بهبود بازار کار از COVID-19 در ماه اکتبر با تنها 84000 شغل جدید کاهش می یابد

بازار کار کانادا در ماه اکتبر 84000 شغل جدید اضافه کرد ، رقمی بهتر از آنچه انتظار می رفت ، اما این بدان معناست که اقتصاد امروز بیش از 600000 کارگر با حقوق کمتر از ماه فوریه ، قبل از حمله COVID-19 دارد.

این کمترین تعداد شغل ماهانه از زمان بهبود در ماه مه است ، اما کمی بهتر از 75000 شغلی است که اقتصاددانان به طور متوسط ​​انتظار داشتند.

آمار کانادا روز جمعه گزارش داد که اکثر بخشهای اقتصاد به اضافه صنعت اقامت و خدمات غذایی ، که 48000 نفر دیگر را کاهش داده است – بیشتر در کبک ، شغل اضافه کردند.

آژانس داده گفت که نرخ بیکاری 8.9 درصد ثابت است زیرا 1.8 میلیون کانادایی وجود دارد که به طور رسمی در زمره بیکاران طبقه بندی می شوند – این بدان معنی است که آنها دوست دارند شغل داشته باشند ، اما نمی توانند کاری پیدا کنند ، تعریفی که افراد بازنشسته را مستثنی کند ، بسیاری از دانش آموزان و والدین در خانه هستند.

540،000 نفر دیگر در طول ماه شغل می خواستند اما به دنبال شغل نرفتند ، این بدان معناست که آنها شرط آژانس داده را ندارند تا رسما بیکار تلقی شوند. اگر این افراد در این اعداد قرار بگیرند ، نرخ بیکاری کانادا به 11.3 درصد می رسد.

رقم 1.8 میلیون نفر بیکار در مقایسه با کمتر از 1.2 میلیون نفر در فوریه بیکار است. این در حالی است که نرخ بیکاری در فوریه 5.6 درصد بود. اکنون 8.9 درصد است.

بیش از یک چهارم کسانی که رسماً بیکار می شوند حداقل برای مدت شش ماه بیکار بوده اند. آمار کانادا اعلام کرد ، افزایش در آن گروه از افراد به اصطلاح “بیکار طولانی مدت” از سال 1976 تاکنون ، “ثبت شدیدترین آمار ثبت شده” است.

علاوه بر تعداد افرادی که هنوز بیکار هستند ، آمار کانادا اعلام کرد که 433000 نفر دیگر نیز شغل دارند ، اما به دلیل بیماری همه گیر کمتر از نیمی از مقدار معمول خود را کار می کنند.

و تقریباً یک چهارم کارگران نیمه وقت – 826000 نفر – اظهار داشتند که ترجیح می دهند کار تمام وقت داشته باشند ، اما نمی توانند آن را پیدا کنند.

رویس مندز ، اقتصاددان CIBC ، در مورد این اعداد خاطرنشان کرد: “افزایش قابل توجهی در بیکاری طولانی مدت در بین کانادایی ها وجود دارد.” “به نظر می رسد که مقالات مربوط به استخدام در طی پاییز و زمستان آینده فرسوده و سیراب می شوند ، زیرا دولت ها سعی می کنند فعالیت را در تلاش برای مهار ویروس تنظیم کنند.”