.
  • چوب درخت افرا.
  • راه سفر.
  • بلوار سنت جورج، شامل تمام خیابان‌های فرعی.
  • منطقه دریاچه مک کیب
  • سواحل نیلی.

شهرداری منطقه ای هالیفاکس در یک اعلامیه خبری بعد از ظهر دوشنبه گفت که تمام ساکنانی که مجبور به ترک هستند باید با شماره 311 ثبت نام کنند (رایگان به شماره 1-800-835-6428، 1.866.236.0020 فقط برای کاربران ناشنوای تلفن تله تایپ خطی).

یک نقشه منطقه تخلیه آتش و منطقه وضعیت اضطراری محلی را از ظهر دوشنبه نشان می دهد.
نقشه ای منطقه تخلیه آتش و منطقه وضعیت اضطراری محلی را در ساعت 2:30 بعد از ظهر 30 می 2023 نشان می دهد. (شهرداری منطقه ای هالیفاکس)

تعطیلی مدارس

مدارس زیر امروز تعطیل است:

  • دبیرستان بی ویو.
  • تانتالون ابتدایی.
  • تانتالون ارشد ابتدایی.
  • پنج پل بالاترین.
  • مدرسه ابتدایی خلیج سنت مارگارت.
  • کینگزوود ابتدایی.
  • دشت هاموندز ادغام شده است.
  • مدرسه راهنمایی Madeline Symonds.
  • هری آر. همیلتون ابتدایی.
  • میلوود ابتدایی.
  • دبیرستان میلوود
  • Sackville Heights Elementary.
  • Sackville Heights Junior High.
  • École du Grand-Portage.

ساکنانی که از آتش سوزی در منطقه هالیفاکس گریخته اند، کنار جاده ها را در شعله های آتش، خانه های در حال سوختن توصیف می کنند.

آتش سوزی در جنگل های شهرستان شلبرن هنوز کنترل نشده است، وضعیت اضطراری محلی اعلام شد

مراکز آسایش

شهرداری منطقه ای هالیفاکس یکشنبه شب وضعیت اضطراری محلی را برای دسترسی به پشتیبانی بیشتر اعلام کرد.

مراکز رفاهی در:

  • Black Point and Area Community Centre، 8579 St Margarets Bay Rd.، ساعت 7 صبح روز سه شنبه باز می شود و تا اطلاع ثانوی باز خواهد بود.
  • مرکز اجتماعی بیور بانک کینزاک، 1583 بیور بانک خیابان، ساعت 7 صبح روز سه شنبه باز می شود و تا اطلاع ثانوی باز خواهد بود.
  • Canada Games Centre، 26 Thomas Raddall Dr.، 24 ساعته باز است.
  • John W. Lindsay YMCA، 5640 Sackville St.، دوشنبه تا جمعه 5:45 صبح تا 10 شب، شنبه و یکشنبه 7:45 صبح تا 8 بعد از ظهر
  • جامعه YMCA، 2269 خیابان گوتینگن، هالیفاکس، دوشنبه تا جمعه 9:30 صبح تا 10 شب، شنبه و یکشنبه 8:30 صبح تا 5 بعد از ظهر

یک کلینیک سلامت اولیه سیار در مرکز آسایش Canada Games در روز چهارشنبه از ساعت 9 صبح تا 5 بعد از ظهر در دسترس خواهد بود. کلینیک می تواند مراقبت هایی را برای مسائل بهداشتی غیر فوری مانند پر کردن نسخه ها، علائم تنفسی جزئی، گلودرد، سردرد، ارائه دهد. درد عضلانی و سلامت روان و حمایت از اعتیاد.