برنامه های دولت فدرال برای اجرای گزارش تیراندازی جمعی NS هنوز در هوا وجود دارد

دو ماه پس از اینکه کمیسیونی که در مورد بدترین تیراندازی جمعی در تاریخ کانادا تحقیق می‌کند، درخواست‌های گسترده‌ای را برای اصلاح RCMP و بهبود ایمنی جامعه مطرح کرد، هنوز مشخص نیست که دولت فدرال چه تعداد از توصیه‌های آن را اتخاذ خواهد کرد.

در 30 مارس، روسای کمیسیون تلفات جمعی گزارش نهایی را با 130 توصیه در بیش از 3000 صفحه منتشر کردند. این کمیسیون برای بررسی مرگ 22 نفر به دست یک مرد مسلح در نوا اسکوشیا تشکیل شد.

مارکو مندیچینو، وزیر ایمنی عمومی روز چهارشنبه به خبرنگاران در اتاوا گفت که دولت “در کوتاه مدت به روز رسانی دقیقی خواهد داشت.”

او گفت: «من در مورد اینکه چه توصیه‌هایی اجرا می‌شود، ذهن بسیار باز خواهم داشت.

تماشا | خبرنگاران از وزیر در مورد اجرای توصیه های گزارش تلفات جمعی سوال می کنند

خبرنگاران از وزیر در مورد اجرای توصیه های گزارش تلفات جمعی سوال می کنند

به دنبال اعلام یک نهاد مستقل برای نظارت بر پیشرفت دولت های فدرال و نوا اسکوشیا در اجرای توصیه های ارائه شده توسط کمیسیون تلفات انبوه، خبرنگاران مارکو مندیچینو وزیر ایمنی عمومی را برای تعیین جدول زمانی دولت فدرال برای اجرای توصیه ها تحت فشار قرار دادند.

وزیر، همراه با دولت نوا اسکوشیا، ایجاد یک نهاد مستقل برای نظارت بر پیشرفت هر دو دولت در اجرای توصیه‌های گزارش را اعلام کرد.

آنها اعلام کردند که لیندا لی اولاند، قاضی بازنشسته دادگاه تجدید نظر نوا اسکوشیا، ریاست چیزی را بر عهده خواهد داشت که “کمیته نظارت بر پیشرفت” نامیده می شود.

کمیسیون تلفات جمعی توصیه کرده بود که هر دو سطح دولت تا 31 مه یک نهاد پاسخگویی ایجاد کنند.

مندسینو گفت اولاند “درکی دارد که چگونه می توان این اصلاحات را از کلمات موجود در یک صفحه برداشت و به واقعیتی تبدیل کرد که اعتماد را بهبود بخشد و RCMP را اصلاح کند.”

مندیچینو: حذف تدریجی انبار یک «تصمیم مهم» خواهد بود

روز چهارشنبه بارها از وزیر پرسیده شد که آیا دولت به همه توصیه های گزارش پایبند خواهد بود یا خیر.

به عنوان مثال، این گزارش توصیه می‌کند که مرکز آموزشی تاریخی RCMP در رجینا، که به عنوان انبار شناخته می‌شود، کنار گذاشته شود، و یک مدل سه ساله و مبتنی بر مدرک از آموزش پلیس برای همه خدمات پلیس در کانادا ایجاد شود. سیاستمداران در ساسکاچوان قبلاً این مفهوم را رد کرده اند.

مندسینو آن را “تصمیم مهم” خواند که نیاز به مشورت بیشتر دارد.

او گفت که «کاملاً متعهد است که تا جایی که می‌توانیم سریع» رایزنی‌ها را انجام دهیم، «اما به روش درست».

بیشتر توصیه‌های کمیسیون‌ها با هدف اصلاح RCMP بود.

گزارش کمیسیون، خدمات پلیس را به دلیل کوتاهی در هشدار دادن به اعضای جامعه در مورد خطری که در آن قرار داشتند محکوم کرد و آنها را از اطلاعات بالقوه نجات بخش محروم کرد.

این نیرو مدت‌هاست که با «ناتوانی در واکنش سریع، علنی، یا مؤثر در تصدیق، تلاش برای درک و اصلاح اشتباهات یا کاستی‌های خود» مواجه بوده است.

یکی از توصیه‌های تعیین‌کننده از وزیر امنیت عمومی فدرال می‌خواهد تا بررسی مستقل RCMP را برای بررسی رویکرد این نیرو در قبال پلیس قراردادی و همکاری با شرکای قراردادی، مانند استان نوا اسکوشیا، سفارش دهد.

«پارلمان، RCMP و امنیت عمومی کانادا باید قاطعانه برای اجرای توصیه‌های ما در این زمینه‌ها عمل کنند، اگر خط تجاری پلیس قرارداد RCMP می‌خواهد آینده‌ای در ارائه خدمات پلیس دموکراتیک، پاسخگو به حقوق و برابری در رابطه با خدمات پلیس داشته باشد که کانادایی‌ها به درستی انتظار دارند. ” در این گزارش آمده است.

مندسینو گفت که دولت قبلاً متعهد به اصلاحات بیشتر در قانون اسلحه – یکی از توصیه‌های گزارش – شده است و افزود که RCMP تغییراتی در سیستم هشدار اضطراری خود ایجاد کرده است.