بیمار سرطانی ترمینال در میان رکود فروشگاه قارچ جادویی وینیپگ درخواست دسترسی به سیلوسایبین را تمدید کرد.

مؤلفه فعال موجود در قارچ جادویی به جانیس هیوز، ۶۶ ساله، کمک کرد تا در حالی که برای مرگ آماده می شود، دیدگاه جدیدی نسبت به زندگی داشته باشد – مزیتی که بیمار مرحله ۴ سرطان سینه می خواهد دیگرانی که رنج می برند به روشی ایمن تجربه کنند.

سیلوسایبین وزن افسردگی و اضطرابی را که زن وینیپگ پس از دریافت تشخیص با آن مواجه بود کاهش داد و هیوز گفت که می خواهد افراد بیشتری به نسخه های ایمن آن دسترسی داشته باشند.

هیوز می‌گوید: «من دیگر از مردن نمی‌ترسم، که این یک هدیه بزرگ است، زیرا اکنون می‌توانم از زندگی به‌طور کامل لذت ببرم، هر چقدر زمان باقی مانده باشد.» “این کار بیشتر از پایان دادن به اضطراب پایان زندگی بود: رهایی بخش بود و به حل ترومای دوران کودکی کمک کرد. این فوق العاده بود.”

هیوز گفت که او تنها از طریق دو جلسه درمانی هدایت‌شده سیلوسایبین که پس از رد درخواست او برای روان‌درمانی به کمک سیلوسایبین، از طریق کانال‌های غیرقانونی به آن‌ها دست یافت.

هیوز در میان تعداد فزاینده‌ای از کانادایی‌ها و متخصصان مراقبت‌های بهداشتی است که از دولت فدرال می‌خواهد تا با ادامه باز شدن فروشگاه‌های خرده‌فروشی غیرقانونی، این ماده را غیرقانونی یا قانونی و تنظیم کند.

روز جمعه، پلیس وینیپگ به یک داروخانه قارچ جادویی در محله روستای آزبورن یورش برد. این یکی از چندین موردی بود که در یک سال گذشته یا بیشتر در سراسر کانادا افتتاح شده است.

دو افسر پلیس یونیفرم پوش توسط رسانه‌هایی که دوربین‌ها و میکروفون‌هایی در دست دارند محاصره شده‌اند.
Insp. التون هال، سمت چپ، از بخش جرایم سازمان یافته و Const. جیسون میچالیشن روز جمعه در مقابل مجیک موش در دهکده آزبورن با رسانه ها صحبت کرد، پس از اینکه پلیس وینیپگ حکمی را در مورد این تجارت که خود را به عنوان اولین داروخانه قارچ جادویی منیتوبا اعلام کرد، اجرا کرد. (Bryce Hoye/CBC)

هیوز شباهت هایی به مسیری که شاهدانه طی کرد، زمانی که چندین کسب و کار قبل از قانونی شدن محصولات را به طور غیرقانونی باز کردند و به فروش رساندند، می بیند.

او گفت: «من این را یکی از آن عناصری می‌دانم که به پیشبرد این امر کمک می‌کند، اما متاسفم که افرادی هستند که ممکن است در این روند صدمه ببینند، و ممکن است مطبوعات بد منجر به تضعیف کل جنبش شود.»

“اما من افرادی را که مواد طبیعی را در دسترس قرار می دهند، تایید می کنم.”

بیش از یک سال است که داروخانه های قارچ جادویی به طور آشکار در ونکوور فعالیت می کنند. بریتیش کلمبیا یک سال پیش یک معافیت فدرال از قانون کنترل شده مواد مخدر و مواد دریافت کرد که در آن، داشتن مقادیر کمی از مواد مخدر غیرقانونی برای استفاده شخصی غیرقانونی شد.

این امر عمدتاً در پاسخ به درخواست‌های طرفداران کاهش آسیب در بحبوحه تشدید مسمومیت دارویی و بحران مرگبار مصرف بیش از حد در سال‌های اخیر رخ داد، زیرا معجون‌های سمی از جمله مواد افیونی یکی از علل اصلی چنین مرگ‌هایی بودند.

سیلوسایبین بر اساس CDSA غیرقانونی باقی می ماند مگر در مواردی که توسط Health Canada معاف شده باشد.

“مسئله زمان”: وکیل

پل لوین، یک وکیل حشیش و روانگردان مستقر در تورنتو، گفت که او نماینده برخی از فروشگاه های قارچ جادویی کانادایی است که توسط پلیس منهدم شده اند.

یک بسته مشکی با برچسب Magic Mush در مقابل یک تقاطع شلوغ نگه داشته شده است.
یکی از محصولات فروخته شده در مجیک موش در خیابان آزبورن در وینیپگ، جایی که پلیس گفت صدها مشتری در روزهای منتهی به حمله روز جمعه مشاهده شدند. (پرابهجوت سینگ لوتی/CBC)

او احساس می‌کند قارچ‌هایی که حاوی سیلوسایبین و سیلوسین هستند، به‌عنوان بازمانده‌ای از «جنگ شکست خورده مواد مخدر» غیرقانونی باقی می‌مانند.

لوین گفت: “من مطمئن هستم که استفاده تفریحی بزرگسالان در راه است، این فقط یک مسئله زمان است.” “قانون روی کتاب است، بنابراین مقصر دانستن پلیس سخت است… من سیاستمداران را مقصر می دانم.”

لوین گفت که باز شدن فروشگاه‌های خرده‌فروشی غیرقانونی در کانادا بازتاب موانع دسترسی پزشکی و نوعی نافرمانی مدنی است که نشان می‌دهد مردم از وضعیت قانون راضی نیستند.

اگرچه مجوزهای فدرال تاکنون در کانادا محدود شده است، برخی تحقیقات نشان می دهد که قارچ های جادویی می توانند به انواع شرایط سلامت روان از جمله افسردگی و اضطراب کمک کنند.

مردی با موهای کوتاه و ریش با یک خبرنگار در کنار خیابان صحبت می کند.
اندرو راس فکر می کند قبل از اینکه قارچ جادویی به طور گسترده به فروش برسد، باید اطلاعات بیشتری برای عموم در دسترس باشد و کنترل و تعادل بیشتری در محل وجود داشته باشد. (CBC/رادیو-کانادا)

رادیو-کانادا روز شنبه با چند رهگذر در خارج از فروشگاه بسته وینیپگ صحبت کرد که اکثریت آنها تحمل فروش قارچ سیلوسایبین را نشان دادند، اما با احتیاط خاصی.

اندرو راس گفت که در دسترس قرار دادن قارچ های جادویی در اصل ایده خوبی است، هرچند مهم است که تنظیم شود تا مردم منبع را بدانند و اطلاعات درستی داشته باشند.

راس می گوید: “من مخالف داشتن آن نیستم، اما فکر می کنم چند قدم دیگر تا رسیدن به آنجا باقی مانده است.”

بیش از 100 متخصص مراقبت های بهداشتی در سال 2022 یک بازنگری قضایی در دادگاه فدرال ارائه کردند و تصمیم وزیر بهداشت فدرال را در آن سال برای رد درخواست آنها برای استفاده از روانگردان های محدود شده برای آموزش تجربی به منظور ارائه روان درمانی با کمک سیلوسایبین به بیماران به چالش کشیدند.

هیوز همچنین شاکی پرونده منشور در دادگاه فدرال است که به دنبال فراهم کردن دسترسی بیماران به سیلوسایبین از طریق یک سیستم تنظیم شده است.

هیوز حدود 16 ماه پیش از طریق Health Canada برای دسترسی به یک درمانگر آموزش دیده در زمینه روان درمانی به کمک سیلوسایبین درخواست داد. پزشکان در آن زمان پیشنهاد کردند که او حدود دو سال باقی مانده بود.

نمای نزدیک از شخصی که قارچ ها را در یک کیسه زیپ دار می ریزد.
برخی از ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی به عنوان بخشی از روان درمانی سنتی تر، برخی از شرایط سلامت روان را با سیلوسایبین، یک ماده فعال در قارچ جادویی، در یک محیط بالینی درمان می کنند. سایر داروها می توانند شامل کتامین، LSD یا MDMA، ماده فعال اکستازی باشند (ریچارد ووگل/آسوشیتدپرس)

پس از اینکه پاسخی دریافت نکرد، حدود یک سال پیش دوباره به Health Canada درخواست داد. هیوز گفت: Health Canada اخیراً به او از قصد خود برای رد درخواست اولیه خود اطلاع داده است.

او گفت: «آنها اصرار دارند که این برای امنیت من و عموم مردم است که به نظر من پوچ است. “من یک بیمار ترمینال با تاریخ انقضای نزدیک هستم.”

او تصمیم گرفت که نمی تواند منتظر ماندن در Health Canada باشد.

هیوز سپس دو جلسه درمانی با کمک سیلوسیبین با یک درمانگر وینیپگ خارج از راه‌های قانونی انجام داد و گفت که این کار او را از اضطراب و افسردگی پایان عمرش درمان می‌کند.

او گفت: “کسانی هستند که در انتظار تایید جان خود را از دست داده اند و من برای آنها بسیار متاسفم.”

“تنها خطر این دارو استفاده غیرمسئولانه از آن است و باید بگویم، بهداشت کانادا و اصرار آن در حفظ غیرقانونی این ماده طبیعی، با باز شدن این همه داروخانه ها در سراسر کشور بدون آموزش کافی، مردم در معرض حوادث هستند. “