با تشدید خطر آتش سوزی، دستور تخلیه مرکز آلبرتا پایانی قابل مشاهده نیست

هزاران نفر از مردم مرکز غرب آلبرتا که بیش از یک هفته پیش تخلیه شدند، حداقل تا یک هفته دیگر اجازه بازگشت ندارند.

ساکنان شهرستان برازئو، از جمله 7200 نفر از ساکنان شهر درایتون ولی، در 4 مه از خانه های خود تخلیه شدند. در اطلاعیه ای از ناحیه که عصر پنجشنبه صادر شد، گفت که تاریخ مشخصی برای بازگشت آنها وجود ندارد.

شهرستان Brazeau جدیدترین جامعه آلبرتا است که به ساکنان هشدار می دهد که دستورات تخلیه اجباری ممکن است برای روزها یا هفته ها بیشتر به دلیل از بین رفتن زیرساخت های حیاتی یا خطرات احتمالی ناشی از شعله های آتش باقی بماند.

ملیسا استوری، یک افسر اطلاعات استانی در آلبرتا وایلدفایر، گفت که مقامات چاره ای جز دور نگه داشتن ساکنان از جوامعی که در معرض تهدید هستند، ندارند.

استوری روز جمعه گفت: «ما می دانیم که ناامیدکننده است. تمرکز ما در حال حاضر ایمنی آلبرتایی ها و جوامع آنهاست.

ما تمام تلاش خود را برای کاهش آتش سوزی انجام می دهیم تا هرچه سریعتر آنها را به جوامع خود بازگردانیم.»

20 آتش سوزی جنگلی آلبرتا تا صبح جمعه هنوز کنترل نشده است

یک افسر اطلاعات آتش نشانی بامداد روز جمعه گفت که 74 آتش سوزی در آلبرتا در حال شعله ور شدن است که 20 مورد آن خارج از کنترل در نظر گرفته شده است.

از هفته گذشته که بیش از 100 آتش سوزی در سراسر استان شعله ور شد، جوامع در حال ارزیابی خسارات و تقویت خطوط دفاعی هستند زیرا پیش بینی شرایط گرم برای روزهای آینده تهدیدی برای افزایش شرایط خشک و تشدید بحران است.

تا صبح جمعه، 73 آتش سوزی در مناطق حفاظت شده جنگل های آلبرتا شعله ور شد، از جمله 20 مورد که از کنترل خارج شده اند. این تعداد شامل هفت آتش سوزی در خارج از مناطق حفاظت شده جنگل آلبرتا نمی شود.

هوای گرم و خشک همراه با وزش باد شدید در روزهای آینده پیش بینی می شود. بیش از 16000 نفر از حدود 31000 نفر کاهش یافته است.

استوری گفت: “خطر آتش سوزی در آخر هفته افزایش خواهد یافت.”

ما در حال حاضر روی خطر آتش‌سوزی بسیار بالا نشسته‌ایم، اما می‌توانیم تا یکشنبه آن را در حد افراطی ببینیم.»

مقامات دولتی و آتش‌سوزی‌های جنگلی، از جمله وزیر ایمنی عمومی آلبرتا، مایک الیس، در ساعت 3 بعد از ظهر روز جمعه به‌روزرسانی وضعیت آتش‌سوزی در جنگل‌ها را ارائه خواهند داد. کنفرانس خبری را به صورت زنده از اینجا تماشا کنید.

به‌روزرسانی کانتی برازو گفت که وضعیت آتش‌سوزی جنگلی برای بازگشت ساکنان بسیار ناآرام است.

این شهرستان گفت: “ما ناامیدی شما را می شنویم: همه کارکنان، خدمه و داوطلبانی که به این وضعیت اضطراری پاسخ می دهند بسیار سخت کار می کنند تا شما را در اسرع وقت به خانه برسانند.” ما می دانیم که مردم مضطرب، خسته هستند و می خواهند به خانه برگردند. خدمه ما شبانه روز کار می کنند تا این اتفاق بیفتد.”

آتش سوزی که باعث تخلیه دره درایتون شد اکنون در دو کیلومتری محدوده شهر می سوزد. از آن زمان تاکنون 3500 هکتار زمین مصرف کرده است و همچنان بدون کنترل در حال سوختن است.

این شهرستان می گوید که گارد آتش ایجاد شده توسط بولدوزرها به مهار گسترش کمک می کند که اکنون 40 کیلومتر طول دارد.

مقامات شهرستان گفتند که در روزهای آینده خواهند آموخت که این نگهبان چقدر خوب است.

در شمال غربی آلبرتا، افسران RCMP خانه به خانه خواهند رفت تا اطمینان حاصل کنند که هیچ ساکنی در بخش‌های ناحیه شهرداری گرین ویو که تحت دستور تخلیه اجباری هستند باقی نمی‌مانند.

جوامع آسیب دیده شامل فاکس کریک، روستای لیتل اسموکی و مناطق اطراف آن هستند.

یک هشدار اضطراری استانی که پنجشنبه در ساعت 8 بعد از ظهر صادر شد، گفت: همه کسانی که هنوز در آن مناطق هستند باید آنجا را ترک کنند. ناحیه شهرداری گرین ویو گفت که همه ساکنان موظفند حداکثر تا ظهر جمعه تخلیه شوند.

شهرداری می گوید: «تا زمانی که آتش نشانی محلی منطقه را پاکسازی نکرده است، به مناطقی که در اثر آتش سوزی به شدت آسیب دیده یا تخریب شده است، دوباره وارد نشوید».

هفت آتش سوزی در محدوده این منطقه و دو مورد دیگر در خارج از محدوده آن است.

خدمه آتش سوزی در شرق شهر فاکس کریک را که در 265 کیلومتری شمال غربی ادمونتون قرار دارد، زیر نظر دارند. انتظار می رود روز جمعه رشد قابل توجهی داشته باشد.

برایان دیویدسون، رئیس آتش نشانی شهر گفت: ما موقعیت دفاعی بسیار خوبی داریم و من بسیار مطمئن هستم که شهر به خوبی عمل خواهد کرد.

ما فقط می خواهیم مطمئن شویم که جامعه بدون توجه به آنچه طبیعت به ما می زند زنده می ماند.

دیویدسون گفت که خدمه زمینی در حال ساخت گاردهای آتش نشانی و استفاده از آبپاش برای محافظت از اموالی هستند که بیشتر در معرض خطر هستند، در حالی که بمب افکن های آبی شعله های آتش را از آسمان خاموش می کنند.

دیویدسون گفت که خدمه تمام تجهیزات سنگین مورد نیاز خود را در اختیار دارند اما شهر برای مردم “کمی خجالتی” است.

او گفت که ورود نیروهای نظامی کمک خواهد کرد

او گفت: «هفت روز گذشته و زیاد نخوابیده است. “ما یک هدف مشترک داریم که این به شهر نمی رسد و ما فقط به بهترین ها امیدواریم.”

وی گفت: اطفای حریق در حالی که خانواده های آنها ساعاتی دورتر هستند، به دستور تخلیه، آسیب جسمی و روحی بر آتش نشانان محلی وارد کرده است.

او گفت: «آنها دارند خسته می شوند، همه ما می خواهیم هر چه زودتر به شهر برگردیم و به حالت عادی برگردیم.»