برگزارکنندگان غرور برای بودجه بیشتر درخواست می کنند زیرا افزایش هزینه های امنیتی می تواند جشن ها را کاهش دهد

افزایش هزینه‌های امنیتی و افزایش نگرانی‌های ایمنی، برخی از برگزارکنندگان پراید را نگران کرده است که رویدادهای کانادا در سال جاری به این اندازه پررنگ نباشد.

در اوایل این هفته، پراید تورنتو اعلام کرد که ممکن است نیاز به کاهش برنامه‌های جشنواره امسال داشته باشد، زیرا تنها چند هفته قبل از این رویداد با افزایش هزینه‌های زیادی برای پلیس و بیمه دست و پنجه نرم می‌کند.

کریس کندی، سخنگوی و عضو هیئت مدیره سازمان ملی فایرته کانادا پراید، گفت که شهرهای دیگر – اعم از بزرگ و کوچک – نیز با چالش هایی روبرو هستند.

او در مصاحبه‌ای گفت: «این به همان اندازه برای جوامع غرور روستایی‌تر و دورافتاده‌تر ما نیز نگران‌کننده است.

کندی گفت که هزینه های استخدام امنیت (خواه پلیس یا امنیت خصوصی) و همچنین هزینه های مادی همگی بالا رفته اند.

در عین حال، بسیاری از رویدادهای پراید پس از چندین سال کاهش رویدادها به دلیل همه گیر شدن، به دنبال گسترش هستند.

ونکوور به مسیری که می‌گوید در دسترس‌تر است، با پیاده‌روهای وسیع‌تر، تپه‌های کمتر و نزدیک‌تر به حمل‌ونقل عمومی روی آورده است. تورنتو مسیر رژه خود را گسترش داد و یک باغ آبجو 1000 نفری جدید اضافه کرد پلیس گفت به افزایش هزینه خدمات کمک کرد.

کندی گفت: “وقتی رد پای خود را کمی بزرگتر باز کنید، هزینه های بیشتری نیز به همراه دارد.”

این هزینه های اضافه شده در بحبوحه افزایش تهدیدها علیه افراد دو روحیه، لزبین، همجنس گرا، دوجنسه، ترنسجندر و دگرباش (2SLGBTQ) صورت می گیرد.

نگرانی در ایالات متحده، و در کانادا

مشکل به خصوص است حاد در ایالات متحدهاما سازمان دهندگان در کانادا می گویند که آنها همچنین نگران افزایش آب و هوای سمی هستند.

آخرین گزارش جنایات نفرت از اداره آمار کانادا به افزایش 64 درصدی مواردی که افراد را به دلیل گرایش جنسی خود هدف قرار می دهند، اشاره کرد.

همچنین پرچم پراید تبدیل به یک موضوع مناقشهبا توجه به اینکه شهرک نورویچ انتاریو تصمیم گرفته است که پرچم را در املاک شهرداری به اهتزاز درآورد.

بری کارلنزیگ، رئیس و رئیس وینیپگ پراید، گفت: “این در حال سرازیر شدن به کانادا است.”

ما امنیت بیشتری را اضافه کرده‌ایم که باعث افزایش هزینه‌ها نیز می‌شود، زیرا می‌خواهیم مطمئن شویم که مردم احساس امنیت می‌کنند تا خود واقعی خود باشند.»

تماشا | کشوری تقسیم شده: حقوق تراجنسیتی ها در ایالات متحده:

کشوری تقسیم شده: حقوق تراجنسیتی ها در ایالات متحده

28 مارس 2023 | صدها لایحه برای هدف قرار دادن تراجنسیتی ها و حقوق آنها در ایالات متحده ارائه شده است. اندرو چانگ توسط یک فعال که همه اینها را دنبال می کند به آن ملحق می شود. سپس، یک مادر و پسر ترنسش توضیح می دهند که چرا ایالت خود را ترک نمی کنند.

سال گذشته، کارلنزیگ گفت که سازمان غیرانتفاعی او به دلیل تورم، سه تا پنج درصد افزایش بودجه را در نظر گرفته بود، اما شاهد افزایش بیش از 15 درصدی هزینه های امنیتی بود.

او گفت که هنوز منتظر قیمت گذاری نهایی برای امنیت در سال جاری است، زیرا این رویداد تنها یک هفته دیگر در 4 ژوئن باقی مانده است.

در مورد تورنتو، این سازمان گفت که بیمه برای سال 2022 60000 دلار برای گروه هزینه داشت، اما هزینه امسال تا 278000 دلار است. در همین حال، هزینه پلیس از 62000 دلار در سال گذشته به قیمت 186000 دلار در سال 2023 افزایش یافت.

در مونترال، سازمان‌دهندگان در حال برنامه‌ریزی برای بازگرداندن رژه امسال هستند، زیرا رژه سال گذشته به دلیل نگرانی‌های امنیتی در آخرین لحظه لغو شد. سازمان دهندگان نتوانستند داوطلبان کافی برای کمک به ایمن سازی مسیر استخدام کنند.

“هنوز اعتراض بسیار زیاد است”

با توجه به این چالش‌ها، کندی گفت که گروه‌های پراید به بودجه عمومی بیشتری برای کمک به جبران هزینه‌ها نیاز دارند.

کندی گفت: «من به دولت‌های فدرال، استانی و شهری تکیه می‌کنم تا به ما بپیوندند و به‌عنوان متحدان به ما بپیوندند و واقعاً این بودجه و آن حمایت را فراهم کنند تا بتوانیم این تغییرات را ایجاد کنیم.»

به‌عنوان یک سازمان غیرانتفاعی، زمانی که از هزینه تورم استفاده می‌کنید و پس از آن که یک ماه قبل از رویدادتان یا سه هفته قبل از رویدادتان مطلع شدید، بودجه‌بندی بسیار سخت است. “

دو نفر می رقصند
فلورانس، چپ، و بیلی در محلی که قرار بود رژه غرور مونترال در 7 اوت گذشته آغاز شود می رقصند. برگزارکنندگان جشنواره به دلیل نگرانی در مورد امنیت به دلیل کمبود کارکنان، رژه را لغو کردند. (گراهام هیوز/ مطبوعات کانادا)

در بیانیه‌ای که روز جمعه منتشر شد، امنیت عمومی کانادا اعلام کرد که «به شدت نگران افزایش نفرت ضد 2SLGBTQI+ و تأثیر بالقوه بر ایمنی رویدادهای پراید است».

آدری شامپو، سخنگوی وزیر امنیت عمومی، گفت که دولت فدرال از نگرانی ها در مورد افزایش هزینه ها آگاه است.

شامپو گفت که دولت فدرال “به همکاری نزدیک با همه شرکا ادامه خواهد داد تا اطمینان حاصل شود که هر کسی که رویدادها و جشنواره های مربوط به پراید را جشن می گیرد، می تواند این کار را به طور ایمن و فراگیر انجام دهد.”

کندی به نوبه خود خاطرنشان کرد که خود غرور به عنوان یک راهپیمایی و نوعی اعتراض آغاز شد.

بسیاری از سازمان‌ها این تاریخ را پذیرفته‌اند و مردم را که با پای پیاده راه می‌روند به جای شناور و وسایل نقلیه در اولویت قرار می‌دهند.

او گفت: «من می‌دانم که بسیاری از سازمان‌های عضو ما به آن ساختمان، آن پایه و اساس چیزی که پراید واقعاً برای آن است، بازگشته‌اند.

هنوز هم بسیار اعتراض است.