با ادامه کاهش سطح آب، فورت مک فرسون، NWT، به وضعیت اضطراری پایان داد

جامعه فورت مک فرسون، NWT، وضعیت اضطراری محلی را با کاهش سیل و شروع تعمیرات جاده‌های آسیب‌دیده در دهکده لغو کرده است.

دهکده حدود 650 روز سه شنبه گذشته پس از سیلاب از رودخانه پیل که هر دو جاده را از جامعه دور کرد، وضعیت اضطراری اعلام کرد و دسترسی به فرودگاه و همچنین منبع آب آشامیدنی پاک روستا را مسدود کرد.

با این حال، سطح آب از اواخر هفته گذشته به طور پیوسته کاهش یافته است و به خدمه ساختمانی فرصتی برای تعمیر جاده ها می دهد. خدمات شهری از عصر یکشنبه به طور رسمی به محل خود بازگشته است.

دهکده گفت در یک پست فیس بوک که قرارداد LJ با کمک اداره زیرساخت منطقه ای، برای تعمیر جاده های آسیب دیده کار کرده است.

سیرا دیلی، که عضو شورای دهکده است، دوشنبه به سی بی سی تایید کرد که دهکده به وضعیت اضطراری خود پایان داده است.

او گفت: “در حال حاضر، ما تقریباً از جنگل خارج شده ایم.”

او اضافه کرد که خدمه دهکده بلافاصله شروع به کار کردند تا مخازن فاضلاب را خالی کنند و آب شیرین را تحویل دهند.

“من پست های زیادی در فیس بوک دیدم [Sunday] او می‌گوید که مردم هرگز از شنیدن کامیون‌های فاضلاب که به اطراف می‌چرخند و مردم را بیرون می‌کشند تا این اندازه خوشحال نشده‌اند.

“من فکر می کنم که جامعه از اینکه اوضاع در حال بهبود است، بسیار راحت است.”

این دهکده در طول هفته گذشته با سهم عادلانه خود از چالش ها مقابله کرده است.

جاده های صعب العبور به این معنی بود که مواد غذایی وارد نمی شد، سوخت گرمایشی غیر قابل دسترس بود و دسترسی به زباله دانی وجود نداشت. فرستنده‌های رادیویی نیز آسیب دیدند و باید برنامه‌های تخلیه آزمایشی برای نوزادان، سالمندان و افرادی که به مراقبت‌های پزشکی نیاز داشتند، اجرا می‌شد.

علاوه بر این، ساکنان از جان باختن سه نفر اخیر که ربطی به سیل نداشتند غمگین بودند.

دیلی گفت، علیرغم این، اعضای جامعه واقعاً همکاری می کردند و از نزدیک دستورالعمل های رهبری را دنبال می کردند.

او با اشاره به افسر ارشد اداری دهکده گفت: “واقعاً هیچ کس از چیزی شکایت نکرده است… که این امر کار را برای سرپرستی اداره کل ما آسانتر کرده است.”

ما به کسی صدمه نزدیم یا چیزی شبیه به آن.»

“آسیب، آسیب، آسیب”

رابرت الکسی پدر، یکی از بزرگان محلی، آرامش دیلی را تکرار کرد که همه می‌توانستند در طول این مصیبت در امان بمانند، اما او درباره چالش‌های پیش رو هشدار داد.

یک پیر جلوی نمایشگر پوست گوزن در یک کابین چوبی ایستاده است.
«بدون برف، باتلاق است، تپه‌ای است و دست‌انداز است. رابرت الکسی پدر، که از دهه 1950 در دام افتاده است، می گوید: هرگز در زندگی ام چنین چیزی را ندیده بودم. (فیلیپ مورین/سی بی سی)

به گفته دیلی، چندین خانه در انتهای شمالی این روستا دچار سیل شدند.

یک نقطه ماهیگیری محبوب در جنوب به نام Eight Miles نیز به شدت مورد حمله قرار گرفت و آب تا سقف برخی از کابین ها بالا رفت و حتی تعدادی دیگر را جابجا کرد. مردم همچنین تجهیزاتی مانند اسکیدو و کانو را از دست دادند.

الکسی پدر گفت: “من دیروز در کنار کشتی بودم که فرود آمد و اوضاع کاملاً به هم ریخته بود.” “یخ همه در میان این ساختمان ها است، و دو، سه خانه از بین رفته اند… رودخانه آنها را شناور کرد.

“همه خوب هستند و همه زنده هستند، این مهمترین چیز است. اما آسیب، آسیب، آسیب!”

دیلی هزاران دلار ضرر را برای هر اردوگاهی که تحت تأثیر قرار می‌گرفت تخمین زد – و این حتی برای تلفات عاطفی آن هم به حساب نمی‌آید.

دیلی گفت: “معمولاً افراد زیادی هستند که در کمپ های خود جدایی می گذرانند، اما این حتی امسال به دلیل ارتفاع زیاد آب ممکن نشد.”

بنابراین، زندگی افراد زیادی را تحت تأثیر قرار خواهد داد.»