تئاتر دبیرستان بازگشته است – و دانش‌آموزان تشنه رفتن به صحنه هستند

صبح آخر هفته5:50بازگشت موزیکال دبیرستانی

تمرین برای موزیکال ماما میا بیش از سه سال پیش در Exploits Valley High شروع به کار کرد.

اما این تنها هفته گذشته در جریان اجرای نهایی بود – با بازیگران کاملاً متفاوتی که قلاب آهنگ موفق ABBA را بستند: من، من! چگونه می توانم در برابر شما مقاومت کنم؟ – کارگردان داون اولدفورد همه چیز را با هم دید.

معلم منبع آموزشی به رادیو CBC گفت: “آهنگ های پایانی ما بسیار انرژی بود، بچه ها بسیار مشتاق بودند، و اینطور بود که “اوه، من بالاخره دارم آنچه را که برای سه سال در ذهنم بوده است، می بینم.”

“این واقعاً احساس خوبی است.”

اولدفورد و استاد موسیقی جنیفر کلارک در ابتدا قصد داشتند برای اولین بار این کار را انجام دهند ماما میا در مدرسه Grand Falls-Windsor، NL، در بهار 2020. این سومین نمایش اولدفورد در مدرسه پس از کمک او به احیای برنامه تئاتر پس از یک وقفه 15 ساله بود.

سپس تنها چند هفته قبل از شب افتتاحیه، بیماری همه گیر همه را به خانه فرستاد.

اولدفورد گفت: «همه ما بسیار امیدوار بودیم که تا عید پاک پس از تعطیلات برگردیم و آماده باشیم که از جایی که ترک کرده‌ایم و ادامه دهیم.»

“سپس متوجه شدیم، “خوب، این اتفاق نخواهد افتاد.” و ما مجبور شدیم نمایشمان را لغو کنیم.”

دو دانش‌آموز پشت به پشت در مقابل مجموعه‌ای از رنگ‌های سفید و آبی الهام‌گرفته از یونان، با گل‌های قرمز، ژست می‌گیرند.
دانش‌آموزان کلاس دوازدهم سام هولان، چپ، و سارا گروچی، راست، در نقش‌های اصلی محصول اخیر ماما میا توسط Exploits Valley High بازی کردند. (Dawn Oldford/Exploits Valley High)

تئاتر به‌ویژه تحت تأثیر همه‌گیری قرار گرفت. سالن‌ها تاریک شد و بسیاری از تولیدات به طور نامحدود متوقف شدند – یا لغو شدند. حتی اگر کارمندان و دانش‌آموزان می‌توانستند خط‌ها و موسیقی را در یک تماس ویدیویی تمرین کنند، در بسیاری از مکان‌ها برای سال‌ها امکان بسته‌بندی سالن تئاتر وجود نداشت.

یک سال تحصیلی عمدتاً عادی این وضعیت را تغییر داده است. کارکنان و دانش‌آموزان مشتاق به روی صحنه رفتن به تعداد رقیب دوران قبل از همه‌گیری بازگشته‌اند.

سارا گروچی، دانش‌آموز کلاس دوازدهم، گفت: «می‌دانستم که عاشق موزیکال هستم، اما نمی‌دانستم که واقعاً می‌توانم بازیگری کنم و موزیکال انجام دهم یا نه». او در نقش دونا شریدان – نقش اصلی که توسط کسی جز مریل استریپ معروف شد – در فیلم مدرسه که در آخر هفته روز مادر برگزار شد، بازی کرد.

“من آدم بسیار عاطفی هستم… من برای هر فیلم و کتاب و همه چیز گریه می کنم. و به همین ترتیب روی صحنه، می خواهم کاری کنم مردم احساس کنند که من هنگام تماشای برنامه ها چه احساسی دارم.

“من می خواهم آنها را تحت تاثیر قرار دهد.”

سه زن جوان که میکروفن های پر زرق و برق را در دست دارند روی صحنه ژست می گیرند.
گروشی، مرکز، در نقش دونا شریدان بازی کرد. ابی پیتمن و مردیث گیل با بازی رزی و تانیا در اینجا با او دیده می شوند. گروشی مدت‌ها بود که می‌خواست در یک تولید موسیقی اجرا کند، اما در اولین سال حضورش در Exploits Valley High، محدودیت‌های همه‌گیر مانع شد. (Dawn Oldford/Exploits Valley High)

دو و میدانی با تئاتر ملاقات می کند

مربیان می گویند وقتی برنامه های تئاتر مدرسه ای به دلیل COVID-19 از بین رفت، چیزهای زیادی برای از دست دادن وجود داشت.

هم دانش‌آموزان و هم کارمندان می‌گویند، ارتباطاتی که با حضور در یک بازیگر به وجود می‌آید، به‌ویژه آسیب دید.

موزیکال در Exploits Valley High طیفی از دانش آموزان – ورزشکاران، اعضای گروه، رهبران دانشجو و غیره – را به خود جلب کرد که بین افرادی که ممکن است هرگز راهشان را رد نکرده باشند پیوندهایی ایجاد کردند.

سام هولان، دانش آموز کلاس 12 در مدرسه مرکزی نیوفاندلند که قبل از تست بازیگری بیشتر به عنوان یک ورزشکار بسکتبال و والیبال شناخته می شد، گفت: “زمانی که ما در حال اجرای موزیکال هستیم، همه با هم به عنوان یکی هستیم و شخصیت های مختلف ما در کنار هم قرار می گیرند.” موزیکال.

حدود 19 دانش آموز با لباس های الهام گرفته از رودئو روی صحنه می رقصند.
Exploits Valley High یک موزیکال Footloose را بر اساس فیلم سال 1984 پس از دو سال اجرا بدون یا محدود به لطف همه‌گیری در سال 2022 روی صحنه برد. (Dawn Oldford/Exploits Valley High)

در حالی که او هرگز تصور نمی کرد که در یک نمایش موزیکال اجرا کند، خواهرش سال گذشته او را به تست بازیگری سوق داد. هولان، بازیگر نقش سم کارمایکل، عشق دونا که پیرس برازنان در این فرانچایز فیلم بازی می‌کرد، گفت: دیدن این همه تنوع واقعاً شگفت‌انگیز است.

ویل کانینگهام، معلم نمایش در دبیرستان کاتولیک Regiopolis-Notre Dame در کینگستون، می گوید بیش از دوستی ها از دست رفته است.

ما نه تنها حس اجتماع را از دست دادیم، بلکه بسیاری از آموزش های مبتنی بر مهارت را نیز از دست دادیم که پایه محکمی داشتیم. [of] در این مدرسه، او گفت: “ما هنوز در حال بازسازی آن پایه کودکانی هستیم که ساز می زنند و آواز می خوانند و اصول اولیه نمایش و تئاتر را یاد می گیرند.”

چیزی به سادگی پوشیدن میکروفون و صحبت نکردن در بال های صحنه – در صورتی که میکروفون هنوز داغ باشد – در قفل شدن گم شد.

دو نفر، یکی زن با پلیور مشکی و دیگری مردی که چوگان سبز پوشیده است، در حالی که دستانشان را دور هم گرفته اند در ورودی مدرسه ژست گرفته اند.
جاستین لرد، چپ، و ویل کانینگهام، راست، تدریس در دبیرستان کاتولیک Regiopolis-Notre Dame را تا حدی به دلیل موفقیت برنامه تئاتر خود آغاز کردند. هر دو به عنوان دانشجو معلم با این برنامه درگیر شدند و اکنون به عنوان مدیر خدمت می کنند. (ارسال شده توسط ویل کانینگهام)

بخشی از چالشی که معلمان با آن روبرو هستند، به روز کردن تازه واردان تئاتر است. دانش‌آموزان ارشد معمولاً در هنگام رفتن به صحنه به راهنمایی هنرمندان جوان‌تر کمک می‌کنند. اما با بازگشت تولیدات، کل گروه بازیگران برای اولین بار روی صحنه دبیرستان اجرا می کردند.

تشنه خلاقیت

در حالی که صنعت تئاتر گسترده تر در مارس 2020 با یک صخره شیب دار مواجه شد، به طور پیوسته در حال بازگشت است.

آژانس های صدور مجوز تئاتر به سرعت به ارائه حقوق پخش آنلاین برای مدارس به مدارس پرداختند.

جان پریگنانو، مدیر آموزش MTI می‌گوید: «برخی از مدارس هنوز در حال پخش جریانی هستند، و اگر این کاری باشد که باید انجام دهند و به این ترتیب مخاطبان اضافی را جذب کنند، عالی است. آژانس مستقر در نیویورک حقوق اجرای نمایش هایی را که برای بازیگران دبیرستانی طراحی شده اند، فراهم می کند.

من با شناختن افراد دیگر چیزهای زیادی در مورد خودم یاد گرفته ام و فکر نمی کنم اگر موزیکال نبود چنین تجربه ای را داشتم.– سام هولان، دانش آموز کلاس 12 در Exploits Valley High

با وجود ادامه محدودیت ها در اوایل سال 2022 به لطف نوع ویروس کرونای Omicron، مدارس سال گذشته شروع به بازگشت کردند. پریگنانو می‌گوید که اکنون تعداد نمایش‌های دارای مجوز برای مدارس به تعداد قبل از همه‌گیری نزدیک می‌شود.

در همین حال، Concord Theatricals، یکی دیگر از شرکت‌های حقوق بشر، می‌گوید که انتظار می‌رود مجوزهای مدارس امسال از ارقام سال ۲۰۱۹ فراتر رود.

هیلی آلن می گوید دانش آموزان آماده اجرای مجدد هستند. این مجری ساکن ونکوور – که زمانی قصد داشت یک کاردرمانگر شود اما پس از حضور در موزیکال دبیرستانش مسیر شغلی خود را تغییر داد – در مدارس رقص و حرکت تدریس می کند.

زنی ژست می گیرد، به پشت روی صندلی نشسته، در عکسی سیاه و سفید
هیلی آلن یک مجری و مربی مستقر در ونکوور است. او می‌گوید حضور در تئاتر در دبیرستان مسیر شغلی او را تغییر داد. (کریستین کافسکی)

او می گوید که برخی از دانش آموزان با اعتماد به نفس دست و پنجه نرم می کنند. این تغییری است که او پس از همه‌گیری متوجه شده است و تا حدی آن را به دوره‌های طولانی مدرسه پشت پرده سپری می‌کند.

اما اثری که او در دبیرستان سابق خود در اسمیترز، بریتیش کلمبیا طراحی کرد، شاهد حضور ده‌ها کودک بود.

او گفت: “من فکر می کنم حدود 65 یا 70 کودک در این فیلم حضور داشتند، زیرا همه فقط یک قطعه از چیزی را می خواستند.”

“همه فقط تشنه خلاقیت هستند.”

2 نمایش در یک سال

منطقه کینگستون Regiopolis-Notre Dame به‌خاطر برنامه‌های هنری‌اش، از جمله موزیکال سالانه، شهرت دارد. برای بسیاری از بچه های بالقوه تئاتر، بیماری همه گیر باعث شد که آنها احساس کنار گذاشته شدن کنند.

نشایا ویجراتنه دانش آموز کلاس 11 گفت: “راستش، ما در کلاس 9 نتوانستیم کاری انجام دهیم. نه ورزش، نه رقص، نه هیچ چیز.” “قطعاً غم انگیز بود زیرا من احتمالاً از 10 سالگی موزیکال Regi را تماشا می کردم. هر سال آنها را با مدرسه خود تماشا می کردم.”

برای جبران زمان از دست رفته، کانینگهام و معلم موسیقی جاستین لرد دو نمایش را در سال 2022 برگزار کردند: دبیرستان موسیقی در ماه ژوئن و خانواده آدامز شش ماه بعد.

کانینگهام گفت: «ما مجبور بودیم برای آن دسته از کلاس 12 که فرصت‌های زیادی را از دست دادند، یک نمایش اجرا کنیم.

حدود 19 دانش آموز در حال ژست زدن بر روی صحنه در حین آخرین برنامه پرده ای تصویر شدند.  دکوری مجموعه ای در پس زمینه خوانده می شود
هنرجویان هنرجو در ژوئن 2022 با اجرای موسیقی دبیرستان به صحنه در Regiopolis-Notre Dame بازگشتند. (دبیرستان کاتولیک Regiopolis-Notre Dame)

هر دو معلم می گویند که این تصمیم بدون شک چالش برانگیز بود. تمرینات اولیه به صورت آنلاین برگزار می شد، در حالی که تمرینات بعدی دانش آموزان را ملزم به پوشیدن ماسک می کرد.

و در طول تمرین فوریه، کانینگهام دچار آسیب دیدگی شدید زانو شد که او را به مدت چهار ماه از کار خارج کرد و بیشتر مسئولیت را بر عهده لرد گذاشت..

لرد، مدیر موسیقی و آواز در Regiopolis- گفت: “من در تمام ماه های می و ژوئن کلاس های پشت سر هم و بدون آمادگی تدریس می کردم و سپس تقریباً هر روز بعد از مدرسه تا پنج جلسه تمرین می کردم. بنابراین بسیار استرس زا بود.” نوتردام.

«اما باز هم لبخند روی صورت بچه ها و تجربه ای که از آن به دست آوردند [was] در نهایت ارزشش را دارد.”

دو مجری، یکی با لباس زرد روشن و دیگری با لباس بلند مشکی، روی مبل عتیقه ای دونوازی می خوانند.
Regiopolis-Notre Dame خانواده آدامز را در دسامبر 2022 روی صحنه برد. اما رایلی، سمت چپ، و نشایا ویجراتنه، سمت راست، پس از بازی در نمایش با هم دوست شدند. (دبیرستان کاتولیک Regiopolis-Notre Dame)

ویجراتنه نهایتاً در هر دو نمایش روی صحنه رفت – اخیراً در نقش مورتیشیا آدامز نقش ماتریارک را بازی کرد. همانطور که او به آخرین سال تحصیلی خود در مدرسه نگاه می کند، امیدوار است که الگوی دانش آموزان آینده علاقه مند به هنر باشد.

او گفت: “من فکر می کنم ما می خواهیم الهام بخش نسل بعدی باشیم و فقط به نوعی میراثی را در اینجا به جا بگذاریم. فکر می کنم این خوب است.”

معلمان کینگستون اکنون انتخاب محصول سال آینده را با مجموعه ای از ویدیوهای “حذف” – از جمله فیلمبرداری شده در میدان تایمز نیویورک – اعلام می کنند. انتظار می رود که آنها نمایش برنده را در اواخر این ماه اعلام کنند.

دوباره شروع کنیم

ماما میا دومین نمایش پس از قفل شدن Exploits Valley High است. صحنه سازی کردند بی پا سال گذشته – دوباره با برخی از شیوه های مجازی و با فاصله اجتماعی. در سال 2021، آنها یک نقد موسیقی راه اندازی کردند، اکنون همه با هم، به عنوان بخشی از جمع آوری کمک های مالی جهانی که توسط MTI برای برنامه های تئاتر سازماندهی شده است.

در مدرسه مرکزی نیوفاندلند با 500 نفر، حدود 45 دانش آموز در نمایشگاه امسال شرکت کردند.

کلارک، معلم موسیقی گفت: “شوق و شوق در مدرسه ما برای انجام تئاتر موزیکال، باور نکردنی است.”

چهار دانش آموز برای عکس گرفتن، برخی از آنها لباس هایی به تن کرده اند - از جمله یک ژاکت پولک قرمز روی هولان - از این نمایش.
دانش‌آموزان در Exploits Valley High در Mamma Mia اجرا کردند، که معلم و کارگردان اولدفورد در ابتدا قصد داشت در بهار 2020 روی صحنه برود. از چپ به راست: کیتی ترمبلت، ایو پرنس، اما وارفورد و هولان. (Dawn Oldford/Exploits Valley High)

برای هولان، حضور روی صحنه یک “رهاسازی انرژی” و فرصتی برای نشان دادن بیشتر به دوستان و خانواده درباره خود است.

او گفت: «احساس می‌کنم جنبه‌های مختلفی برای من وجود دارد. “وقتی من را در حال ورزش می بینید، طرف مقابل را نمی بینید که بسیار مسخره و بسیار متحرک است.”

اما شاید دوستی‌های جدیدی است که او ایجاد کرده است.

من با شناختن دیگران چیزهای زیادی در مورد خودم یاد گرفتم و فکر نمی‌کنم اگر موزیکال نبود چنین تجربه‌ای را داشتم.»