تاخیرهای ایر کانادا ادامه دارد زیرا سیستم ارتباطی برای دومین بار در یک هفته از کار می افتد

ایر کانادا در یکی از سیستم های داخلی خود با مشکلی مواجه است که منجر به تاخیر در پرواز در سراسر شبکه آن شده است.

این شرکت هواپیمایی روز پنجشنبه گفت که “یک مشکل فنی موقت را در سیستم ارتباطی خود تجربه می کند، یکی از سیستم هایی که ما برای ارتباط با هواپیما و نظارت بر عملکرد عملیاتی از آن استفاده می کنیم.”

به گفته FlightAware.com، این مشکل باعث تاخیر در سراسر سیستم شده است، به طوری که 193 پرواز تا کنون در روز پنجشنبه به تاخیر افتاده است. این حدود 37 درصد از بار روزانه خطوط هوایی است.

این دومین بار در کمتر از یک هفته است که این ایرلاین با مشکلی در سیستم ارتباطی خود مواجه می شود که باعث تاخیر یا کنسلی می شود. در 25 می، تنظیم کننده هوانوردی ایالات متحده FAA دستور توقف زمینی همه پروازهای ایر کانادا را به دلیل مشکلات رایانه داخلی نامشخص داد. این خاموشی کمی بیش از یک ساعت به طول انجامید.

ایر کانادا می‌گوید سیستم آسیب‌دیده مشابه سیستم هفته گذشته است، اما می‌گوید این دو خاموشی «بی‌ربط» هستند.

“ما در حال ارتقای این سیستم با استفاده از فناوری تامین کننده شخص ثالث بوده ایم. ایر کانادا به همکاری با سازنده ادامه خواهد داد تا از ثبات سیستم در آینده اطمینان حاصل کند.”

اوایل بعدازظهر، این شرکت هواپیمایی اعلام کرد که سیستم شروع به “تثبیت” کرده است اما هنوز به حالت عادی بازنگشته است و تاخیرها ادامه دارد.

این شرکت هواپیمایی به هر کسی که قرار است امروز پرواز کند توصیه می کند قبل از رفتن به فرودگاه وضعیت پرواز خود را بررسی کند.

این شرکت هواپیمایی در بیانیه ای ایمیلی به سی بی سی نیوز گفت: «ما سخت کار می کنیم تا این وضعیت را اصلاح کنیم. ما از کسانی که آسیب دیده اند عذرخواهی می کنیم و از صبر آنها قدردانی می کنیم.”