بررسی ادعاهای آزار و اذیت در محل کار در موزه تاریخ تا سال 2021 گسترش می یابد

دولت فدرال موظف رئیس موقت موزه تاریخ کانادا را در تلاش برای ایجاد ثبات بیشتر در این موسسه در حالی که منتظر نتایج تحقیق در مورد ادعاهای محیط کار سمی است ، طولانی می کند.

پیش بینی می شود این تحقیقات به سرپرستی وکیل میشل فلاهرتی حداقل برای چند هفته تا سال 2021 ادامه داشته باشد. طبق قوانین فعلی ، رئیس جمهور موقت کارولین درماگوت باید قبل از 20 ژانویه توسط سومین رهبر موقت موزه در کمتر از سال

منابع به رادیو کانادا گفته اند که دولت تصمیم گرفته است که ماموریت Dromaguet را بیش از دوره 90 روزه معمول تمدید کند. منابع گفتند که این حرکت هنوز باید توسط کابینه تأیید شود ، که براساس پیشنهاد استیون گیلبو ، وزیر میراث کانادا عمل خواهد کرد.

وزیر میراث کانادا استیون گیلبو توصیه خواهد کرد که کابینه را در مورد تمدید دوره ریاست موقت موزه تاریخ ارائه دهد. (آدریان وایلد / مطبوعات کانادایی)

Dromaguet از 20 اکتبر به عنوان رئیس موقت موزه گاتینو ، كوئه فعالیت می كند. دارنده تمام وقت این عنوان ، مارك اونیل ، از تابستان ، هنگامی كه تحقیقات در مورد پاسخ به ادعاهای آزار و اذیت در محل کار.

ماموریت اونیل در ژوئن سال آینده رسماً پایان می یابد. مشخص نیست که آیا او قبل از انتشار نتایج تحقیقات به موقعیت خود باز خواهد گشت یا خیر.

دولت در حال حاضر جستجوی رئیس جمهور جدید را آغاز کرده است. در حالی که برخی از نامزدها در صف ایستاده اند ، انتخاب نهایی ماه ها مانده است.

فلج نهادی

تعدادی از کارمندان سابق و فعلی موزه به رادیو کانادا گفته اند که احساس می کنند تحقیقات خیلی کند پیش می رود و موسسه را فلج می کند در حالی که همچنین با تأثیرات فلج کننده بیماری همه گیر COVID-19 بر محل کار و فعالیت های عمومی آن سروکار دارد.

این منابع همچنین می گویند که موزه اطلاعات کمی در مورد تحقیقات و جدول زمانی برای تکمیل آن به کارکنان ارائه داده است.

منابع گفته اند كه شكايت هايي كه منجر به آغاز تحقيقات در ماه جولاي شد ، مستقيماً به دفتر گيلبو ارسال شده است. تصمیم شاکیان برای ارائه موضوع به دولت به طور گسترده ای به عنوان رد روند منابع انسانی داخلی در موزه ، که یک شرکت تاج مستقل است ، تلقی شد.

سخنگوی Guilbeault گفت که دولت “اطمینان کامل” به تحقیقات در حال انجام دارد.

دبیر مطبوعاتی كامیل گاگنه راینولد گفت: “ما از همه كارمندانی كه شرایط مشكلی را دیده یا شاهد آن بوده اند دعوت می كنیم تا در روند تحقیق مشاركت كنند.”

به گفته منابع ، این شکایات مربوط به رفتار اونیل با کارمندان و همچنین سبک مدیریت و خلق و خوی وی است.

کارمندان سابق که با او کار می کردند ادعا کردند که اونیل غیرقابل پیش بینی ، بدخلقی است و گاهی به شدت عصبانی می شود. این منابع گفتند که گرچه وی ویژگی های انکارناپذیری دارد که صعود وی به رده های بالای سازمان را توضیح می دهد ، اما کارکنان را دائماً روی انگشتان خود نگه داشته است.

مدتی است که این موزه در مدیریت عالی ثبات ندارد. پست مدیر کل از زمان عزیمت ژان مارک بلایز در تابستان خالی است. خود دروماگوت قبلاً به عنوان مدیرکل موزه جنگ کانادا در اتاوا به عنوان بازیگر فعالیت می کرد.

هیئت مدیره موزه تحت هدایت یک صندلی موقت ، ژان گیگور ، که در ماه سپتامبر این سمت را به دست گرفت ، فعالیت می کند.

پس از عزیمت اونیل در مرخصی استعلاجی در تابستان امسال ، در ابتدا با معاون رئیس جمهور هدر پازکوفسکی برای یک دوره 90 روزه جایگزین شد.

وکیل اونیل ، دیوید لاو ، گفت که موکلش هیچ نظری در مورد وضعیت فعلی ندارد.

این موزه همچنین اطلاعات کمی در مورد وضعیت تحقیقات یا موقعیت درماگوت ارائه می دهد.

سخنگوی بیل واکر گفت: “در حال حاضر تغییری در وضعیت اعضای تیم اجرایی موزه وجود ندارد.”