بسته کمکی که کارخانه کاغذ سازی NS را پس انداز کرد ، به دادگاه تجارت می رود

آیا بسته کمک دولت استانی که هشت سال پیش به راه اندازی مجدد یک کارخانه تولید کاغذ در پورت هاوکبری ، ایالت نیویورک کمک کرده است ، توافق نامه تجارت آزاد آمریکای شمالی را نقض کرده است؟

این سوال پیش روی یک هیئت داوری تجارت بین المللی است که جلسات دادرسی را در روز دوشنبه آغاز کرد.

Resolute Forest Products با ادعای کمک 124 میلیون دلاری از دولت وقت NDP اسکوشیا در سال 2012 ، در صدد خسارت 100 میلیون دلاری از کانادا برآمده است که با هزینه Resolute ، یک عملیات ناموفق را به رهبر بازار تبدیل کرده است.

توافق نامه جدید کانادا ، ایالات متحده و مکزیک در مورد تجارت موارد داوری سرمایه گذاران مانند این مورد را از بین می برد ، اما ادعای قطعی ، که در سال 2015 ارائه شد ، پدربزرگ بود.

مایکل اسنار ، وکیل مصمم به دادگاه داوری دائمی ، که مقر آن در لاهه است ، گفت: “مجموعه ای از اقدامات برای تبدیل پورت هاوکسبری به کم هزینه ترین تولیدکننده کاغذ با تقویم فوق العاده انجام شد.”

“به طور کلی ، این خط عبور کرد. نوا اسکوشیا می دانست که اقدامات آن به سرمایه گذاری های کاغذی SC Resolute آسیب می رساند. این بزرگترین تولید کننده در بازار بود و نوا اسکوشیا قصد داشت پورت هاوکسبری را نسبت به Resolute و سایر تولیدکنندگان فوق العاده رقابتی کند.” او گفت.

ادعا می کند که نمی تواند رقابت کند

دفتر مرکزی مستقر در دلاور ، Resolute گفت که پس از راه اندازی مجدد کارخانه جدید مالکان ، شرکت Pacific West Commercial Corporation ، کارخانه تولید کاغذ براق ارزان قیمت که از Port Port Hawkesbury Paper ارائه می شود ، نمی تواند رقابت کند ، که در سال 2011 در حمایت از بستانکار قرار گرفته بود.

Resolute ادعا می کند که کمک مالی “خارق العاده” و “بی سابقه” دولت استرالیایی دارل دکستر به تبعیض علیه یک سرمایه گذار خارجی در کانادا منجر شده است.

این شرکت کاغذ پورت هاوکسبری را مقصر تصمیم Resolute برای بستن کارخانه Laurentide خود در Shawinigan ، Que.

کانادا می گوید پرونده بی اساس است

وکلای کانادا این ادعا را رد کردند و اظهار داشتند: “اغراق و شخصیت پردازی های نادرست برای ایجاد احساس خشم”.

مارک لوز ، وکیل تجارت امور جهانی ، با اشاره به بخشی که تضمین رفتار برابر با سرمایه گذاران است ، گفت: “هیچ نقضی در NAFTA فصل 11 رخ نداده است.”

لوز گفت که این استان حق دارد با کارآیی بیشتر آسیاب با وام ، معاملات زمینی و آموزش نیروی انسانی پاسخ دهد.

“حمایت نوا اسکوشیا از پورت هاوکسبری نمونه ای از اقدامات بسیاری از دولتهای سراسر جهان است که در معرض بسته شدن احتمالی یک بازیگر بزرگ صنعتی در یک منطقه آسیب پذیر از نظر اقتصادی قرار دارند که می تواند هزاران نفر را بیکار کند و صدها میلیون دلار به اقتصاد آسیب برساند. ، “لوز گفت.

وی گفت ، معامله ای برای تهیه مقاله پورت هاوكبری با نرخ برق كمتر توسط استان انجام نشده است ، اما بین دو شركت خصوصی انجام شده و توسط یك تنظیم كننده مستقل تصویب شده است.

شش روز برای رسیدگی در نظر گرفته شده است.