به لطف تغییر اقلیم و COVID-19 ، انتظار می رود سال آینده هزینه های بسیار بیشتری برای مواد غذایی پرداخت کنید

یک خانواده متوسط ​​کانادایی سال آینده 695 دلار اضافی برای غذا پرداخت خواهد کرد ، زیرا همه گیری ، آتش سوزی و تغییر عادت های مصرف کننده باعث افزایش قبض مواد غذایی می شود و بیشترین افزایش در گزارش سالانه قیمت مواد غذایی است.

طبق گزارش قیمت مواد غذایی کانادا در سال 2021 که روز سه شنبه منتشر شد ، انتظار می رود افزایش قیمت نان ، گوشت و سبزیجات منجر به افزایش کلی قیمت مواد غذایی از سه تا پنج درصد شود.

برای یک خانواده چهار نفره ، این به معنای قبض مواد غذایی 13907 دلار است.

سیلوین شارلبویس ، نویسنده اصلی و استاد توزیع و سیاستگذاری غذا در دانشگاه دالاهو گفت: “ما به این زودی ها انتظار تعطیلات در فروشگاه های مواد غذایی را نداریم.”

“این بالاترین افزایشی است که تاکنون انتظار داشته ایم.”

بیشترین افزایش قیمت گوشت طیور انتظار می رود

یازدهمین نسخه از گزارش قیمت مواد غذایی که سالانه توسط دانشگاه دالاهوسی و دانشگاه گلف منتشر می شود ، امسال شامل دانشگاه های ساسکاچوان و دانشگاه بریتیش کلمبیا شده است و دامنه آن را ملی تر می کند.

محققان در این مطالعه گفتند که COVID-19 در سال آینده نیز بر قیمت مواد غذایی تأثیر خواهد گذاشت ، زیرا صنعت گوشت به ویژه در معرض کمبود احتمالی نیروی کار ، اختلالات تدارکاتی ، کندی گیاهان غذایی و مرکز توزیع و تغییر تقاضای مصرف کننده قرار دارد.

در حالی که قیمت گوشت به طور کلی می تواند تا 6.5 درصد افزایش یابد ، بیشترین افزایش قیمت برای مرغ ، یک صنعت با عرضه در کانادا است.

شارلبو گفت ، قیمت طیور از ماه ژوئیه هفت درصد افزایش یافته است و خاطرنشان کرد که با افزایش هزینه های تولید ، قیمت خرده فروشی نیز افزایش خواهد یافت.

وی گفت: “ما انتظار داریم قیمت مرغ کمی مسئله ساز شود.” “اگر از کشاورزان خواسته شود که بیشتر برای تجهیزات و پروتکل های تمیز کردن COVID-19 هزینه کنند ، در نهایت مصرف کنندگان باید هزینه بیشتری بپردازند.”

در همین حال ، تغییر اقلیم – از جمله امواج گرما ، از دست دادن یخ ، آتش سوزی ، سیل و خشکسالی – همچنین بر میزان پرداخت ما برای مواد غذایی در سال آینده تأثیر خواهد گذاشت.

بر اساس این گزارش ، سبزیجات می توانند به ویژه آسیب ببینند ، انتظار می رود قیمت ها تا 6.5 درصد افزایش یابد.

بیشتر محصولاتی که کانادایی ها مصرف می کنند از کالیفرنیا ، ایالتی که توسط یکی از بدترین فصول آتش سوزی ثبت شده تخریب شده است.

با توجه به اینکه محصولات کالیفرنیا به شدت تحت تأثیر دود و چالش های مداوم COVID-19 قرار دارند ، استوارت اسمیت با دانشگاه ساسکاچوان گفت که قیمت ها افزایش می یابد.

اسمیت ، دانشیار گروه اقتصاد کشاورزی و منابع گفت: “سبزیجات جایی است که مردم می خواهند بیشترین تأثیر را ببینند.”

وی گفت: در حالی که قیمت محصولات ریشه مانند سیب زمینی و هویج باید ثابت بماند ، وی گفت: سبزیجات برگ دار و محصولات فساد پذیرتر مانند گوجه فرنگی و خیار گران تر خواهند بود.

اسمیت ، رئیس نوآوری و پایداری پایدار در صنایع غذایی گفت: با این وجود برخی از بزرگترین افزایش قیمت ها می تواند برای سبزیجاتی مانند کلم ، گل کلم و مارچوبه باشد.

کالاهای پخته شده برای پرش به اندازه 5.5٪

در همین حال ، این مطالعه به مصرف کنندگان هشدار داد که انتظار داشته باشند قیمت نانوایی تا 5.5 درصد افزایش یابد.

اسمیت گفت ، هزینه هر بشکه گندم در ماه نوامبر حدود 6 دلار بود ، در حالی که تقریباً 18 ماه پیش حدود 4 دلار بود – 50 درصد افزایش.

پیش بینی می شود قیمت کالاهای پخته شده در سال آینده 5.5 درصد افزایش یابد زیرا قیمت گندم در سال جاری تقریباً نیمی افزایش یافته است. (جیان پائولو مندوزا / CBC)

وی گفت ، مسئله در مورد عرضه و تقاضا است ، و خاطرنشان كرد: در حالی كه “هكتار گندم” یا مقدار تولید شده در كانادا نسبتاً ثابت مانده است ، تقاضا به طور مداوم افزایش می یابد.

اسمیت گفت: “اگر عرضه را ثابت نگه داریم اما تقاضا افزایش یابد ، در واقع كمی عقب می افتیم.”

در همین حال ، آخرین گزارش به طور متوسط ​​هزینه های غذایی افراد را بر اساس سن و جنس تقسیم کرده است و به مصرف کنندگان اجازه می دهد تا هزینه های بالقوه غذایی خود را بر اساس وضعیت خودشان تخمین بزنند.

در حالی که هزینه تأمین شده برای تغذیه یک خانواده چهار نفره ادامه دارد ، این گزارش همچنین نشان می دهد که یک مرد 31 تا 50 ساله انتظار دارد 169 دلار بیشتر برای غذا در سال آینده بپردازد ، در حالی که یک زن در همان سن انتظار دارد 152 دلار بیشتر بپردازد .