به روزرسانی مالی صحبت های بیشتری در مورد کمک به زنان شاغل به ارمغان می آورد ، اما جزئیات کمی ارزشمند است

در به روزرسانی مالی اوتاوا در روز دوشنبه ، آنچه دولت پیشنهاد می کند برای کمک به اقتصاد در زنده ماندن از بیماری همه گیر ، و رشد به دلیل ظهور کشور از آن به زودی ، بیان شده است.

و سیاست گذاران می گویند که بخش عمده ای از این بهبود به دلیل کمک به یکی از سخت ترین گروه های جمعیتی یعنی زنان بستگی دارد.

اقتصاددانان رویال بانک خاطرنشان کردند: زنان به طور نامتناسبی در معرض از دست دادن شغل های ناشی از COVID-19 قرار گرفته اند. گزارش اخیر در مورد موضوع.

در حالی که اشتغال کلی نسبت به قبل از همه گیری بسیار کم است ، داون دژاردینز و کری فریستون اقتصاددانان محاسبه کردند که تقریباً 68000 مرد بین فوریه و اکتبر به نیروی کار پیوسته اند ، در حالی که بیش از 20،000 زن آن را در همان بازه زمانی ترک کرده اند.

کارشناسان می گویند ، دلیل عمده این مهاجرت این است که زنان از نظر نامتناسب مراقبت از کودکان متحمل بار می شوند و مجبور می شوند مراقبت های شغلی خود را به جای اهداف شغلی خود انتخاب کنند.

اتاوا به آن اشاره کرد می خواست یک برنامه ملی مراقبت از کودکان در سخنرانی تختی خود در ماه سپتامبر ایجاد کند، و این آرزو را در به روزرسانی مالی روز دوشنبه تکرار کرد. اما در حالی که دولت برای بررسی این ایده مقداری پول اختصاص داده است ، اما هنوز واقعیت فاصله دارد.

انتخاب بین مهد کودک یا شغل

زنان خیلی خوب می دانند که اکنون چقدر به شدت مورد نیاز است.

Janel Sherise آرایشگر و مادر در میسیساگا ، درست در غرب تورنتو است.

او قبل از شروع بیماری همه گیر در مرخصی زایمان به سر می برد ، اما وقتی این کار پایان یافت ، دریافت که درآمد وی به عنوان یک آرایشگر خشک شده است ، بنابراین با مشکلی که برای بسیاری از مادران شاغل آشنا بود روبرو شد: انتخاب بین پیدا کردن پول برای پرداخت مهد کودک یا قرار دادن او شغل شخصی خود را در انتظار.

وی گفت: “من عادت کرده ام که در نیروی کار باشم و به تأمین هزینه های خانواده ام کمک کنم ، اما این فقط عملی نیست.”

گوش کنید | جانل شریس با مت گالووی CBC در مورد زندگی مادران شاغل در یک بیماری همه گیر صحبت کرد

جاریساعت 19:30ممکن است ‘او-پنهان کاری’ همه گیر به نظر برسد

این بیماری همه گیر منجر به آن شده است كه آن را ترك سكسیشن می نامند و بسیاری از زنان را مجبور به بیكاری می كند. ما با جانل شیریز ، مادری صحبت می کنیم که مجبور به انتخاب کار و مراقبت از کودک شد ، اما در حال یافتن راه های جدید برای گذران زندگی است. و ما درباره داون دژاردینز ، معاون اقتصاددان ارشد RBC ، و آنجوم سلطانا ، مدیر ملی سیاست های عمومی و ارتباطات استراتژیک YWCA کانادا ، در مورد شکل ظاهری یک “زن مخفی” صحبت خواهیم کرد. ساعت 19:30

او برای کمک به پرداخت صورتحساب ها از خانه اش تجارت کیک پنیر راه اندازی کرده است ، اما کار سختی است.

او می گوید: “من قطعاً دارم از طریق چرت زدن کار می کنم.” یک برنامه ملی مراقبت از کودک می تواند به شما کمک کند ، اما او می داند که مادران شاغل مانند او اکنون به کمک فوری احتیاج دارند وگرنه خطر عقب ماندن را دارند.

جینا ویویان تورنتونی نیز داستان مشابهی دارد.

پرستار جینا ویویان مجبور شد کار خود را در ماه مارس متوقف کند ، وقتی همه گیر شد تا از پسران دوقلوی خود مراقبت کند. (ارائه شده توسط جینا ویویان)

او به عنوان یک پرستار مراقبت از منزل عادت داشت که کار خود را تغییر دهد و فشارهای زمانی را که همراه با آن است ، منتقل کند اما مدارس در ماه مارس تعطیل شدند.

ناگهان ، او دیگر قادر به ادامه شیفت نبود زیرا مجبور بود از پسران شش ساله دوقلوی خود مراقبت و – و به آنها کمک کند.

وی در مصاحبه ای گفت: “به هیچ وجه نمی توانستم کار کنم.” “و من احساس گناه زیادی نسبت به این موضوع دارم ، اما نمی توانستم کار کنم.”

بچه های ویویان در ماه سپتامبر به مدرسه بازگشتند ، بنابراین او دوباره به دنبال کار تمام وقت است ، اما پیدا کردن آنها در پیدا کردن دنیای برنامه های شغلی آنلاین دشوار است.

او نگران است که هر روز که از پرستاری دور باشد روزی است که او را بیشتر و بیشتر عقب می اندازد. وی گفت: “حرفه من قسمت بزرگی از من است و چیزی نیست که بخواهم آن را رها کنم.”

‘She-cession’

از نظر اقتصاددان آرمین یالنیزیان ، شریس و ویویان دو مصدوم “سقوط” فعلی هستند – اصطلاحی که وی برای توصیف تهدیدی که می بیند دهه ها پیشرفت حاصل شده از طرف زنان در نیروی کار لغو می شود ، ایجاد کرد.

یالنیزیان در مصاحبه ای گفت: “لحظه بسیار اضطراری است و … ما دیگر هیچ وقت برای اتلاف نداریم.”

از نظر تاریخی ، یکی از بهترین ابزاری که دولتها برای تحریک اقتصادی درگیر از شوک در اختیار دارند ، هزینه در پروژه های بزرگ با زیرساخت سرمایه برای ایجاد اشتغال در مردم است.

یالنیزیان گفت: “مردان به اندازه کافی برای انجام شغل هایی که زنان از دست داده اند وجود ندارد.”

“کتاب بازیابی باید متفاوت از کتاب قدیمی به سبک قدیمی باشد ، که زیرساخت آماده بیل بوده است ، ما باید کارهای بیشتری را برای بازگرداندن زنان بیشتر انجام دهیم.”

آرمینه یالنیزیان ، اقتصاددان ، می گوید که در نتیجه همه گیری ، دهه ها پیشرفت برای زنان در نیروی کار از بین رفته است. (کریستوفر کاتساروف / بنیاد اتکینسون)

مراقبت از كودك بخش عمده ای از این امر است ، زیرا در درجه اول این زنان هستند كه از طریق این بیماری همه گیر بار مراقبت از كودكان را متحمل شده اند ، خواه شغل خود را از دست داده باشند یا از آنها خواسته شود این كار را انجام دهند.

وی گفت: “این برای خیلی از افراد غیرممکن است.” “و ما آنقدر کار نمی کنیم که در حال حاضر این کار را غیرممکن کنیم.”

این فقط برای زنان مسئله ساز نیست. اوتاوا روز دوشنبه یک به روزرسانی مالی جاه طلبانه و گران قیمت را ارائه داد ، متعهد شده است که بین 70 تا 100 میلیارد دلار برای اقتصاد کانادا هزینه کند همانطور که از COVID-19 بهبود می یابد.

طبق تحقیق Desjardins در RBC ، این همان قیمت است که صرفاً با اطمینان از میزان مشارکت زنان در نیروی کار به اندازه نرخ مردان ، به اقتصاد اضافه می شود.

این تنها 100 میلیارد دلار به تولید ناخالص داخلی کانادا هر ساله اضافه می کند.

وی گفت: “این یک بالابر بسیار مادی برای کانادا و به سعادت ماست.”

تأثیر همه گیر بر زنان “بسیار زیاد”

گرچه ویروس عامل COVID-19 تبعیض قائل نیست ، آنجوم سلطانا ، مدیر ملی سیاست های عمومی YWCA کانادا ، گفت که این امر در جنبه های اقتصادی وجود ندارد.

وی در مصاحبه ای گفت: “تأثیر جنسیتی این بحران بسیار زیاد بوده است.”

او گفت که از آنچه در برخی از جزئیات گسترده اعلام شده در روز دوشنبه ، از جمله ، دوست دارد 20 میلیون دلار برای ایجاد دبیرخانه فدرال یادگیری زودهنگام و مراقبت از کودک در نظر گرفته شده است، که وظیفه اداره هر برنامه ملی مراقبت از کودکان را دارد و 420 میلیون دلار برای حمایت از آموزش و نگهداری بیشتر مربیان دوران کودکی. اما بیشتر لازم است

“س isال این است – آیا کافی است و آیا قرار است با سرعت کافی به اینجا برسد؟”

برای زنانی مانند Sherise ، کمک نمی تواند خیلی زود باشد. بنابراین ، در این میان ، او و مادران شاغل در محافل اجتماعی خود به هر کاری که برای تأمین هزینه های زندگی نیاز است ادامه می دهند.

وی گفت: “همه ما به همان سختی افتادیم که فقط باید کارآفرین باشیم زیرا نمی توانیم به عقب برگردیم.”